Citat:
Ursprungligen postat av
fitz-hume
Knappast att Ukrainas militär eller underrättelsetjänst skulle kunna ligga bakom detta. Det strider nämligen mot sunt förnuft. Ett solklart verk av FSB som ser till att det ena vittnesmålet efter det andra i denna ryska blodiga sörja elimineras. Precis som hans tidigare mördade kamrater visste han för mycket om ett och annat, t ex om nedskjutningen av MH17.
Ska man syssla med önsketänkande så skulle det kunna vara så att Putin förbereder för likvidation av de proryska elementen och ett stegvis tillbakadragande för att äntligen kunna uppfylla Minsk II och därmed lyfta sanktioner. Förutsättningen är då att obekväma vittnesmål inte ska avslöja alltför mycket om de dåd som begicks av Putins medbrottslingar.
Jaha. Du är väl en av de som anklagar Ryssland för inbördeskriget. Skulle Moskva ta livet av en duktig kommendant i Donbass? Skulle DNR det?
Jag anklagar DNR för en helt annan sak, nämligen för att Givi och Motorola inte hade bättre skydd. Någon tog livet av Givi med en eldkastare, enligt en version, men det finns flera. Ruskigt.
Jag tror att Kiev, kanske med utländsk hjälp, tog livet av några viktiga kommendanter. Frid över dem, som jag hoppas att någon säger över mig när tiden är inne och vi ska alla den vägen vandra, som jag tidigare har framhålligt. Var inte styv i korken.