2017-02-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Därför att ett foster i början inte anses vara en människa men det kan helt klart ifrågasättas.

Borde kvinnor ses som människor?
Citera
2017-02-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad avser du med bevis?

Ja facebook livesände, och det blev tydligt att hon inte visste vad som skedde.
Gotland var en rullstolsbunden kvinna som blev gruppvåldtagen av afghaner frånm flyktingförläggningen, de blev ett väldans ståhej när de släpptes en medlem från NMR konfronterade dem och åklagaren och en präst fick hembesökt det utlystes särskilt läge och poliser tillkallades från fastlandet och Gudrun kallade dit vänsteraktivister och hoppades på en fight med medborgargardet.

I dagsläget menar jag att man kan knyta individer till övergreppen. I facebookfallet verkar det odiskutabelt att det är ett övergrepp och beviset finns på film så då gäller det att identifiera dem på filmen.

Förhoppningsvis har vi i framtiden bättre tekniska möjligheter att skilja på utsagors sanningshalt när ord står mot ord.

Men principen att hellre fria än fälla får vi aldrig överge, alltid att en skyldig går fri före att en oskyldig straffas. Det ser jag som grundbulten i rättsäkerheten.
Citera
2017-02-09, 20:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Borde kvinnor ses som människor?

Kan du förtydliga frågan, inkluderar du även rabiata feminister i gruppen kvinnor?
Citera
2017-02-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, om någon bjuder mig på fika så förutsätter jag att vi pratar om kaffe - precis som den svenska kulturen säger.

Och om två personer har sex därför att de är kåta så har de sex för att ha sex, inte för att skaffa barn.
Citera
2017-02-09, 20:22
Medlem
Citat:
Kan du förtydliga frågan, inkluderar du även rabiata feminister i gruppen kvinnor?

Rabiata feminister ser kvinnor som människor. Kvinnor ser sig ju som en sorts människa, de flesta i alla fall,så ja, svaret på den frågan är ja när man ser till hur saker och ting förhåller sig.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-09 kl. 20:25.
Citera
2017-02-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Vilket fortfarande är ett mord och precis lika olagligt.
varför försöker du alltid tramsa bort din inkompetens? Lär dig något istället.

Är inte det en risk som människor får ta då när de går utanför dörren?

Om en självmordsbombare smäller av i en folkmassa eller kör in i den med en lastbil får väl de som dör skylla sig själva eller?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-09 kl. 20:32.
Citera
2017-02-09, 20:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och om två personer har sex därför att de är kåta så har de sex för att ha sex, inte för att skaffa barn.
Om man är törstig så dricker man för att släcka törsten - inte för att pissa .. så din poäng?

Har man satt igång processen så kan man inte alltid styra över den.

Den som dricker teet och inte vill att det passerar genom kroppen och kommer ut som piss får planera för det innan ... faktum är att det är enklare att se till att det inte blir barn än att hindra pissprocessen.
Citera
2017-02-09, 20:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Är inte det en risk som människor får ta då när de går utanför dörren?

Om en självmordsbombare smäller av i en folkmassa får väl de som dör skylla sig själva eller?

Vad vill du ha sagt, ja det finns en risk att bli mördad även om de för de flesta är liten. Hade du någon poäng att komma med?
Citera
2017-02-09, 20:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Rabiata feminister ser kvinnor som människor. Kvinnor ser sig ju som en sorts människa, de flesta i alla fall,så ja, svaret på den frågan är ja när man ser till hur saker och ting förhåller sig.
Hahaha ... ja, det är ju ofta kärnfrågan med banan -- är kvinnor verkligen människor.. och om de är det, skall de då ha samma rättigheter som "män" .. observera att det heter människa, så vem skall ha tolkningsrätten va va va
Citera
2017-02-09, 20:34
Medlem
Citat:
Vad vill du ha sagt, ja det finns en risk att bli mördad även om de för de flesta är liten. Hade du någon poäng att komma med?

Att de som dör i terrorattentat får skylla sig själva som inte förtjänat terroristens respekt.
Citera
2017-02-09, 20:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jaha, du kunde ha lurat mig på den punkten.
DNA är inget bevis för våldtäkt. Det ska styrkas att en våldtäkt har begåtts, vad är det som är så svårt att förstå med det?

Inget svårt alls, jag har frågat tre gånger vilka bevis som krävs.
Har vi lite svårt att förstå frågor?
Citera
2017-02-09, 20:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja inte måste de "kissa" till följd av en naturlig process i varje fall så din liknelse var helt åt skogen.
Så när kvinnor intar vätska och den naturliga följden blir piss så skiljer de sig från män .. för ni gör vad istället?

Vill gärna veta - för både min man och mina söner tycks ha en kvinnlig sida i så fall -- de pissar allihop på grund av den naturliga process som sker när de intar vätska ...

Citat:
Män kan ha hur mycket sex de vill utan några som helst graviditeter.
Jaha -- ja men då har du väl inget att gnälla över då. Män behöver inte oroa sig för barn när de idkar sex .. det är rymdvarelser som gör kvinnor gravida ...

Citat:
Därför att lagen ser ut så, inte som en biologisk följd av sex.
Barn är en biologisk följd av sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in