Citat:
Exakt, jag är visserligen demokrat, utifrån amerikanska mått, men jag kan ändå respektera vissa republikaner. Som till exempel John McCain, en äkta hjälte och som verkar ha någon form av vett. Att då USA får en sådan pajas som Trump som president är ett hån. Det amerikanska folket förtjänar inte en sådan person, som är rasist, sexist, som inte respekterar maktdelning och lagsystem, som gynnar sin egen dotters klädmärke, som ljuger konstant, som har personal som ljuger och angriper medier,s om hittar på terrordåd som aldrig ägt rum och så vidare. Han är så bedrövlig gode gud:
Japansk reporter: Hur ska du Trump hantera Japans och Sydkoreas oro i sydkinesiska havet.
Trump: pratar om hans telefonsamtal med Kina och att USA ska bli great igen.
Det är fan lite pinsamt om man vore Amerikan att ha honom som president.
Japansk reporter: Hur ska du Trump hantera Japans och Sydkoreas oro i sydkinesiska havet.
Trump: pratar om hans telefonsamtal med Kina och att USA ska bli great igen.
Det är fan lite pinsamt om man vore Amerikan att ha honom som president.
Det är pinsamt. Man har all rätt att vara missnöjd, men hur kunde man rösta fram en idiot? Jag säger inte att Clinton var perfekt heller, men hon var i alla fall tusen gånger bättre än Trump.
Trump är pinsam och löjlig, jag förstår ärligt talat inte hur många sd-anhängare kan hylla honom. Han försvarar diktatorer som Putin och Assad. Han gullar med Kina. Han förminskar kvinnors rättigheter. Han vill ta bort lag som skiljer stat och kyrka åt, vilket skulle innebära att kyrkor kan få statsbidrag och kampanja för republikanerna. Rimligt?
Jag trodde i min enfald att till och med Trump skulle ha kloka rådgivare omkring sig men de är om möjligt ännu mer korkade och okunniga än honom.
Det är en skam. Tror ni att Putin tar honom på allvar? Nej, han ser Trump som en nickedocka, som han har kontroll över.