2017-02-11, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Fast nu talar vi ju självklart inte om män som vill bli pappor och gör allt de kan för att göra en kvinna gravid. Nu fäktar du ju bara mot dina psykologiska diagnoser.

Smarta människor skaffar barn i samförstånd, vilket förklarar varför du har så svårt att greppa koncepten samförstånd och samtycke.

Samtycke är inte att en part tolkar någon annan eller rent av bestämmer att någon annan gett samtycke. Ger man samtycke så använder man munnen, och formulerar ord.

Ska män kunna tolka en blottad kvinnoaxel som ett samtycke till sex likt en kvinna tolkar sex som ett samtycke till föräldraskap? Taliban.

Män kunde ju inte få barn...
Citera
2017-02-11, 00:35
Medlem
Citat:
Fast nu talar vi ju självklart inte om män som vill bli pappor och gör allt de kan för att göra en kvinna gravid. Nu fäktar du ju bara mot dina psykologiska diagnoser.

Smarta människor skaffar barn i samförstånd, vilket förklarar varför du har så svårt att greppa koncepten samförstånd och samtycke.

Samtycke är inte att en part tolkar någon annan eller rent av bestämmer att någon annan gett samtycke. Ger man samtycke så använder man munnen, och formulerar ord.

Ska män kunna tolka en blottad kvinnoaxel som ett samtycke till sex likt en kvinna tolkar sex som ett samtycke till föräldraskap? Taliban.
Det hjälper inte att du fjantar, det märks tydligt ändå att du inte kan svara på varför en man inte bör ta ansvar för sina egna handlingar.

En man som inte vill bli pappa har inte oskyddat sex och sprutar i kvinnan, eftersom oskyddat sex är det sätt man tillverkar barn på.

Återigen, vem anser du är ansvarig för att mannens spermier inte gör honom till pappa när han sprutar oskyddat i en kvinna?
Citera
2017-02-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Det hjälper inte att du fjantar, det märks tydligt ändå att du inte kan svara på varför en man inte bör ta ansvar för sina egna handlingar.

En man som inte vill bli pappa har inte oskyddat sex och sprutar i kvinnan, eftersom oskyddat sex är det sätt man tillverkar barn på.

Återigen, vem anser du är ansvarig för att mannens spermier inte gör honom till pappa när han sprutar oskyddat i en kvinna?

Jag har svarat på detta, många gånger nu.
Citera
2017-02-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män kunde ju inte få barn...

Säger vem förutom du?

Är det smidigt att kunna likställa graviditet och födsel när det passar men göra skillnad på dem när det handlar om abort? Trasiga människa.
Citera
2017-02-11, 00:45
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Att det är på det viset det vet vi redan, här diskuteras om det verkligen är rätt att det är som det är.
Här tänker vi utanför den snäva lådan du befinner dig i, jag har full förståelse om du inte förmår kravla dig ur den.

Varför har en man ansvar över ett beslut han aldrig tagit? Att ha sex är inte ett beslut att skaffa barn, det gäller redan för kvinnor så varför inte för män?

Nu kan jag din sort så i förebyggande syfte så säger jag redan nu att "använd kondom eller ta ansvar" är ett argument som trångsynta rednecks använder i sina försök att förbjuda abort men det känns rent spontant som att det är nivån jag kan förvänta mig från dig.

Nej, att ha sex är inte ett beslut att skaffa barn. Men det du inte fattar är att om en man har sex med en kvinna så kan hon bli gravid. Väljer hon att behålla barnet så blir det ett barn. Detta barns rättigheter går då före din typ av "mäns" inbillade rättigheter som man att inte betala underhåll. Du verkar inte heller riktigt förstå skillnaden mellan att lägga en sats och nio månaders graviditet. Men där skyller jag på din sort, egocentriska män aka aborter som borde skett.

En man kan naturligtvis använda kondom och ta ansvar vilket är allmänt känt utanför trångsynta kretsar som dina. Det är själva definitionen av en ansvarstagande person. Man kan även ge fan i att knulla. Jag är inte abortmotståndare för att jag menar att samvetsfrihet/juridisk abort för män inte är att likna vid en medicinsk abort. Att du inte fattade att Luf trollade är din dumhet.
Citera
2017-02-11, 00:46
Medlem
Citat:
Säger vem förutom du?

Är det smidigt att kunna likställa graviditet och födsel när det passar men göra skillnad på dem när det handlar om abort? Trasiga människa.

Ööh, du? Män kan inte få barn för de kan inte kissa.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-11 kl. 00:51.
Citera
2017-02-11, 00:46
Medlem
Citat:
Jag har svarat på detta, många gånger nu.
Nej, det har du inte. Är det mannen, kvinnan eller någon annan som är ansvarig för att mannens spermier inte gör honom till pappa när han väljer att spruta oskyddat i en kvinna? Vem bär alltså ansvaret för de konsekvenser som blir av mannens beslut att spruta oskyddat i en kvinna?
Citera
2017-02-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Nej, det har du inte. Är det mannen, kvinnan eller någon annan som är ansvarig för att mannens spermier inte gör honom till pappa när han väljer att spruta oskyddat i en kvinna? Vem bär alltså ansvaret för de konsekvenser som blir av mannens beslut att spruta oskyddat i en kvinna?

Läs svaret.
Citera
2017-02-11, 00:49
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Säger vem förutom du?

Nej vid en medicinsk abort föds inget barn. Acceptera att kvinnan bär livmodern din idiot. En man spelar utöver satsen ingen roll vid varken graviditet eller förlossning. Då har man inte heller någon rätt att kräva ansvarsfrihet sedan man avlossat satsen.
Citera
2017-02-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej, att ha sex är inte ett beslut att skaffa barn. Men det du inte fattar är att om en man har sex med en kvinna så kan hon bli gravid. Väljer hon att behålla barnet så blir det ett barn. Detta barns rättigheter går då före din typ av "mäns" inbillade rättigheter som man att inte betala underhåll. Du verkar inte heller riktigt förstå skillnaden mellan att lägga en sats och nio månaders graviditet. Men där skyller jag på din sort, egocentriska män aka aborter som borde skett.

En man kan naturligtvis använda kondom och ta ansvar vilket är allmänt känt utanför trångsynta kretsar som dina. Det är själva definitionen av en ansvarstagande person. Man kan även ge fan i att knulla. Jag är inte abortmotståndare för att jag menar att samvetsfrihet/juridisk abort för män inte är att likna vid en medicinsk abort. Att du inte fattade att Luf trollade är din dumhet.

Läs tråden istället för att dra argument som redan förts.
Citera
2017-02-11, 00:52
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Läs tråden istället för att dra argument som redan förts.

Det intresserar ingen. Detta då tråden numera mest består av att du refererar till din egna idioti.
Citera
2017-02-11, 00:52
Medlem
Citat:
Läs svaret.
Frågan var enkel. Mannen, kvinnan eller någon annan, vem bär ansvaret för följderna av mannens val att spruta oskyddat i en kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in