Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag vet inte om en kropp som har legat på land en vecka flyter, finns kanske någon som är kunnigare än jag som kan svara på den frågan.
Om jag får gissa så tänker jag mig att det är varmare på land och att förruttnelseprocessen går forfare på land än i kallt vatten och att det då snabbare bildas gaser i kroppen än det gör på havets botten, men jag vet som sagt inte.
Får jag be dig om källan, var står det att hon har simmat?

Var det inte tidvatten förrän en vecka efter att hon försvann? Det måste väl bero på saker, fynd t.ex varför de har teorin att kroppen dumpades på annan plats, tror du inte? Annars hade de likväl kunnat haft teorin att hon blev dränkt av tidvattnet eller tidvattnet sög ut kroppen i havet och sedan förde havet den tillbaks där den dumpades igen.
Havets botten, ja..men en kropp flyter upp till ytan efter ett par dagar, sedan sjunker den igen efter ett par timmar, så under ett par timmar kan väl havet ha hunnit föra kroppen ett par kilometer?
Du får ursäkta men jag minns inte alls vart jag läste att hon simmade, jag minns dock vad det stod:
Hún hefur synt, en ekki í ár.
Ef þú hefur ekki sofnað þannig að ég held að þú ættir að fara að sofa núna.