Citat:
Ursprungligen postat av
Arboga-Conny
I många avseenden är #jagärhär gruppen en reaktion på den svans av unga arga män som söker sig till nätet för att uttala hot och sin ideologi. De finns sällan där när ett fb-inlägg handlar om positiva aspekter med invandring men är alltid där när en MGM är invandrare.
Vad gör denna jagärhär-grupp så slagkraftig?
-De behöver bara skriva " <3 jag är här" så triggas fb-användare med sin lastbil som profilbild ,till att skriva de mest hatiska och otänkbara inläggen någonsin. Ni faller för betet varenda jäkla gång vilket får mig som står på sidlinjen att skratta.
Jag tror du har fel Conny! Jag tror inte gruppen startades som en reaktion på idioter som inte kan utrycka sig utan dåligt språk och hat. Titta på vad Mina säger.
Citat:
För ett år sedan stod vi på tågstationerna och nere i hamnen och ropade "Väkomna!", alla hjälpte till, och sen bara svänger det. Det är läskigt. Nu säger samma människor som tidigare hjälpte flyktingarna att det är fullt, säger Mina.
Mina och många med henne levde upp och kände sig som bamhärtiga samariter när de fick stå och ta emot flyktingar och ropa "Välkomna!". Det var givande och de skulle vilja fortsätta med det.
Men något hände, folk upptäckte att det inte var kvinnor, män, barn, gamla och skadade som kom. Det var mest unga män. Reaktionen blev från många "Vad är detta, varför är det nästan bara unga män. Varför kommer en massa afghaner när kriget är i Syrien". Folk började känna sig lurade och insåg att det var mycket asylbedrägerier istället för flyktingar. Bussockupationer började förekomma och folk blev irriterade. Tafsningar, våltäkt, sönderslagna HVB-hem, matstrejker och misshandel fick folk att bli negativa till asylsökande. Och reagerade negativt.
Mina och hennes vänner ville ha tillbaka känslan av att vara barmhärtiga samariter. De ville få tyst på reaktionen mot det negativa med invandringen. Något måste göras och så startades JÄH. Mina påstår att det är en grupp för att bemöta hot och hat. Det är det kanske delvis, men allra mest är det en grupp för att dämpa all kritik mot invandring och integrationsproblem. Och för att göra folk positiva till invandring igen. Detta för att Mina och hennes vänner mår så bra av att stå och ropa "Välkomna!"
Mina och hennes vänner kan helt enkelt inte acceptera att det gick snett med invandringen, de lever ett tryggt liv och slipper det negativa. De vill få det att verka som svenska folket är för invandring men opinionen har vänt, folk känner sig lurade och är oroliga och det accepterar inte Mina och JÄH.
JÄH upprepar hela tiden att de är emot hot och hat! Vi som genomskådat dem står vid sidlinjen och skrattar när JÄH medlemmar beskriver Malmö som en fin mångkulturell stad och när de kallar folk för "högerextrema as"
Citat:
Mats Leijon Jag är stolt och glad över att bo i en mångkulturell stad som Malmö. Jag känner inte igen era överdrifter och desinformation. Jag känner mig trygg i mitt Malmö. Det enda som får mig att känna mig otrygg är hatiska och polariserande kommentarer på sidor som den här. #jagärhär
Mats Leijon Malte Larsson Jo, många håller med mig om min bild. Ni är en liten klick som sprider propaganda och desinformation. De flesta människor känner sig faktiskt trygga här. Vänligen sluta smutsa ner min fina stad med falsk ryktesspridning. #jagärhär
Snöskottaren som svävar mellan liv och död håller nog inte med Mats, och det gör nog inte alla de som fått uppleva de många rånen och skjutningarna heller. Det slipper Mats som bor i Limhamn!
Citat:
Adam Gregor Robert Elf Haha att man ens tror på skiten. Friatider är ju högerextrema as rakt igenom. Självklart vinklar dom allt fel. Öppna ers trångsynta ögon och börja läsa riktig media istället. #jagärhär
Adam bemöter hot och hat
#jagärhär 58 000 medlemmar på 9 månader! "Stå upp för Peter Springare" 125 000 medlemmar på 3 dygn. Det är knappast så att JÄH speglar det allmänna opinions läget