2017-02-10, 01:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Leka hjältar? Rättshaveristiska män som vill knulla utan konsekvens är inte hjältar utan snarare narcissister och potentiella våldtäktsmän. En man som inte tar hand om sin avkomma är inte en man och definitivt inte en hjälte. Men jag tror att vi två är överens i grunden och kan låta den patetiska begåvningsreserven i tråden härja vidare under natten.
Ja, jag tror också vi är överens
Citera
2017-02-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Berätta för mig vilken "vanlig bil" som kommer kosta mig mindre än 300 k på 18 år

Jag skiter väl i vad det kostar, inte mina pengar det handlar om.

Citat:
?????
Män har inte ens den biologiska förutsättningen att välja om de kan det eller inte .. så nej, det är faktiskt inte det som det handlar om.

Ok visst.

Citat:
Jag tyckte nyss du var inne på min linje -- barnens behov .. fast så var det ju inte, vi skall falla ner i gråt för att du måste ta ansvar för ditt gökande

Du har fortfarande inte greppat att det handlar om ansvar för någon annans beslut, annars hoppas jag att du vill förbjuda abort om du inte vill framstå som en hycklare.

Citat:
JKvinnor kan aldrig få ett faderskap på sig .. så självklart har inte kvinnor gett samtycke till att bli fäder ..

Som man lämnar du däremot över beslutet till kvinnan om du befruktar henne -- du kan välja att ha samlag utan den konsekvensen - väljer du att riskera den så har biologin gett oss olika möjligheter ..

Du kan välja att inte befrukta kvinnan -- kvinnan kan välja att göra sig av med det barn du befruktat henne med .. numer genom abort, förr genom skogsutsättningar och änglamakerskor.

Ja det är vad som diskuteras... Jag anser att det inte följer logiskt att en mans samtycke till sex är ett samtycke till barn, samma gäller för kvinnor.

Du har inga anledningar att komma med till varför det ska vara på det här sättet annat än att det faktiskt är på det här sättet.

Och du säger det ju själv, kvinnan kan bli gravid inte mannen. Kvinnan får ansvara för sin kropp och sina beslut, mannen för sin kropp och sina beslut. (Jag påminner igen om att sex = barn inte är ett argument om man inte vill förbjuda abort också)

Citat:
Jepp - jag håller med, väldigt enkelt. Befrukta inte en kvinna om du inte vill bli far...

Du vet inte vad du håller med om, fast det var ju intet nytt.
Senast redigerad av oLf 2017-02-10 kl. 01:41.
Citera
2017-02-10, 01:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evropasfrihetskrig
Egna kroppen? Tror inte du lyckades förstå mig tyvärr.. Eftersom du tog bilar & cyklar som exempel så var mitt motargument att dessa oftast har ett ägarbevis i någon form TILL SKILLNAD mot egna kroppen!
Och jag frågade dig vad du tycker krävs för att andra skall förstå att man äger sin egen kropp och rätten till den ...

Krävs ägarbevis för det så bör vi börja utfärda det på BB till alla som föds.
Citera
2017-02-10, 01:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Låna utan tillstånd = egenmäktigt förfarande, så länge det inte gäller en kropp.

8 § Den som, i annat fall än särskilt i detta kapitel omförmäles, olovligen tager och brukar eller eljest tillgriper något, dömes för egenmäktigt förfarande till böter eller fängelse i högst sex månader. Detsamma skall gälla om någon utan tillgrepp, genom att anbringa eller bryta lås eller annorledes, olovligen rubbar annans besittning eller ock med våld eller hot om våld hindrar annan i utövning av rätt att kvarhålla eller taga något.

Är brottet grovt, dömes till fängelse i högst två år.

9 § Rubbar man olovligen annans besittning för att själv taga sig rätt, dömes för självtäkt till böter eller fängelse i högst sex månader.

Fast det gäller inte vid sex i dagens lagstiftning...

Nej eftersom frågan fortfarande är felställd.

Som du ser misslyckades du med att hitta någon paragraf som säger att den som lånar saken måste kunna bevisa att samtycke till lånet har givits. Det är förbjudet att olovligen ta något men det är inte detsamma som att den som lånar har bevisbördan för att samtycke har givits. Som sagt, precis som vid sex.

Och du kunde alltså inte heller denna gång säga att du är för en lag som säger att även kvinnan måste kunna styrka att hon fått samtycke från mannen. Åt andra hållet har du däremot inga problem med lagen.
Citera
2017-02-10, 01:42
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Alltså - sluta försöka använda barnperspektivet som argument. Du skiter i barnen - du vill kunna göka ansvarslöst och fritt utan konsekvenser ...

Argumentets legitimitet är för det första fristående från hur han är som person, för det andra är barnperspektivet något du själv använder dig utav när du försöker försvara vad som i grund och botten endast är din egna egoistiska inställning kring mödrarskap som du är beredd att offra andras livskvalitet för.
Citera
2017-02-10, 01:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag skiter väl i vad det kostar, inte mina pengar det handlar om.

Ok visst.

Du har fortfarande inte greppat att det handlar om ansvar för någon annans beslut, annars hoppas jag att du vill förbjuda abort om du inte vill framstå som en hycklare.
Nej, återigen har naturen gett oss olika förutsättningar (du brukar väl babbla om det annars) - kvinnan kan välja att bära eller inte bära ..

Män kan välja att befrukta eller inte befrukta ..

Citat:
Ja det är vad som diskuteras... Jag anser att det inte följer logiskt att en mans samtycke till sex är ett samtycke till barn, samma gäller för kvinnor.
Nej, om du ser till att skydda dig ordentligt vid samlag så blir inga barn .. så självklart kan du avstå från att skaffa barn trots att du har samlag.

Citat:
Du har inga anledningar att komma med till varför det ska vara på det här sättet annat än att det faktiskt är på det här sättet.
Det är väldigt svårt att argumentera utifrån något annat än att mannen befruktar kvinnan - ja.

Citat:
Och du säger det ju själv, kvinnan kan bli gravid inte mannen. Kvinnan får ansvara för sin kropp och sina beslut, mannen för sin kropp och sina beslut. (Jag påminner igen om att sex = barn inte är ett argument om man inte vill förbjuda abort också)
Jepp och blir det ett barn får föräldrarna ansvara för det .. så enkelt är det

Citat:
Du vet inte vad du hållet med om, fast det var ju intet nytt.
Jag vet självklart att jag tar fasta på det du inte vill .. eftersom jag förespråkar ansvar och du befrielse för ansvar för män ..

Vi kommer aldrig bli överens i frågan, eftersom smitare liksom inte är min melodi - men din.
Citera
2017-02-10, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Argumentets legitimitet är för det första fristående från hur han är som person, för det andra är barnperspektivet något du själv använder dig utav när du försöker försvara vad som i grund och botten endast är din egna egoistiska inställning kring mödrarskap som du är beredd att offra andras livskvalitet för.

Man kan intala sig själv att man vill barnets bästa när man berövar barnet en far som älskar det samtidigt som man hävdar att det på något vridet vis är mannens fel att man agerade på det viset.

Att som man inte vilja ha ett barn och inte vilja bli en far är i många kvinnors ögon en hemsk orättvisa mot kvinnor... Hur curlad har man blivit då?
Citera
2017-02-10, 01:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Nej, jag anser faktiskt att lika krav råder för båda föräldrarna och att barn har rätt till båda föräldrarna .. och nej, jag smiter inte undan ansvar - tvärtom.

Jag har också tagit ansvar för min reproduktion -- när jag inte ville ha fler barn så steriliserade jag mig ...

Jag anser att män skall ta samma ansvar för sin reproduktion - inte kräva att slippa ansvar barn de tillverkat..

Håll i snorren om du inte vill ha barn .. får du barn, begränsa det så att du klarar ansvaret för de skapat ..

Rätt enkel matematik tycker jag.
Citera
2017-02-10, 01:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Som du ser misslyckades du med att hitta någon paragraf som säger att den som lånar saken måste kunna bevisa att samtycke till lånet har givits. Det är förbjudet att olovligen ta något men det är inte detsamma som att den som lånar har bevisbördan för att samtycke har givits. Som sagt, precis som vid sex.

Och du kunde alltså inte heller denna gång säga att du är för en lag som säger att även kvinnan måste kunna styrka att hon fått samtycke från mannen. Åt andra hållet har du däremot inga problem med lagen.
Återigen ..att du fått låna min bil, min cykel, min grill eller pengar av mig ger dig inte rätt att ta för dig utan att fråga ...

Det är vad lagen säger .. utom när det gäller kroppar ..

Du verkar skräckslagen inför en lagändring -- och givet din syn på kvinnor så förstår jag det fullt ut...
Citera
2017-02-10, 01:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, jag anser faktiskt att lika krav råder för båda föräldrarna och att barn har rätt till båda föräldrarna .. och nej, jag smiter inte undan ansvar - tvärtom.

Jag har också tagit ansvar för min reproduktion -- när jag inte ville ha fler barn så steriliserade jag mig ...

Jag anser att män skall ta samma ansvar för sin reproduktion - inte kräva att slippa ansvar barn de tillverkat..

Håll i snorren om du inte vill ha barn .. får du barn, begränsa det så att du klarar ansvaret för de skapat ..

Rätt enkel matematik tycker jag.

Enkel matematik är att om man kräver ensam vårdnad får man också ensam ta hela ansvaret.
Citera
2017-02-10, 01:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Återigen ..att du fått låna min bil, min cykel, min grill eller pengar av mig ger dig inte rätt att ta för dig utan att fråga ...

Det är vad lagen säger .. utom när det gäller kroppar ..

Du verkar skräckslagen inför en lagändring -- och givet din syn på kvinnor så förstår jag det fullt ut...

Du såg ju att du misslyckades med att hitta en lagparagraf som säger att låntagaren måste kunna styrka att man fått tillstånd. Att man måste ha tillstånd är inte detsamma som att man har bevisbördan för att tillståndet gavs.

Citera
2017-02-10, 01:58
Medlem
Citat:
Nej, återigen har naturen gett oss olika förutsättningar (du brukar väl babbla om det annars) - kvinnan kan välja att bära eller inte bära ..

Män kan välja att befrukta eller inte befrukta ..

Korkat argument.
Ett val att ha sex är inte ett val att befrukta. Du gillar rondeller va?

Citat:
Nej, om du ser till att skydda dig ordentligt vid samlag så blir inga barn .. så självklart kan du avstå från att skaffa barn trots att du har samlag.

Eller så har jag och kvinnan sex precis som vi vill och var och en ansvarar för sina egna kroppar och beslut. Vart det för jämställt för dig?

Citat:
Det är väldigt svårt att argumentera utifrån något annat än att mannen befruktar kvinnan - ja.

Varpå kvinnan ansvarar för sin kropp och sitt beslut. Det låter rimligt.
Och eftersom att du har svårt att hålla det i minnet så säger jag det igen, att ha sex är inte ett beslut att befrukta en kvinna eller att skaffa barn för den delen. (Skriv ned det)

Citat:
Jepp och blir det ett barn får föräldrarna ansvara för det .. så enkelt är det

Tydligen inte så enkelt och nu använder du argumentet "Det är så därför ska det vara så". Jag trodde du förstod att det inte var ett argument.

Ansvar för egna beslut, egna kroppar. (Skriv ned det här också)

Citat:
Jag vet självklart att jag tar fasta på det du inte vill .. eftersom jag förespråkar ansvar och du befrielse för ansvar för män ..

Vi kommer aldrig bli överens i frågan, eftersom smitare liksom inte är min melodi - men din.

Ansvar för egna kroppar och beslut, står klart och tydligt på flertalet tillfällen. (Skriv ned det igen)

Hur trasig är man när man tycker att ens eget beslut är någons annat ansvar?
Curlad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in