Citat:
Ursprungligen postat av
MattiasBeming
Nej, det är en "omvänd ordning" av ett "gudomligt järtecken" (kistan/kitteln med guld vid högfärdsresans slut). En j-vla LOCKELSE man som tänkande man eller kvinna inte tar.
Men så kan det bli (och är just nu) i världshistorien — när tanke ska eftersättas känslan... så vill Djävulen ha det... det är lättare att dupera dem som inte är starka i skapandet av den egna rättskänslan... de icke-psykopatiska alltså (de empatiska och telepatiska, det sista... homokraterna).
Gäller bara att inte vara cynisk psykopat... känslokall/-lös alltså. Att alltid reagera med känsla (utifrån en egenskapad — och tidigare — tankegång). I tider som dessa är genvägen dock ett faktum för de flesta — och då (när tankegången oftast är någon annans) blir det ofta så fel.
Menar du i så fall att denna ordhärva som du trasslar in dig i, är nåt annat än ren och skär kognitiv oxidativ stress?
Ja du rent ut sagt tramsar fonoligiskt morfologiskt intill din semantiska soppa blir total!
Det ENDA du ägnat dig i trådarna, sedan du
kom på att det absolut inte kunde vara så "
enkelt" (dsom du antytt flertal ggr...) att öht KUNNA, kartlägga hjärnors aktivitet, där medvetandet självt blommar ut..
Så din akrobatiska dysfunktionella ansats, att omkullkasta varenda språkmarkör är övertydlig här, herr Bumling, övertydligt.
Att DU inte kan verifiera, betyder inte att vissa medvetandegrader (identifieras av andra/många dessutom, som ej tar sats där DU tar sats) KAN verifieras inom områden/angripspunkter som för din kognitiva nivå, är ännu blind spots .... punkt.
Vi diskuterar termen ateism/teism här i tråden, för det krävs en semantisk bas som utgör plattformen för
kommunikation mellan mänskligt tänkande individer, men tillräckligt rubbad .. kan man avvika semantikens avgörande momentum.. dock, det blir så udda att det lyder under störning, tyvärr.
Men man som du motståndare till inlärning, så kunde jag ju inte förvänta mig nåt annat än att du här vid vuxen ålder inte ens förstår vad ateism betyder.. vad a:et i ateism i djupaste mening symboliserar.
Låt mig därför säga : lär dig logik och enkel slutsatsförmåga.
(såvida det inte är helt kört)
Att inte tro på gudom eller införliva andras tro på "gudomlig sanning" är per se, inte att därför tro , på nåt t.ex automatiskt "annt" , det är en subjektifierad egenhändig ifyllnad som du för egen del enbart, föreställer dig, på felaktiga grunder.
Medan diskussionen om ateism samt frågetecken kring vad ordet betyder, icke ligger på den nivån.
Att det finns dem som inte ens vid 18 års ålder, fått klarhet i vad ateism betyder, kan jag ta.. men din snuttifierade version befinner sig inte där, du vet någonstans att gudomlighets-principen är
IMAGINATIVT SKAPAD, av människor - för männskor.
Du får isf tala om vad
visualisering, kan betyda.. för enskildas räkning.. inget som befattar sig med logik och strävan till ökad insikt.
Ateister i gemen, visualiserar mkt riktigt inte gudomligt perspektiv, betyder inte att ateister därför inte kognitivt förstår premisserna som
teismen SKAPAT, i den "kartan" av förhållningsregler..
.. men du är ju inte ens där, förmögen att hantera ens den kartan.
punkt.