2017-02-07, 22:51
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Sant. Dom har inget syfte. Det har vi ;D Där av tror jag inte heller att gruppen blir särskilt långlivad. Skaran av admins och skaparen tycks inte mycket att hänga i julgranen heller så det blir tufft att sköta en sådan grupp som växt sig sådär stor på så kort tid.
Sorgligt att du ser godhet som något förenat med att vara jävligt förresten.
Är detta godhet?
Citat:
Adam Gregor Robert Elf Haha att man ens tror på skiten. Friatider är ju högerextrema as rakt igenom. Självklart vinklar dom allt fel. Öppna ers trångsynta ögon och börja läsa riktig media istället. #jagärhär
"Riktiga media", är det de som beslutat sig för att dölja sanningen?
Senast redigerad av Butteri 2017-02-07 kl. 22:54.
Citera
2017-02-07, 22:56
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
- Det är inte godhet att en stor mobb dränker andras åsikter i riktade aktioner.
- Det är inte godhet att skönmåla och dölja sanningar.
- Det är inte godhet att medvetet ljuga om förhållandena i Sverige
- Det är inte godhet att stödja brottslingar och förringa offer
- Det är inte godhet att försöka få andras röster tystade

Och det är definitivt inte godhet att försöka påverka arbetsgivare för att förstöra människor liv

Gruppen växer extremt fort och det är alldeles förtidigt att sia om dess framtid. En sak är säker en grupp som denna behövs och skulle behövts redan sedan censuren med "rasistkortet" påbörjades i börja på 90-talet. Under nästan 30 år har en liten men envis elit bestämt vad man får säga och inte säga. Detta har lett till att ingen kritik och inga åtgärder vidtagits mot en totalt havererad integrationspolitik. Sverige är nu så illa ute att det har blivit världskänt för sin misslyckade invandring. Detta beror till stor del av att sanningen tystades en och problemen sopades under mattan.

Det är inte höger, det är inte nasister, det är inte SD. DET ÄR SVENSKA FOLKET SOM FÅTT NOG av censur och nedtystande.

Om JÄH fortsätter med sina propagandaaktioner, så hoppas jag att en grupp som Stå up för Peter Springare kommer att bemöta deras aktivism för ökat invandring. Först då blir det demokratiskt

Kan man inte uttrycka sin åsikt utan att slänga in uttryck som är rasistiska, sexistiska eller nedlåtande så ska man låta bli. Så svårt är det faktiskt inte ;D Jag ser dock stora skillnader mellan dessa grupper. Många som uttryckt sig hotelsefullt, förnedrande eller rent av hotat folk i peter-springare-gruppen då man bara scrollar lite grann. Jag har svårt att hitta sånt i #jagärhär. (Nej jag säger inte att det inte finns rötägg som skriver sådant, men andelen måste väl säga något det också)

Men aja, ska inte spåra på den där gruppen nu just i den här tråden, annars kanske modarna här blir ännu surare ;D
Citera
2017-02-07, 22:59
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Sant. Dom har inget syfte. Det har vi ;D Där av tror jag inte heller att gruppen blir särskilt långlivad. Skaran av admins och skaparen tycks inte mycket att hänga i julgranen heller så det blir tufft att sköta en sådan grupp som växt sig sådär stor på så kort tid.

Ja ert syfte har vi ju sett verkligen.
Och syftet för gruppen var ju just att visa sitt stöd för PS och det visade sig att på mindre än två dagar så ställde över 100,000 medborgare upp på det. Är något ni godhetsknarkare aldrig kommer nå upp till.
Låt inte avundsjukan ta över nu när det visade sig att ni bara är en fjärt i rymden om vad vi vanliga medborgare tycker.
Citera
2017-02-07, 23:03
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Ja ert syfte har vi ju sett verkligen.
Och syftet för gruppen var ju just att visa sitt stöd för PS och det visade sig att på mindre än två dagar så ställde över 100,000 medborgare upp på det. Är något ni godhetsknarkare aldrig kommer nå upp till.
Låt inte avundsjukan ta över nu när det visade sig att ni bara är en fjärt i rymden om vad vi vanliga medborgare tycker.

Alltså det är ju ni själva som tog upp det här och sedan pratar ni om avundsjuka? Har inte nämnt det någonstans. Vem är det du försöker övertala egentligen? ;D
Citera
2017-02-07, 23:09
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Alltså det är ju ni själva som tog upp det här och sedan pratar ni om avundsjuka? Har inte nämnt det någonstans. Vem är det du försöker övertala egentligen? ;D

Vilka Ni, jag svarade på ett inlägg från dig angående PS-gruppen om vad jag uppfattade den som, sen var det du som i ditt svar på det försökte förminska det, du vet som man ropar i skogen får man svar.

Övertalar absolut ingen om något men din avundsjuka om hur stor PS-gruppen är lyser totalt igenom, trots att de inte har något (högre syfte) enligt dig.
Citera
2017-02-07, 23:39
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Kan man inte uttrycka sin åsikt utan att slänga in uttryck som är rasistiska, sexistiska eller nedlåtande så ska man låta bli. Så svårt är det faktiskt inte ;D Jag ser dock stora skillnader mellan dessa grupper. Många som uttryckt sig hotelsefullt, förnedrande eller rent av hotat folk i peter-springare-gruppen då man bara scrollar lite grann. Jag har svårt att hitta sånt i #jagärhär. (Nej jag säger inte att det inte finns rötägg som skriver sådant, men andelen måste väl säga något det också)

Men aja, ska inte spåra på den där gruppen nu just i den här tråden, annars kanske modarna här blir ännu surare ;D
Jag funderade lite på det här med Schyfferts näthatsklavertramp med diverse bajsrunk och annan nedlåtande retorik som medlemmar i #jagärhär har så svårt att ta avstånd från. Jag läste lite nyss på Aftonbladets sida bland kommentarerna till senaste artikeln om Schyffert där just detta tas upp. Till största delen spelar #jagärhär-anhängarna dumma, men någon klämde t.o.m. ur sig att det är inte så farligt eftersom man måste tillåta sig att vara lite PK-liberal ibland.

Jag undrar därför om någon som kläcker ur sig ett sånt här uttalande i samband med att en person blivit skjuten på öppen gata i Stockholm skulle kunna vara en bra representant för gruppen #jagärhär:

"Har ett visst hat för en kille i Stockholm, så pass att varje gång jag ser/hör nåt sånt här så hoppas jag att det är han.. är väldigt säker på att det skulle få mig att dra på munnen lite.. "

...eller skulle det kanske t.o.m. kunna falla under PK-liberala friheter?
Citera
2017-02-07, 23:44
Medlem
Citat:

Du är medveten om att begreppen godhet och ondska är religiöst (möjligtvis även filosofiskt) dravel va?
Citera
2017-02-08, 00:11
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det var ju fantastiskt roligt! Det finns ju dessutom gott om fler näthatande inlägg från Schyffert om inte dessa räcker. Ska vi nu alltså anta att Leijon kraftfullt agerar mot detta näthat eftersom det är från en medlem i gruppen ifråga? Det finns ju dessutom gott om fler näthatande inlägg från Schyffert om inte dessa räcker. Jag är en smula skeptisk...
Så du citerade #jagärhär-medlemmen Schyfferts äckliga grovheter utan citattecken och referens och #jagärhär klassade det snabbt som ett grovt Dödsknarkarnazist-påhopp från Mordor-Flashback.

Herregud...
Citera
2017-02-08, 05:12
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Godhetsknarkarna tröttnar snart.
När de fått spy av sig lite och känna det fina hatet går de vidare till nästa egotripp. Kanske tigga åt en rom (om det ger selfies och lajks), kanske dela en länk om flyktingar?
Absolut inte arbete mot hederskultur, homofobi eller religiöst förtryck! Och självklart inget "arbete" på plats i förorten!
Citera
2017-02-08, 10:07
Medlem
David Eberhard: Majoriteten skräms till tystnad

Citat:
I dagens offentliga debatt förefaller emotionella argument vara de allra viktigaste. Hur saker och ting faktiskt förhåller sig tycks däremot sekundärt. Det gäller att få med sig massorna och då är det smart att spela på människors känslor.

Den polskbrittiske psykologen Henry Tajfel visade i flera experiment att människor känner en enorm gruppsamhörighet, även om gruppen de tillhör har bildats utifrån slantsingling. Vi tycks inte tycka saker för att vi funderat på det, utan för att gruppen i vår närhet tycker likadant.

Att tycka som alla andra. Förmodligen för att det evolutionärt har funnits ett stort överlevnadsvärde i att anpassa sig till majoriteten.

Men det är en vansklig väg att gå. Man kan förklara många diktaturers fortlevnad med denna kollektiva rädsla för att påtala det uppenbart felaktiga och förtryckande. Något som också tycks gälla en hel del av det politiska skeendet i Sverige på senare tid. När en självutnämnt politiskt korrekt samling högljudda och fanatiska människor sätter agendan över vad de anser vara fint att tycka, är det lätt att vanliga människor helt enkelt håller tyst. Eller ännu värre, spelar med. Tills allt krackelerar och kejsaren visat sig vara naken.

Därför handlar debatten inte om fakta utan om känslor. För vem vågar vara nyanserad och eftertänksam när det gäller viktiga frågor som sjukförsäkring, könskvotering eller integration? Den som försöker vara det blir ju lätt utpekad av mediemobbarna som känslokall och elak. Men ett vitalt samhälle är beroende av att vi faktiskt vågar analysera och inte bara följa känslomobben. Så låt ingen skrämma dig till tystnad. Det är bara i diktaturer som alla måste tycka likadant.
Detta stycke passar perfekt för JÄH
När en självutnämnt politiskt korrekt samling högljudda och fanatiska människor sätter agendan över vad de anser vara fint att tycka, är det lätt att vanliga människor helt enkelt håller tyst. Eller ännu värre, spelar med. Tills allt krackelerar och kejsaren visat sig vara naken.

JÄH har inte bara satt agendan för vad som är fint att tycka, det försöker även aktivt stoppa de som vågar tycka annorlunda. JÄH "styrelse" utnyttjar psykologin i grupptillhörigheten till att få människor att följa gruppen istället för att tänka själva.

Sverige börjar krackelera men JÄH jobbar envist på för att dölja det. Mina Dennert har ett mycket stort ansvar i att tysta debatten om den misslyckade integrationen, för det är det JÄH sysslar med. Det är skamligt att MSM okritiskt har hyllat åsiktskorridorens väktare, medan Sverige förfaller.

Någon gång inom en snar framtid kommer det inte bara att vara tillåtet att prata om vad som gick snett i Sverige. Det kommer till och med att vara politiskt korrekt att göra det. Då kommer de som medverkat till nedtystandet av få stå i skamvrån.
Senast redigerad av Trotteri 2017-02-08 kl. 10:31.
Citera
2017-02-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det beror ju på att ni blåljuger.

Ett flertal kända näthatare är ju fortfarande välkomna i er grupp. Är det ok om jag bajsrunkar dig i munnen eftersom det enda som kommit ur den munnen är min stenhårda kuk?

Det finns massvis av skäl som visar att ni helt enkelt ljuger och har en helt annan agenda, alternativt står bakom detta. Och dessa skäl finns i denna tråd om och om igen, och ingen har något svar på det.
Mats Leijon kände tydligen inte till Henrik Schyfferts näthat "Är det ok om jag bajsrunkar dig i munnen eftersom det enda som kommit ur den munnen är min stenhårda kuk?" Vad värre är att övriga JÄH verkar älska näthataren Schyffert
Citat:
Från Aftonbladet
"Allt ert stöd och kärlek gjorde mig helt skakad."
Henrik Schyffert hyllar Facebookgruppen #jagärhär, som tar ställning mot näthat.
....
Nu hyllar han Facebookgruppen nätinitiativet vars syfte är att motverka trakasserier på nätet - genom att bemöta hat med kärlek. Facebookgruppen har växt explosionsartat sedan den startade våren 2016 efter initiativ av journalisten Minna Dennert.
Det är verkligen motbjudande när en stor tidning hyllar Mina Dennert och #jagärhär för att bemöta hat med kärlek. Här är ett exempel på deras "kärlek". FriaTider har sin nisch, det kan man tycka vad man vill om. Kommentaren gäller en kort artikel om knivbråk i Göteborg som bestod mest av uttalanden från poliser.
Citat:
Adam Gregor Robert Elf Haha att man ens tror på skiten. Friatider är ju högerextrema as rakt igenom. Självklart vinklar dom allt fel. Öppna ers trångsynta ögon och börja läsa riktig media istället. #jagärhär
Jag undrar om någon av alla de MSM media undersökt vad JÄH håller på med? Eller tror de på JÄH floskler om att bemöta hat med kärlek när det egentligen handlar om opionionsbildning för JÄH värderingar och om att tysta avvikande röster!

"Stå upp för Peter Springare" har nu över 110 000 medlemmar. Det tog JÄH drygt 9 månader att nå 58000 medlemmar. JÄH har hyllats och skrutit om gruppens storlek och tillväxt. Man har tagit sig mandat och blivit hyllade i pressen. Medan "Stå upp för Peter Springare" utpekas som en grupp för rasister. Det är grisigt att notera MSM:s ställningstagande för utresningspatrullen JÄH
Senast redigerad av Trotteri 2017-02-08 kl. 16:25.
Citera
2017-02-08, 18:51
Medlem
JetSocietys avatar
"Om sverige vaktat sin gräns lika väl som #jagärhär = noggrann id-koll, kontroll av värdegrunden innan insläpp, utsparkad om man inte sköter sig, språkkrav, mm.
Då hade inte #jagärhär behövts, SD ej funnits, inga ghetton, inga soldiers of odin, inga gruppvåldtäkter, färre bostadsinbrott / hemlarm, inga yrkestiggare, inget mansöverskott, ingen rasism, inga daesh-sympatisörer, ingen stenkastning mot blåljuspersonal, mm

Är inte det dubbelmoral att ha en strikt egen gräns men samtidigt förespråka öppna svenska gränser.
Varför öppnar inte #jagähär gruppen för alla, alla är ju lika mycket värda?

Ovanstående är en fråga/diskussion jag skulle vilja ta med packet och ledningen för gruppen.
-Men hur når man gruppen? Att ställa den frågan i en tråd dom raidar då försvinner den i mängden, ingen skulle heller svara.

-Är enda sättet att kommunicera med dom via flashback? Här scannar ju ledningen av ibland vet vi ju, och svarar i msm. :-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in