Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Du snackar bara skit.
Hur lagstiftar man om släkt och hur tvingar man män att ha en släkt utöver sig själva?
Skojar du med mig?
Alla har en släkt, finns ingen släkt så finns inte du .. Din mamma är släkt med dig och med dina barn - du är släkt med dina barn ...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sl%C3%A4kt
Ett adopterat barn som inte resultat av inavel har fyra släkter -- sin mammas, sin pappas och sin adoptionsmammas och adoptionspappas.
Citat:
Hur lagstiftar man om ett arv? Om mannen är utfattig eller rent av har skulder?
Läs ärvdabalken så ser du hur det går till
Citat:
Har man inte ekonomin att försörja sitt eget barn kanske man ska fundera över sterilisering.
Gulligt - men eftersom man i min släkt förstår att man har ekonomiskt ansvar över de barn som man sätter till världen så är inte det ett skäl jag köper.
Och jag steriliserade mig inte av ekonomiska överväganden -- att ta hand om barn kräver så mycket mer än att sätta mat på bordet.
Citat:
Hur stort ska arvet och släkten vara för att det ska väga upp för en far som avskyr modern och inte vill ha med barnet att göra.
Det kan vara 0, barnet har ändå rätt att veta sitt ursprung och vilka som ingår i deras släkt.
Citat:
Fast det är ju egentligen inte så viktigt för dig så länge som DU får som DU vill, barnets förutsättningar och din välvilja rörande dessa kan du ljuga hur mycket du vill om men ingen tror dig.
Okej - rart och rent larvigt. Jag har två barnbarn som är fem år ... De är faktiskt mognare än dig.
Citat:
Jag förstod precis. Att du tyckte att den dagen du skaffade barn så skulle du kunna fylla barnets behov även utan en villig far. En far som älskar barnet är alltså inte ett av barnets behov, då var det spikat.
Det var inte det jag skrev. Jag skrev att barn skaffar man när man vet att man oavsett kan ta hand om dem ...
Och jag tycker det är ansvarsfullt att inte skaffa fler barn än jag kunde räcka till för även om maken dog ..
Du blir provocerad av det beslutet .. rart