Risken för att hon tar sig själv av daga är uppenbar.
Faktiskt så tror jag inte hon begår suicide, hon är alldeles för egenkär, egocentrisk OCH feg. Av det som vi fått oss till "livs" från media så drar iaf jag slutsatsen av att dödandet överlät hon till "andra" genom sig själv som "instruktör". Nä det gäller en ev. önskan om sin egen död så kan det bli knepigt att intsruera någon annan att göra detta.
Ska bli mkt intressant att se hur detta slutar när allt blit klart. Det lär att ta ytterligare massa tid, men den mest otåliga har fått lära sig tålmodets egenskap. Märkligt fall med, som det verkar, flera inblandade. Ju fler kockar ju sämre soppa heter det, ingen vet hur den andra kryddar och det är säkert lätt gjort i detta fal att inte riktigt veta vad någon annan sagt å prata bredvid mun/försäga sig.
Faktiskt så tror jag inte hon begår suicide, hon är alldeles för egenkär, egocentrisk OCH feg. Av det som vi fått oss till "livs" från media så drar iaf jag slutsatsen av att dödandet överlät hon till "andra" genom sig själv som "instruktör". Nä det gäller en ev. önskan om sin egen död så kan det bli knepigt att intsruera någon annan att göra detta.
Ska bli mkt intressant att se hur detta slutar när allt blit klart. Det lär att ta ytterligare massa tid, men den mest otåliga har fått lära sig tålmodets egenskap. Märkligt fall med, som det verkar, flera inblandade. Ju fler kockar ju sämre soppa heter det, ingen vet hur den andra kryddar och det är säkert lätt gjort i detta fal att inte riktigt veta vad någon annan sagt å prata bredvid mun/försäga sig.
Hon kommer inte säga nadada, vi får tyvärr vänta 3-4 vecjor.
Gw har lämnat ett tips till polisen som han bedömde som säkert. Jag uppfattade att tipset gällde mordet på A*i. Att detta tips skulle vara mycket besvärande för JM. Får se i nästa veckans brott om han nämner något om detta.
JM tror jag inte är självmordsbenägen. När rättsläkaren frågade om detta svarade hon bestämt Nej.
Gw har lämnat ett tips till polisen som han bedömde som säkert. Jag uppfattade att tipset gällde mordet på A*i. Att detta tips skulle vara mycket besvärande för JM. Får se i nästa veckans brott om han nämner något om detta.
JM tror jag inte är självmordsbenägen. När rättsläkaren frågade om detta svarade hon bestämt Nej.
Du menar rättspsykiatrikern väl?
Rättsläkaren brukar inte få några svar av sina patienter😂
Senast redigerad av Champagneoclock 2017-02-08 kl. 20:01.
Hon kommer neka in i döden.
Inte ens med bambustickor under naglarna kommer erkänna.Hon kommer skylla 100% på skäggbusen.
Dock kommer inte rätten tro henne.
En eller två döttrar inblandade?
Jag tror nog mest på en av döttrarna och hennes sambo. Om det visar sig att båda vuxna döttrarna är inblandade i mordet på exmaken, då växer tragiken i detta ännu mer och går bortom vad jag hittills kunnat föreställa mig.
Om det är så, dvs att båda döttrarna kommer att dömas, så blir det ungefär så här, summerat:
– JMs och hennes systers pappa är död och mamman skadades svårt vid attacken mot pappan.
– De i somras treåriga tvillingarnas pappa är mördad av deras mamma och syskon.
– JM som har sex barn, varav två i tre-fyraårsåldern och en i nedre tonåren blir inlåst på livstid.
– JMs vuxna döttrar, som har små barn, låses in för inblandning i mordet på JMs exmake.
Allt detta för att JM skulle kunna inkassera, först livförsäkringen efter exmaken och sedan arvet efter föräldrarna.
Man kan bara hoppas att det inte är riktigt så illa...
Jag tror IOFS att det bara är en av de vuxna döttrarna som ska räknas bort. Om man gör det är det ändå nästan lika illa.
"Svansen" av ensamkommande, runt MR
Förutom MR så är det väl troligen en "svans" av unga män i liknande situation som MR, dvs. ensamkommande "afghanska" flyktingbarn, som är mer eller mindre inblandade. Jag tänker t.ex. på de ungefär 7-8 (minns inte exakta antalet) som var med och misshandlade de 15-16-åriga pojkarna som JM haft sex med och som gjort "misstaget" att berätta om sexet. Kan det verkligen ha varit MR som utförde den grova misshandeln, med knivskärning och benbrott, helt på egen hand?
Vi har ju IOFS sett prov på hans brutalitet när Göran mördades och när Anki skadades svårt.
Erkännande
Jag har en bild av att mördare, och jag tänker inte på vid gangstermord utan vid mord av närstående, ofta erkänner efter några dagars förhör. Här verkar vi ha att köra med sällsynt hårdnackade och kallsinta misstänkta. Det tog nästan ett halvår innan den unga MR började "lätta sitt hjärta". JM har inte medgivit något ännu, men det förefaller bortom allt tvivel att hon ljugit för polisen både om vad som hänt när exmaken dränktes och när pappan mördades.
Utan att ha sett något av förundersökningsmaterialet börjar jag ändå få en bild av att JM, när alla bevis läggs fram och när vi har hört MRs redovisning av vad som hänt, kommer att framstå som en extremt osympatisk idiot om hon fortsätter att neka och tror att någon tror henne. Kommer hon att klara att driva den linjen hela vägen?
Citat från 2016-08-04, 19:54, mindre än ett dygn efter mordet
Du hade nog mer rätt än du ens var medveten om själv, intermittentexplosivitet...
–
Det torde vara alldeles unikt för svenska förhållanden om en mor med döttrar går samman
och låter mörda någon. Ja, det händer väl knappt utomlands heller att det går så långt.
Jag tror dock som du, möjligen en av dem inblandad. Båda: högst osannolikt.
Så har då alltså Johannas lydiga afghanhingst funnit för gott att tillstå skuld i vad som
skedde i sommarstugan. Förmodligen kom erkännandet strax innan man företog
dykningarna i vissa vattendrag sent i höstas. På jakt efter mordvapnet, kniven.
MR har berättat vart den slängdes och kanske har man också påträffat den.
Ja, vilken sjuhelvetes härva det här är frågan om.
Och så sent som igår ska visst folk ha plockats in för misstanke om inblandning i
exmakens död. Kommer väl lite sent det där kan man tycka. Nu när man uppger sig
vara färdig med förundersökningen och ett åtal står för dörren. Konstigt.
Jag tror A*is död också kommer att bli uppklarad så här sent om omsider.
Gravöppningen, den så livligt omdiskuterade, med efterföljande förnyad obduktion av
den utvidgade sorten, skedde nog inte förgäves. Det fanns fog för handlingskraftiga
Johanna att insistera på en skyndsam kremering den där gången i augusti 2015.
Man hade i och för sig inte gjort några anmärkningsvärda fynd vid den första
rättsmedicinska undersökningen men när man företog den gjorde man det ju utan
några misstankar om att brott begåtts. Det var ju ett offer för en "vanlig" tragisk
olyckshändelse till sjöss som man ställdes inför här. Man hade ju citat "vänt på alla stenar"
hemifrån kontoret på polishuset och hamnat i den slutsatsen.
Skulle misstankar däremot komma att uppstå, då "grävde" man kanske djupare
och det var just det våran giriga och hämningslösa madam fruktade skulle hända
för där var allt nånting att upptäcka om man letade väldigt, väldigt noga. Antar jag alltså.
Och nu har man också gjort, spekulerar jag vidare, en upptäckt eller två som heter duga.
Jag föreställer mig att man har lyckats få fram en mycket bra bild av vad som skedde
kvällen eller natten när det "drunknades". Vilka moment som utfördes, vilka som deltog,
och möjligheterna är nog att betrakta som rätt goda att även i denna delen av historien
uppnå framgång vid det stundande åtalet.
"Sommarstugemordet" å sin sida är klappat och klart. Och Möllerskan lika körd som hennes
afghanhingst (Bara för att hennes roll är begränsad till anstiftarens och inte direkt
delaktighet vid brottens begående kan påvisas så slipper hon undan, nej, så lätt ska
det minsann inte gå).
Och denne sistnämnde är nog inte ensam om att kvittra. Just i detta nu kan det snackas
för fullt, vem vet? Någon har länge vacklat under tyngden som en mörk hemlighet utgör
och nu inplockad och under avsevärd press så orkar man inte längre stå emot utan
det stöts fram det ena avslöjandet efter det andra.
Om nu verkligen exmaken dödades och JM ansvarar för att så skedde så har hon
samtidigt visat en oerhörd likgiltighet inför de två gemensamma barnen, tvillingarna
på 3 år nu. Hon har låtit döda deras far för snöd ekonomisk vinnings skull och inte brytt
sig om ett skvatt om hur detta skulle drabba barnen.
Girigheten har övertrumfat kärleken till dem.
Så kommer det en dag då Möllerskan vandrar ut i friheten igen och begär att dessa barn
ska bry sig om henne, visa henne kärlek, så får hon nog vara beredd på att det inte
riktigt går som hon tänkt sig.
Men det är ju också sällan nånting går som den här rysansvärda människan tänkt sig.
Har det visat sig.
Jo, hos JM fick man "kärlek". Det kan en och annan afghansk yngling vittna om.
Åtminstone den kärlek som erbjuds sängvägen.
Men när man klagade efteråt och det pratades om utnyttjande och tvång så var hon inte
sen med att visa nåt helt annat också som bekant även hon inte personligen
närvarade när det "visades". Det fick MR ta hand om. Precis som han fick ta hand
om de stackars föräldrarna.
Senast redigerad av Grandioso 2017-02-08 kl. 20:53.
– Vi har uppgifter i utredningen som gör gällande att flera än 42-åringen, hennes make och deras två minderåriga barn var på plats, säger Jessica Wenna.
Det mest troliga är att A*i på något sätt var bekant med dom andra som var på plats. Svårt att tro att det var för honom helt okända torpeder.
– Vi har uppgifter i utredningen som gör gällande att flera än 42-åringen, hennes make och deras två minderåriga barn var på plats, säger Jessica Wenna.
Det mest troliga är att A*i på något sätt var bekant med dom andra som var på plats. Svårt att tro att det var för honom helt okända torpeder.
Det var just det som IF,s utredning kom fram till, Wenna och Fahlander rider på IF,s utredning men ska bevisa det i en eventuell rättegång, kan bli problematiskt.
Har jag följt denna tråd och väntat i 6 mån. så kan jag vänta flera veckor till. Jag har fått en ängels tålamod och jag är inte den som missar finalen. Ska bli synnerligen intressant å få läsa FUP, och den lär ta sin lilla tid den oxå att läsa igenom då jag inte vill missa en stavelse
....
Om nu verkligen exmaken dödades och JM ansvarar för att så skedde så har hon
samtidigt visat en oerhörd likgiltighet inför de två gemensamma barnen, tvillingarna
på 3 år nu. Hon har låtit döda deras far för snöd ekonomisk vinnings skull och inte brytt
sig om ett skvatt om hur detta skulle drabba barnen.
Girigheten har övertrumfat kärleken till dem.
....
för min del tycker jag att johanna möller har visat en oerhörd likgiltighet inför andras liv generellt.
på de viset har hon visat vad en kvinnlig socialsekreterare kan va istånd till.
maciej zaremba hadde rätt!! det bor kvinnliga djävlar på socialkontoren.
Jag funderar på hur det känns att ha en dotter som ser till att en annan person har till uppgift att ta livet dig.
Du har fött och älskat ett barn som vill döda dig för pengars skull.
Du överlever ett misslyckat mordförsök och har förlorat din livskamrat.
Du ska möta ditt barn öga mot öga i en rättegångssal fylld av massa okända människor som gottar sig i familjetragedin.
Hur mycket mer hemska saker ligger din dotter bakom, genom sitt livs resa?
När började hon visa tecken på att hon är fruktansvärt störd - som liten, tonåring eller vuxen?
Kan du ändå hysa kärlek för din dotter?
-------
Som betraktare på långt håll, är det oerhört svårt att sätta sig in i mammans situation som ska behöva gå igenom den kommande rättegången. Jag antar att den kommer hållas bakom lyckta dörrar.