Jim, Om du läser detta!
Jag kommer skänka pengar, och fler med mig. Vi kommer hjälpas åt med detta!
SNÄLLA LÄS!
Du bör vända dig till europadomstolen.
Svenska systemet med tryckfrihetsmål är inte förenligt med mänskliga rättigheter, då det i praktiken är politiker som bestämmer om det alls ska bli någon juridisk prövning och kan bestämma detta utan motivering eller insyn från allmänheten. Dessutom måste den som vill hävda sin rätt ta stora ekonomiska risker.
Det är inte ett system för att skapa rättvisa, det är designat med ett syfte att göra det i praktiken omöjligt för enskilda att få rätt mot media. Eller ens våga försöka hävda sin rätt.
Orsaken till att Sveriges sjuka system för att skydda medier som kränker enskilda, ännu inte prövats utifrån de mänskliga rättigheterna, är för att europadomstolen prövar fall först när den enskilde uttömt alla nationella instanser.
Det är inte många som gått så långt som du, och därför uppfyller kraven för en prövning i europadomstolen.
Det är tungt idag. Men att du nekats rättegång, kan visa sig vara en "blessing in the sky". Visst, att Matsson tillfälligt gått fri. Men du har fått något som kanske kan vara betydligt större.
DU HAR FÅTT RÄTT ATT PRÖVA HELA SYSTEMET MED TRYCKFIHETSMÅL I EUROPADOMSTOLEN.
Du har nu rätt att vända dig till europadomstolen, och möjligen få Sverige att tvingas ta bort hela detta system och därför i framtiden göra det möjligt för alla, inte bara dem med en insamling i ryggen, att stämma medier som kränkt dem.
Att få saken prövad där kostar inget, och är alltså ingen extra ekonomisk risk.
http://www.manskligarattigheter.se/sv/de-manskliga-rattigheterna/om-mina-manskliga-rattigheter-kranks