2017-02-10, 12:19
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ooops, missat detta - sorry, dumstrut på. Men, lägre straff kan han väl få om han samarbetar?
Hade han samarbetat från början så kanske-kanske-kanske. Det är nog försent för att låtsas vara samarbetsvillig nu
Citera
2017-02-10, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Mitt minne är lite diffust om detta, men jag tror att mannen fortfarande jobbar i Eskilstuna eller i alla fall i Sörmland. Däremot tror jag att relationen mellan "de tu", polisen och JM var ganska lång tid innan JM träffade Aki. Jag tror att det t.o.m. kan ha varit innan JM träffade rektorn.
Det kan också vara så att den här relationen inte blivit daterad i tråden.

Joh*n Nygr*n (*=a,e "biträdande länsvakthavande befäl vid polisen i Södermanland")

Det är säkert en slump, men domaren som tillstyrkte begäran om gravöppning hette Nygren…

Det finns en man med samma namn som registrerade sig i det företag som JM startade 2008, Villa Rosa Linda Handelsbolag, också verksamt i branschen att ta hand om utsatta barn.
Slump ???
Citera
2017-02-10, 12:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsfrid
du är en klok person som gett massor av bra grejer i denna här tråden men när du tycker att den andra arbogamörderskan christin schyrrer var (är?) värre än johanna möller så håller jag inte med.

cs drevs av en totalt vanvättig och riktigt sjuk svartsjuka.cs är en kaninkokerska på riktigt. cs är ingen slug och planerande kvinna som johanna möller är. cs tålde inte att bli lämnad så hon hämnades. på ett vidrigt vis avbsolut.

fast mördar-möller (johanna) hon drivs av visst hat mot män men framför allt är hennes girighet värre än farbror joakims.johanna möller älskar pengar mer än livet.

johanna möller har inget allvarligt fel på huvudet. johanna möller har allvarligt fel på känslolivet. johanna möller är fanimej livsfarlig!
därför dömas till livstid!

Jag skrev:
"Vi kan ju tycka här att JM har något allvarligt fel på huvudet, men nog var väl CS ett snäpp värre?"

Med ett frågetecken efter. Med frågetecknet ville jag ge uttryck för hur svårt det är att göra sådana här jämförelser över huvud taget. Jag har ingen bestämd uppfattning om rangordning och är skeptisk till att rangordna över huvud taget.
Att jag, när jag skrev, lutade åt att CS var snäppet värre var att bilden av en människa som med hammare slår ihjäl två små barn, är så stark för mig att den nästan saknar motstycke. Om man ser till brottet och beaktar CS mentala tillstånd så kanske man ser det lite annorlunda?

Företeelsen JM är på en annan skala. Hon arbetar inom ett område där hon ska spela en nyckelroll inom att ta hand om hjälpbehövande. Hon har sexutnyttjat sådana hjälpbehövande. Hon har sex barn. Hon har kallsinnigt planerat sina brott under lång tid, driven av girighet. Kanske finns det fler faktorer som påverkat henne, men girigheten är uppenbar utgående från hur hon i god tid "arrangerade" så att hon skulle få 2,5 mille när hon hade tagit livet av Aki. Första försöket misslyckades, men hon gav inte upp. Det andra försöket överlevde inte Aki, så tvillingarna och två barn till blev faderlösa.
Kanske kommer vi att få veta att det var en brist på cash som blev akut när JM fick veta att hon inte skulle få 2,5 mille från försäkringsbolaget runt den 20/7-16 som gjorde att hon satte igång planen på att mörda föräldrarna. Även om hon hade pratat om det långt innan.

Män som hatar kvinnor och kvinnor som hatar män, även om det har betydelse för det här fallet, vet jag inte om jag vill gå in på. Det är liksom t.ex. girighet, svartsjuka, avund och hat generellt företeelser som finns och som, tragiskt nog IMO, har stor betydelse i många människors liv.

Hur dömer man JM? Det är ju i praktiken en juridisk fråga, men vad jag känner är att världen är en bättre plats om jag är säker på att slippa möta henne. Livstid, alltså...

Citera
2017-02-10, 13:03
Medlem
FruStormuftis avatar
Var hon bara lite smart så skulle hon satsa på "allvarlig psykisk störning". Åka in på hemmet ett tag, vara lydig, tillfriskna och komma ut i friheten efter ett år eller två.
Men hon är inte smart, försöka muta vakter och bli påkommen med lappar säger motsatsen, hon har bara haft tur och slöa utredare, med drunkningsmordet.
Citera
2017-02-10, 14:52
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Enbart mordet på Aki? Vi vet ju så lite om vad dom har där...

Redan i början av september när JM häktades tillsammans med MR som på sannolika skäl misstänkt för mord och mordförsök alternativt anstiftan, så fanns tillräckligt med underlag för häktningen. Sedan dess har en omfattande utredning genomförts med underlag från sommarstagen, bilen, kanske telefoner, GPSer, hemmet och säkert fler bevis som vi inte fått veta något om.
Jag tror att hon är bunden till attacken på föräldrarna, som delaktig eller för anstiftan.
Jag har också tänkt som du att kanske har dom lagt till t.ex. försök till grovt bedrägeri för att inte riskera under utredningens gång att det som fanns mot JM i något läge skulle ha sett svagt ut.
Jag tror dock inte att det varit så.
Om jag minns rätt så "sprattlade" JM lite den första månaden, med att överklaga häktning och motsätta sig fortsatt häktning, men fick inte gehör för sina ansträngningar i någon instans.
Senare motsatte hon sig inte omhäktningarna.
Det innebär ju att hon hela tiden suttit häktad för attacken på föräldrarna.

Jag tror att hon är körd. Jag tror att hon på någon nivå, i sitt medvetande, insett detta, men blånekar ändå. Jag har inte gett upp hoppet om att hon, om inte innan, kommer att falla inför rätten. Jag vet att analogin haltar, men Christine Schürrer (CS) nekade ju hela vägen.
Utan någon närmare kunskap skulle jag föreställa mig två infallsvinklar i situationer som MRs, JMs och CSs.

– De vedervärdiga brotten är så totalt oacceptabla även för gärningsmännen, så dom kan inte medge att dom har begått dessa.

– Inför att ha blivit överbevisade så ser dom ingen annan utväg än att medge vad dom gjort. Erkännandet och redan när det närmar sig ger någon slags känsla av lättnad.

Vi kan ju tycka här att JM har något allvarligt fel på huvudet, men nog var väl CS ett snäpp värre?

Fetar inget här då jag håller med till fullo.
Om, eller rättare sagt, när JM hamnar där hon hör hemma, kommer hon säkerligen att "sprattla" lite då och då.

Blir svårt att vänja sig vid ett liv långt bort från den vana med "x-tra allt" hon tycks ha haft under många år
Det är ju fler somm dömts trots att dom nekat sig ända in i "kaklet". Ex.vis Lisa Holms mördare Nerijus B och även Ida F:s mördare Andreas 'Amore' J. Han ligger f.ö god 2:a enl. mig,efter CS bestiala brott.
Denna Amoren lämnade kvar en liten gosse i spjälsängen efter att ha burit ut offret och tillika barnets mor ur bostaden och lämnat gossebarnet år sitt öde.
Citera
2017-02-10, 15:15
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdhopiggen
För kännedom: häktning blir det förmodligen
Vem eller vilka?
Citera
2017-02-10, 15:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duccen
Det finns en man med samma namn som registrerade sig i det företag som JM startade 2008, Villa Rosa Linda Handelsbolag, också verksamt i branschen att ta hand om utsatta barn.
Slump ???

Även om det låter lite vidlyftigt om man förväntar sig lik i alla garderober, så i det här fallet ska man nog öppna alla dörrar och titta in om det finns något i alla fall...

Om det finns något samband mellan en för "tät" koppling mellan JM och en lagens väktare och hennes osannolika förmåga att klara sig från olika brott, då räcker det inte att glänta på en garderobsdörr. Då ska varenda skrymsle genomlysas!

Citera
2017-02-10, 15:16
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdhopiggen
För kännedom: häktning blir det förmodligen
Vem ska häktas?

Har det tillkommit någon ny som ska stanna på Hotell Gripen?

Så vitt min känsla säger mig, apropå VLT:s senaste artikel om att JM inte var ensam med aki, så finner jag det tyvärr för troligt att det är JM:s dotter, samt dotters PV som varit med. Att VLT valt att gå ut med uppgifterna, men lite uppslag, att det är spaningsåtgärder, får mig iaf, att tro att det kommer plockas in flera, för mordet på Aki.
Citera
2017-02-10, 15:24
Bannlyst
Citat:
Jag skrev:
"Vi kan ju tycka här att JM har något allvarligt fel på huvudet, men nog var väl CS ett snäpp värre?"

Med ett frågetecken efter. Med frågetecknet ville jag ge uttryck för hur svårt det är att göra sådana här jämförelser över huvud taget. Jag har ingen bestämd uppfattning om rangordning och är skeptisk till att rangordna över huvud taget.
Att jag, när jag skrev, lutade åt att CS var snäppet värre var att bilden av en människa som med hammare slår ihjäl två små barn, är så stark för mig att den nästan saknar motstycke. Om man ser till brottet och beaktar CS mentala tillstånd så kanske man ser det lite annorlunda?

Företeelsen JM är på en annan skala. Hon arbetar inom ett område där hon ska spela en nyckelroll inom att ta hand om hjälpbehövande. Hon har sexutnyttjat sådana hjälpbehövande. Hon har sex barn. Hon har kallsinnigt planerat sina brott under lång tid, driven av girighet. Kanske finns det fler faktorer som påverkat henne, men girigheten är uppenbar utgående från hur hon i god tid "arrangerade" så att hon skulle få 2,5 mille när hon hade tagit livet av Aki. Första försöket misslyckades, men hon gav inte upp. Det andra försöket överlevde inte Aki, så tvillingarna och två barn till blev faderlösa.
Kanske kommer vi att få veta att det var en brist på cash som blev akut när JM fick veta att hon inte skulle få 2,5 mille från försäkringsbolaget runt den 20/7-16 som gjorde att hon satte igång planen på att mörda föräldrarna. Även om hon hade pratat om det långt innan.

Män som hatar kvinnor och kvinnor som hatar män, även om det har betydelse för det här fallet, vet jag inte om jag vill gå in på. Det är liksom t.ex. girighet, svartsjuka, avund och hat generellt företeelser som finns och som, tragiskt nog IMO, har stor betydelse i många människors liv.

Hur dömer man JM? Det är ju i praktiken en juridisk fråga, men vad jag känner är att världen är en bättre plats om jag är säker på att slippa möta henne. Livstid, alltså...

jag såg allt ditt fråge tecken.

ville inte jämföra själva brotten (morden) som cs och jm gjort.utan vad som drev dom till å mörda.
för mig är det stor skillnad: drivas av galen svartsjuka (en för vriden "kärlek" =cs) å att mörda för komma åt pengar (super girighet =jm).

cs kan vara farlig i framtiden men mest för den man som hon blir kär i men cs dödar inte i random.
johanna möller dödar vem fan som helst om det skulle kunna ge henne en eller två mille.

här ser vi johanna möller >>>>>>>>>>>
Citera
2017-02-10, 15:25
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Vem ska häktas?

Har det tillkommit någon ny som ska stanna på Hotell Gripen?

Så vitt min känsla säger mig, apropå VLT:s senaste artikel om att JM inte var ensam med aki, så finner jag det tyvärr för troligt att det är JM:s dotter, samt dotters PV som varit med. Att VLT valt att gå ut med uppgifterna, men lite uppslag, att det är spaningsåtgärder, får mig iaf, att tro att det kommer plockas in flera, för mordet på Aki.

Inte ett knyst om någon häktning som jag sett, ännu.

De minst en, troligen två som plockades in i tisdags får vi gissa vilka det var...

VLT toppade med världsnyheten "Man gick omkring med svärd i Sala".

Jag vet att det sista var off topic, men jag kunde inte hålla mig...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-02-10 kl. 15:29.
Citera
2017-02-10, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Var hon bara lite smart så skulle hon satsa på "allvarlig psykisk störning". Åka in på hemmet ett tag, vara lydig, tillfriskna och komma ut i friheten efter ett år eller två.
Men hon är inte smart, försöka muta vakter och bli påkommen med lappar säger motsatsen, hon har bara haft tur och slöa utredare, med drunkningsmordet.

tror du har missuppfattat vad som kan leda till RPV =rättpsykiatri vård
johanna möller lär näppeligen kunna få utredarena till å tro att hon varit psykotisk en stor del av det senaste året utan att nånn i hennes omgivningen skulle ha märkt de..... no way!!!

i dagsläget är hon inte psykotisk.åtminstonde inte när p-sjuan gjordes
Citera
2017-02-10, 22:39
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti

Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsfrid
tror du har missuppfattat vad som kan leda till RPV =rättpsykiatri vård
johanna möller lär näppeligen kunna få utredarena till å tro att hon varit psykotisk en stor del av det senaste året utan att nånn i hennes omgivningen skulle ha märkt de..... no way!!!

i dagsläget är hon inte psykotisk.åtminstonde inte när p-sjuan gjordes
Ni får gärna rätta mig om jag har fel men RPV brukar väl generellt leda till att man "sitter längre" än vid fängelsestraff?

Och den risken tror jag inte att JM skulle ta även om hon mot förmodan skulle kunna dupera ansvariga för en sådan utredning (vilket jag dessutom inte tror att hon skulle kunna "ro iland" *pun intended*).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in