Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Pratade jag om döda fiskar för några år sedan, är du helt förvirrad människa?
Släpp din böjelse för döda fiskar nu, det är bara du som förstår relevansen för din fascination av det.
Nej, alla som varit med på forumet och i diskussionerna vet vilken relevans det har ..
Citat:
Och man får inte ha sex men någon utan tillstånd heller men nu diskuterade vi bevisbördan för att tillstånd inte finns.
Gjorde vi?
Vi diskuterar väl snarare om det bör finnas en lag, eller mer exakt hur enkelt det egentligen är att förstå skillnaden på samtycke och inte -- bara man vill ...
Ta en titt på trådstarten igen ...
(FB) Samtycke, hur ser det ut....
Citat:
Eller rättare sagt, det som avgör om man kan fällas för dessa saker är om man hade skäl att tro att det var okej eller inte. Det finns inget lagkrav på att man måste kunna styrka samtycke. Om du tror detta uppmanar jag dig att plocka fram den lagparagrafen som säger det.
Nej, vi har ingen samtyckeslag - än .. var har jag påstått att vi har det?
Jag säger att en sådan behövs - just för att det finns män som dig...
Citat:
Nej det är inte givet att detta är egenmäktigt förfarande, du har fel. Det som blir avgörande är om personen hade skäl att tro att det var okej eller inte. Fram med lagparagrafen som säger att samtycke måste kunna styrkas annars!
Så du tycker det är fungerande när det gäller trädgårdsredskap .. men skulle ställa till stora besvär om det gäller (kvinnors)kroppar
Du börjar haja grejen med samtyckeslag nu.
Citat:
Är du för att en kvinna måste kunna styrka att hon fått samtycke till sex innan hon har sex med mannen? Kan du svara ja eller nej på den frågan, det är inte svårt micro! Frågan är alltså inte om hon måste ha samtycke utan om hon måste kunna styrka att hon har fått det.
Ställ om frågan och utgå från samma bevisbörda som när du talar om trädgårdsredskap så hamnar du rätt....