2017-02-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Jag har redan slutat titta, och efter detta så ökar ju inte lusten att glo på dopade Norskor eller Norrmän

Ajdå. Det som jag tycker är värst är att de doparna skyddas av systemet. Inte kollat på något fall tidigare på så här nära håll och är besviken.
Citera
2017-02-10, 15:23
Medlem
Hunden007s avatar
odds på Wada eller Cas kommer överklaga/ändra beslutet?
Citera
2017-02-10, 15:35
Medlem
Herregud domen är direkt pinsam, ett hån!
Citera
2017-02-10, 15:42
Medlem
danmacks avatar
De flesta svenska tidningar, experter typ Mogren och Grip verkar köpa allt rakt av. Och Emil Jönsson tyckte allt var en storm i ett vattenglas. Hur tänker de? Borde ju vara solklart minst två år istället för ett par givna OS-medaljer
Citera
2017-02-10, 16:01
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Lagom till OS? Hon kommer tillbaka med någon dags mellanrum till att hela WC säsongen börjar.
Vilket sammanträffande...
Hon måste ju hinna köra lite WC-tävlingar innan OS såklart.
Citera
2017-02-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
odds på Wada eller Cas kommer överklaga/ändra beslutet?

Skulle nog säga 95%!
Hoppas som fan att dom gör det iaf, för det är ju galet fel som det är nu!!!!!!!
Citera
2017-02-10, 16:12
Medlem
MuscleSharks avatar
Ganska väntat ändå tycker jag. Det talades om 12-14 månader, och det landade på 13. Inte konstigt alls.
Men sista ordet är inte sagt än, och mycket kan hända under året nu.
Therese kommer leva under en ständig press till nästa säsong, inte veta om straffet blir längre eller inte.
Citera
2017-02-10, 16:17
Medlem
exceptionals avatar
Jag hoppas innerligt att hon överklagar och stämmer skiten ur läkaren som satt henne i denna situation.
Citera
2017-02-10, 16:23
Medlem
Vilka kan överklaga? Privat person?
Citera
2017-02-10, 16:25
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Jag hoppas innerligt att hon överklagar och stämmer skiten ur läkaren som satt henne i denna situation.

Gör hon inte det så är det så uppenbart att han var målvakt iaf. Det kan han ändå vara men ger lite mer trovärdighet iaf.
Citera
2017-02-10, 16:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddogboy
Vilka kan överklaga? Privat person?

WADA.
Citera
2017-02-10, 16:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om man nu ska tro slaskpressen är motivet till den förkortade avstängningen alltså att dopningssymbolen inte är känd i Norge och därmed hade hon ingen nämnvärd grund att leta efter något sådant.

Man häpnar. De använder alltså själva en symbol som inte finns i Norge som kriterium att leta efter. Så bipacksedel och innehållsförteckning är alltså inget som man kan kräva att en utövare bör leta efter och stämma av mot dopningslistan?

Det finns ju några klassiker på dåliga-bortförklaringar-listan, som tyske löparen Dieter Baumanns spetsade tandkräm eller kanadensiske stavhopparen Shawn Barbers kokainspäckade kyss Men frågan är om inte Johaug-soppan med alla stinkande ingredienser börjar närma sig samma låga nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in