2017-02-16, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
En sammanfattning av vad du tycker är att du är helt emot att abort användas lättvindigt men du är helt för att vi ska ha en abortlagstiftning som gör att den kan användas hur lättvindigt som helst, kvinnan ska inte ens behöva uppge varför hon vill göra abort.

Åtminstone innan vecka 18 för därefter är lagstiftningen idag inte lika lättvindig, och det är oklart om du vill ha lika lättvindig lagstiftning efter vecka 18 som innan eftersom du vägrade att svara på det.
Med tanke på både din bristande fattningsförmåga och din bristande slutledningsförmåga så ska du nog undvika sammanfattningar då man då behöver kunna dra slutsatser utifrån skriven text.

Din bristande självinsikt och ditt grälsjuka sätt gör dock att du kommer fortsätta mala på. Gör gärna det för all del om det roar dig, själv avslutar jag vår "diskussion" här då jag ser det som meningslöst då du inte har vare sig förmågan eller viljan.
Citera
2017-02-16, 13:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Med tanke på både din bristande fattningsförmåga och din bristande slutledningsförmåga så ska du nog undvika sammanfattningar då man då behöver kunna dra slutsatser utifrån skriven text.

Din bristande självinsikt och ditt grälsjuka sätt gör dock att du kommer fortsätta mala på. Gör gärna det för all del om det roar dig, själv avslutar jag vår "diskussion" här då jag ser det som meningslöst då du inte har vare sig förmågan eller viljan.

Fanns det något i min sammanfattning som inte stämde menar du, vad i så fall?

Och om du anser att jag har bristande slutledningsförmåga borde du förstås svara på de frågor du får i stället för att be mig gissa, men du är som vanligt inkonsekvent i din retorik. Att peka på inkonsekvenser i din argumentation är heller inte att gräla som du säger.
Citera
2017-02-17, 04:24
Medlem
jessijams avatar
Det här är ju något som bara kan diskuteras i detta land...
Jag som tjej ska förklara hur mitt samtycke ser ut enkelt så tom en feminist kan begripa.

1 jag träffar en kille

2 vi hånglar

3 kläderna åker av (på båda )

4 vi knullar

5 jag är mkt undergiven o tar emot som en duktig flicka

6 det är klart

7 man duschar

Eller har jag fel? Det där är i alla fall MITT sätt att se på det hela.
Men ärligt kanske det nästan för killars skull fasen skulle finnas nån app på mobilen eller nåt, för det räcker ju faktiskt att jag dunkar huvudet i väggen så jag blöder o springer till grannen o gråter i "panik" för att kunna förstöra livet fullständigt för en kille jag kanske inte gillar innerst inne.
Citera
2017-02-17, 08:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessijam
Det här är ju något som bara kan diskuteras i detta land...
Jag som tjej ska förklara hur mitt samtycke ser ut enkelt så tom en feminist kan begripa.

1 jag träffar en kille

2 vi hånglar

4 vi knullar

5 jag är mkt undergiven o tar emot som en duktig flicka

6 det är klart

7 man duschar

Eller har jag fel? Det där är i alla fall MITT sätt att se på det hela.
Men ärligt kanske det nästan för killars skull fasen skulle finnas nån app på mobilen eller nåt, för det räcker ju faktiskt att jag dunkar huvudet i väggen så jag blöder o springer till grannen o gråter i "panik" för att kunna förstöra livet fullständigt för en kille jag kanske inte gillar innerst inne.

Med den här lagen kan det bli så här istället:

1 du träffar en kille

2 ni hånglar

4 ni signerar båda ett kontrakt om sex med bankid

5 han våldtar dig

6 du går till polisen och gör en anmälan

7 killen förhörs och visar upp ett signerat samtycke till sex

8 utredningen läggs ned
Citera
2017-02-17, 10:29
Medlem
Citat:
Med den här lagen kan det bli så här istället:

1 du träffar en kille

2 ni hånglar

4 ni signerar båda ett kontrakt om sex med bankid

5 han våldtar dig

6 du går till polisen och gör en anmälan

7 killen förhörs och visar upp ett signerat samtycke till sex

8 utredningen läggs ned

Killen kan ju också hota eller tjata sig till ett samtycke om han vill.
Citera
2017-02-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att tjata sig till ett signerat samtycke är våldtäkt.
Citera
2017-02-17, 13:48
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ja om man är emot att abort används lättvindigt borde man förstås inte vara för att ha en lagstiftning som gör det lätt att använvända det lättvindigt.
Det kan man absolut vara.

Själv är jag emot både det ena och det andra utan att jag för den sakens skull vill lagstifta.

Vissa saker jag är emot anser jag inte ens att staten skall propagera mot då de i princip ska skita i hur människor lever sina liv, men i abortfrågan är det fördelaktigt.

Bra information och inget stigma minskar oönskade graviditeter.
Citera
2017-02-17, 14:08
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Samtycke är samtycke.
Har man det är man good to go.
Hota till sig samtycke faller på sin egen orimlighet. Men det har du nog redan listat ut?
Citera
2017-02-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Samtycke är samtycke.
Har man det är man good to go.
Hota till sig samtycke faller på sin egen orimlighet. Men det har du nog redan listat ut?

Vad spelar det för roll vad jag eller någon annan tjej tycker? Ett samtycke är ju ett samtycke, eller hur?

Skulle det leda till ett åtal kan ju killarna bara säga att de inte förstod att tjejen kände sig hotad.
Citera
2017-02-17, 15:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad spelar det för roll vad jag eller någon annan tjej tycker? Ett samtycke är ju ett samtycke, eller hur?

Skulle det leda till ett åtal kan ju killarna bara säga att de inte förstod att tjejen kände sig hotad.

Ja det enda som håller egentligen är att spela in allting på video.
Citera
2017-02-17, 15:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Tja, för mig är det här inget problem. Du kan krångla till det i evighet, för ditt mål är att uppfylla offerrollen, som jag förstått det. Vi tar den korta versionen:
Antingen håller du med och då har vi samtycke.
Eller så håller du inte med och då har vi inget samtycke.

Krångligt va?
Citera
2017-02-17, 18:42
Medlem
Citat:
Man kan alltså bli våldsamtyckt i förlängningen. Bör straffet vara samma som våldtäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in