2017-02-10, 01:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Skönt att höra.
Vilket inte är ett argument för juridisk abort eller att du skall kunna framtvinga abort ..

Om jag skänker bort mitt trädgårdsredskap kan jag inte kräva tillbaka det för att jag ångrar mig....
Citera
2017-02-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du blir gravid med ett cykelhjul som kan växa till en bil om vi har sex .. självklart kommer jag över tid bidra med 300 tusen och mer .. Jag vet vad barn kostar och vad bilar kostar...

Fast det kan jag ju inte, så du får nöja dig med att betala för en vanlig bil.

Fast nu blir det tydligt vad det egentligen handlar om. Män ska bestraffas ekonomiskt därför att de inte kan utstå graviditeter.

Stackars stackars, och kvinnor som faktiskt måste utstå graviditeter om de själva väljer det också.
Hemskt.

Citat:
Ingen kan göra dig till far utan att du tillåter det ..

Jo faktiskt, vi har bara diskuterat just detta i 29 sidor nu.
Att ha sex är inte ett samtycke till faderskap, inte för män och inte för kvinnor.

Ett samtycke till faderskap är ett samtycke till faderskap. Rätt enkelt faktiskt.
Citera
2017-02-10, 01:07
Medlem
Citat:
Vilket inte är ett argument för juridisk abort eller att du skall kunna framtvinga abort ..

Om jag skänker bort mitt trädgårdsredskap kan jag inte kräva tillbaka det för att jag ångrar mig....

För juridisk abort, jo självklart.
Ger man inte tillåtelse eller ett medgivande ska man självklart inte hållas ansvarig för det.
Om jag säger att du får låna min sopkvast så betyder det inte att du får slå sönder den utan att betala för den.

Framtvinga abort gör kvinnor själva när de inser att de inte förmår ta hand om barnet, de kanske skulle ha kollat med mannen först?

Fast då är vi där igen med att kvinnor ska behöva ansvara för egna beslut. Usch!
Citera
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Männen kanske skulle ha tänk efter två gånger innan de doppade och vem de doppade i då.

Män ska alltså behöva ha i åtanke att de är könsdiskriminerade och utgå ifrån det medan kvinnor har i åtanke att de är särbehandlade och kan vara ansvarslösa; både kring sitt eget, barnets och mannens öde.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Är en far som avskyr modern och inte bryr sig alls om barnet ett positivt bidrag i ett barns liv?

Nej men han ska betala underhåll och hålla sig borta i övrigt. Det finns inte rätt att knulla kvinnor man avskyr. En man som inte bryr sig om sitt barn är ingen far. Men underhåll ska betalas då barnets rätt är överordnat den vuxnes.
Senast redigerad av Blundetto 2017-02-10 kl. 01:10.
Citera
2017-02-10, 01:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej men han ska betala underhåll och hålla sig borta i övrigt. Det finns inte rätt att knulla kvinnor man avskyr. En man som inte bryr sig om sitt barn är ingen far din idiot.

Vad hände med barnets rätt som du talade dig varm för. Barnet har rätt till båda föräldrarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Män ska alltså behöva ha i åtanke att de är könsdiskriminerade och utgå ifrån det medan kvinnor har i åtanke att de är särbehandlade och kan vara ansvarslösa; både kring sitt eget, barnets och mannens öde.

Lol! Herregud människa vi lever på 2000-talet! Use condom, or use your brain.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-10 kl. 01:12.
Citera
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Nej men han ska betala underhåll och hålla sig borta i övrigt. Det finns inte rätt att knulla kvinnor man avskyr. En man som inte bryr sig om sitt barn är ingen far din idiot.

Så varför ska en icke-far då betala för en roll han inte ens har till att börja med?
Citera
2017-02-10, 01:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Pratade jag om döda fiskar för några år sedan, är du helt förvirrad människa?
Släpp din böjelse för döda fiskar nu, det är bara du som förstår relevansen för din fascination av det.
Nej, alla som varit med på forumet och i diskussionerna vet vilken relevans det har ..

Citat:
Och man får inte ha sex men någon utan tillstånd heller men nu diskuterade vi bevisbördan för att tillstånd inte finns.
Gjorde vi?
Vi diskuterar väl snarare om det bör finnas en lag, eller mer exakt hur enkelt det egentligen är att förstå skillnaden på samtycke och inte -- bara man vill ...

Ta en titt på trådstarten igen ...

(FB) Samtycke, hur ser det ut....

Citat:
Eller rättare sagt, det som avgör om man kan fällas för dessa saker är om man hade skäl att tro att det var okej eller inte. Det finns inget lagkrav på att man måste kunna styrka samtycke. Om du tror detta uppmanar jag dig att plocka fram den lagparagrafen som säger det.
Nej, vi har ingen samtyckeslag - än .. var har jag påstått att vi har det?
Jag säger att en sådan behövs - just för att det finns män som dig...

Citat:
Nej det är inte givet att detta är egenmäktigt förfarande, du har fel. Det som blir avgörande är om personen hade skäl att tro att det var okej eller inte. Fram med lagparagrafen som säger att samtycke måste kunna styrkas annars!
Så du tycker det är fungerande när det gäller trädgårdsredskap .. men skulle ställa till stora besvär om det gäller (kvinnors)kroppar

Du börjar haja grejen med samtyckeslag nu.

Citat:
Är du för att en kvinna måste kunna styrka att hon fått samtycke till sex innan hon har sex med mannen? Kan du svara ja eller nej på den frågan, det är inte svårt micro! Frågan är alltså inte om hon måste ha samtycke utan om hon måste kunna styrka att hon har fått det.
Ställ om frågan och utgå från samma bevisbörda som när du talar om trädgårdsredskap så hamnar du rätt....
Citera
2017-02-10, 01:12
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Lol! Herregud människa vi lever på 2000-talet! Use condom.

Ska abort för kvinnor vara förbjudet i så fall enligt samma argument?
Citera
2017-02-10, 01:14
Medlem
Citat:

Så det är allt du vill ha för barnet, bidrag. Jag anser själv att ett barn har rätt till två föräldrar som skaffat det i samförstånd och som åtminstone inte avskyr varandra. Fast du tycker uppenbarligen att pengar är bättre.

Man får knulla vilka kvinnor man vill så länge det finns samtycke.
En man som är far är en far oavsett vad han tycker om barnet... Kasta inte berg i glashus.
Citera
2017-02-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Ska abort för kvinnor vara förbjudet i så fall enligt samma argument?

Det ställer jag mig inte emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in