Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Jag skiter väl i vad det kostar, inte mina pengar det handlar om.
Ok visst.
Du har fortfarande inte greppat att det handlar om ansvar för någon annans beslut, annars hoppas jag att du vill förbjuda abort om du inte vill framstå som en hycklare.
Nej, återigen har naturen gett oss olika förutsättningar (du brukar väl babbla om det annars) - kvinnan kan välja att bära eller inte bära ..
Män kan välja att befrukta eller inte befrukta ..
Citat:
Ja det är vad som diskuteras... Jag anser att det inte följer logiskt att en mans samtycke till sex är ett samtycke till barn, samma gäller för kvinnor.
Nej, om du ser till att skydda dig ordentligt vid samlag så blir inga barn .. så självklart kan du avstå från att skaffa barn trots att du har samlag.
Citat:
Du har inga anledningar att komma med till varför det ska vara på det här sättet annat än att det faktiskt är på det här sättet.
Det är väldigt svårt att argumentera utifrån något annat än att mannen befruktar kvinnan - ja.
Citat:
Och du säger det ju själv, kvinnan kan bli gravid inte mannen. Kvinnan får ansvara för sin kropp och sina beslut, mannen för sin kropp och sina beslut. (Jag påminner igen om att sex = barn inte är ett argument om man inte vill förbjuda abort också)
Jepp och blir det ett barn får föräldrarna ansvara för det .. så enkelt är det
Citat:
Du vet inte vad du hållet med om, fast det var ju intet nytt.
Jag vet självklart att jag tar fasta på det du inte vill .. eftersom jag förespråkar ansvar och du befrielse för ansvar för män ..
Vi kommer aldrig bli överens i frågan, eftersom smitare liksom inte är min melodi - men din.