2017-02-08, 17:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hur såg Sirius keeper ut? Fick en etta i betyg av den lokala blaskan - det låter lite väl hårt.

Det tycker jag är väl hårt. Första målet förvisso mellan benen men Berget kom fri efter ett fint instick av "träige" Rakip. Två fick en rejäl skjuts av medvinden, tror att han hade tippat ut den annars. Trean kom Windheim fri så det var inte mycket att göra.

MFF:s målis var inte mycket bättre så en tvåa borde Sirius keepern ha kanske 2,5.
Citera
2017-02-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hur såg Sirius keeper ut? Fick en etta i betyg av den lokala blaskan - det låter lite väl hårt.
Jag detaljstuderade inte direkt era spelare men jag tycker inte att han stack ut åt något håll, Fredrik Andersson däremot..
Citera
2017-02-08, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
MFF började starkt och ägde första typ 20 minuterna och borde ha gjort något mål till utöver Bergets. Sirius gör mål på sin första riktiga målchans efter ett fint anfall och tar därefter över taktpinnen helt, hönsgårdsförsvar i MFF höll på att ställa till det rejält ett flertal gånger. Sirius spelade bra fotboll efter förutsättningarna med en vind som höll på att förstöra matchen. I samband med att Eikrem sätter sin frispark och Lewicki kommer in så tar MFF åter över matchen totalt. En ganska jämn match spelmässigt men Malmö skapar fler målchanser och är tyngre vilket fäller avgörandet till slut.

Slutsats = MFF behöver bättre avslutare.
Citera
2017-02-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Slutsats = MFF behöver bättre avslutare.
Kanske. Eller fler/riktiga matcher. Kjartansson var en målsumpare av rang hela försäsongen och en bra bit in på våren innan det lossnade. Jag kanske inbillar mig men målskyttarna brukar vara rätt trögstartade. Det dyker nog upp en riktigt vass anfallare i sommar om inte annat.
Citera
2017-02-08, 18:16
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Jag detaljstuderade inte direkt era spelare men jag tycker inte att han stack ut åt något håll, Fredrik Andersson däremot..

Ja, det såg inte bra ut. Sämst på plan var dock Carvalho. Moppemuschtiden i Falkenberg gjorde verkligen inte honom gott. Var ju långt mer stabil innan han stack. Antingen dags att skeppa iväg honom eller pröva hur han funkar som anfallare.
Citera
2017-02-08, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Ja, det såg inte bra ut. Sämst på plan var dock Carvalho. Moppemuschtiden i Falkenberg gjorde verkligen inte honom gott. Var ju långt mer stabil innan han stack. Antingen dags att skeppa iväg honom eller pröva hur han funkar som anfallare.
Ja hans utveckling har verkligen gått bakåt. Synd på en spelare med så fin potential.
Citera
2017-02-09, 08:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Kanske. Eller fler/riktiga matcher. Kjartansson var en målsumpare av rang hela försäsongen och en bra bit in på våren innan det lossnade. Jag kanske inbillar mig men målskyttarna brukar vara rätt trögstartade. Det dyker nog upp en riktigt vass anfallare i sommar om inte annat.

Hur ser er planering ut inför 1 april nu när ni inte spelar cup? Allsvenskt/superettan motstånd är väl rätt svårt att hitta under iaf feb då så gott som alla dessa spelar just cup.
Det gör sitt till att inte ha riktiga matcher som du säger.

Det känns iaf skönt att vi fått igång våra forwards, Tobbe gör mål, Elias gör mål, Boman krigar (men behöver ställa in siktet) och Rieks satte en från sin växeldragande plats.
Citera
2017-02-09, 08:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hur ser er planering ut inför 1 april nu när ni inte spelar cup? Allsvenskt/superettan motstånd är väl rätt svårt att hitta under iaf feb då så gott som alla dessa spelar just cup.
Det gör sitt till att inte ha riktiga matcher som du säger.

Det känns iaf skönt att vi fått igång våra forwards, Tobbe gör mål, Elias gör mål, Boman krigar (men behöver ställa in siktet) och Rieks satte en från sin växeldragande plats.

Vi ska iväg på läger en gång till och sedan har vi träningsmatcher mot Molde, Brann, Rosenborg och Jönköpings södra. Det är inte tävlingsmatcher men likväl bra motstånd.
Citera
2017-02-09, 21:43
Medlem
anteri17s avatar
Jag har sett snuttar av Pekings tidigare fighter mot Frej och Shaktar mfl. Då har man sett obalanserad ut. Idag var det värre än någonsin. Man står högt med hela laget bortsett två ensamma mittbackar.
Kul är det med särskiljande spelmodeller, men det känns smått naivt. Peking behöver inte offra hela defensiven - offen kommer ändå skapa chanser även om man tar hem laget en aning.
Citera
2017-02-10, 11:04
Medlem
Hur bra kommer Kongo-Kim vara?

Hur funkar han på konstgräset?

Langa era framtidsspaningar tack
Citera
2017-02-10, 11:07
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amen-sluta

Han har ju varit högst medioker i Schweiz, så de sörjer nog inte att han lämnat.
Citera
2017-02-10, 11:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amen-sluta

Varför anses konstgräset vara så jävla problematiskt egentligen? Om Kennedy kunde klara det så borde väl även Kim Källström göra det? Dessutom så är knappast tanken att Källström ska springa som en galning utan han lär snarare spela i något slags Pirlo-roll som främst handlar om att använda hjärnan istället för löpstyrkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in