2017-02-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge
Det känns som att den ryska sidan börjar få panik. Att bryta mot Minsk2 på detta sättet andas desperation. De senaste civila att stryka med i Ukraina av de ryska artilleriet:
https://twitter.com/chrisnunnphoto

En video om Ukrainas krigsbrott i Donbass, inte ett påstående enligt ett "tweetkonto"
Är det inte Ukrainas "panik och desperation" att bryta mot Minsk2, trots att man skrivit under?

"This is my mother killed by war criminal Poroshenko!" - Ukraine's war crimes in Donbass

https://www.youtube.com/watch?v=xMv9bH4kWHI
http://russia-insider.com/en/show-what-theyve-done-donbass-resident-whose-mother-was-killed-ukrainian-army-vows-revenge-video
2017-02-08, 17:39
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Skulle det vara Ukrainska infiltratörer som gjort det så är jag grymt imponerad av Ukraina som lyckas likvidera den ena ledaren efter den andre där.

Knappast att Ukrainas militär eller underrättelsetjänst skulle kunna ligga bakom detta. Det strider nämligen mot sunt förnuft. Ett solklart verk av FSB som ser till att det ena vittnesmålet efter det andra i denna ryska blodiga sörja elimineras. Precis som hans tidigare mördade kamrater visste han för mycket om ett och annat, t ex om nedskjutningen av MH17.

Ska man syssla med önsketänkande så skulle det kunna vara så att Putin förbereder för likvidation av de proryska elementen och ett stegvis tillbakadragande för att äntligen kunna uppfylla Minsk II och därmed lyfta sanktioner. Förutsättningen är då att obekväma vittnesmål inte ska avslöja alltför mycket om de dåd som begicks av Putins medbrottslingar.
2017-02-08, 18:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Det stämmer att Givi är död. Den som tror att det minskar motståndsviljan i Donbass bedrar sig. Mordet, som bara Kiev tror sig tjäna på, är istället kontraproduktivt. Han dog på ett hemskt sätt. Det kommer ett svar och tro inte att jag glädjer mig. Om någon i Kiev fimpas, så förvärras konflikten och det demoniseras Ryssland, inte Donbass, för.

Detta kan få nordanvinden (ryska frivilliga) att blåsa igen och sätta igång voentorg (vapenförsäljningen).

Ni som glädjer er över Givis och Motorolas död ska veta att vi alla den vägen ska vandra.

http://www.fort-russ.com/2017/02/donbass-resistance-hero-givi-killed-in.html
Här får du lite historik hur det gått för andra ryska legoknektar genom åren.

http://euromaidanpress.com/2017/02/08/why-are-the-heroes-of-the-russian-spring-blowing-up/
2017-02-08, 18:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Knappast att Ukrainas militär eller underrättelsetjänst skulle kunna ligga bakom detta. Det strider nämligen mot sunt förnuft. Ett solklart verk av FSB som ser till att det ena vittnesmålet efter det andra i denna ryska blodiga sörja elimineras. Precis som hans tidigare mördade kamrater visste han för mycket om ett och annat, t ex om nedskjutningen av MH17.

Ska man syssla med önsketänkande så skulle det kunna vara så att Putin förbereder för likvidation av de proryska elementen och ett stegvis tillbakadragande för att äntligen kunna uppfylla Minsk II och därmed lyfta sanktioner. Förutsättningen är då att obekväma vittnesmål inte ska avslöja alltför mycket om de dåd som begicks av Putins medbrottslingar.
Visst är det så, den första "ledaren" strök nyss med.

http://euromaidanpress.com/2017/01/28/luhansk-donbas-ukraine-russia-bolotov-plotnitskiy/

Tidigare har Motorola och en anna befälhavare sprängts i bitar, Igor Girkin får nog ligga lågt eller så halkar han i badkaret eller ramlar ut från en balkong, FSB verkar vara i städtagen.
2017-02-08, 19:16
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Det stämmer att Givi är död. Den som tror att det minskar motståndsviljan i Donbass bedrar sig. Mordet, som bara Kiev tror sig tjäna på, är istället kontraproduktivt. Han dog på ett hemskt sätt. Det kommer ett svar och tro inte att jag glädjer mig. Om någon i Kiev fimpas, så förvärras konflikten och det demoniseras Ryssland, inte Donbass, för.

Detta kan få nordanvinden (ryska frivilliga) att blåsa igen och sätta igång voentorg (vapenförsäljningen).

Ni som glädjer er över Givis och Motorolas död ska veta att vi alla den vägen ska vandra.

http://www.fort-russ.com/2017/02/donbass-resistance-hero-givi-killed-in.html

Det kan inte vara så himla kul att vara rysk underhuggare i "Frihets" repubiken Donbass just nu. Att veta att så fort de ryska myndigheterna tröttnar på en så kommer den sista löningen i from av 9 gram bly, har man riktigt otur så blir man sprängd av bilbomber eller granatgevär.

Om det nu skulle vara ukrainska säkerhetsorgan som tar ryska underhuggare av daga så måste säkerheten och kontrollerna i Donbass ligga på amatörnivå för att isf verkar det som dessa myndigheter har svängdörrar in till Donbass

Nej, vi alla ska inte vandra den vägen som Givis och Motorolas gick. Sannolikheten att vi blir mördade av utländska myndigheter är ganska små.

Ryska frivilliga? Jojo, förutom det så tror jag även på jultomten.
Här är några "frivilliga"
https://www.youtube.com/watch?v=bllZ3y3m4-Q
https://www.youtube.com/watch?v=2ujY6hh79zA

Ja, det är grisigt att visa upp krigsfångar men de berättar de vi redan visste.
2017-02-08, 19:41
Medlem
Citat:

Jaha. Du är väl en av de som anklagar Ryssland för inbördeskriget. Skulle Moskva ta livet av en duktig kommendant i Donbass? Skulle DNR det?

Jag anklagar DNR för en helt annan sak, nämligen för att Givi och Motorola inte hade bättre skydd. Någon tog livet av Givi med en eldkastare, enligt en version, men det finns flera. Ruskigt.

Jag tror att Kiev, kanske med utländsk hjälp, tog livet av några viktiga kommendanter. Frid över dem, som jag hoppas att någon säger över mig när tiden är inne och vi ska alla den vägen vandra, som jag tidigare har framhålligt. Var inte styv i korken.
2017-02-08, 20:05
Medlem
Citat:
Jaha. Du är väl en av de som anklagar Ryssland för inbördeskriget. Skulle Moskva ta livet av en duktig kommendant i Donbass? Skulle DNR det?

Jag anklagar DNR för en helt annan sak, nämligen för att Givi och Motorola inte hade bättre skydd. Någon tog livet av Givi med en eldkastare, enligt en version, men det finns flera. Ruskigt.

Jag tror att Kiev, kanske med utländsk hjälp, tog livet av några viktiga kommendanter. Frid över dem, som jag hoppas att någon säger över mig när tiden är inne och vi ska alla den vägen vandra, som jag tidigare har framhålligt. Var inte styv i korken.

Jag läste på en indisk hemsida om batiktryck och könssjukdomar från sjuttiotalet att Ukrainas totalt inkompetenta styrkor - som enligt Fortrus, Sputnik och de berömda "angosaxiska bloggarna" är helt värdelösa och förlorat alla slag - var skyldiga. Så klart lyckades de ta sig in i Donetsk, fucka ur som den allra galnaste ninja och ha ett marshmallows-grillparty med Givi på sjunde våningen. Världens lättaste grej, inte ens ukrotomtar kan misslyckas

Men själv är jag inte säker. De tysta läsarna få dra sina egna åsikter. Dock är jag säker på att jag är glad över att krigsförbrytaren Givi - som torterat och förmodligen avrättat krigsfångar - smältes till oigenkännlighet. Från askan in i elden och sen in i helvetet... Symbolisk resa!
2017-02-08, 20:14
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Visst är det så, den första "ledaren" strök nyss med.

http://euromaidanpress.com/2017/01/28/luhansk-donbas-ukraine-russia-bolotov-plotnitskiy/

Tidigare har Motorola och en anna befälhavare sprängts i bitar, Igor Girkin får nog ligga lågt eller så halkar han i badkaret eller ramlar ut från en balkong, FSB verkar vara i städtagen.

Japp,Valery Bolotov dog tydligen av en """"hjärtattack"""" FSB och/eller GRU verkar börja tidigt med vårstädningen i år. Girkins livförsäkringspremie måste nu ha gått upp med 200% Girkin kommer nog att ramla i tappen och bryta nacken eller något annan rolig dödsorsak. Dessa ryska underhuggare verkar dö en efter en.
2017-02-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaTheMovie
Jag läste på en indisk hemsida om batiktryck och könssjukdomar från sjuttiotalet att Ukrainas totalt inkompetenta styrkor - som enligt Fortrus, Sputnik och de berömda "angosaxiska bloggarna" är helt värdelösa och förlorat alla slag - var skyldiga. Så klart lyckades de ta sig in i Donetsk, fucka ur som den allra galnaste ninja och ha ett marshmallows-grillparty med Givi på sjunde våningen. Världens lättaste grej, inte ens ukrotomtar kan misslyckas

Men själv är jag inte säker. De tysta läsarna få dra sina egna åsikter. Dock är jag säker på att jag är glad över att krigsförbrytaren Givi - som torterat och förmodligen avrättat krigsfångar - smältes till oigenkännlighet. Från askan in i elden och sen in i helvetet... Symbolisk resa!

De har förlorat alla slag. Den södra fällan, cauldron på engelska, Ilovaisk, Donetsk flygplats, Saur Mogila, och Debaltsevo.

Fortruss fanns inte på 70-talet, så du drömmer. De tysta läsarna är många fler än du vet och några kommer från anglosaxiska länder. Till flashbacks fromma.
2017-02-08, 20:42
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Samtidigt, Putin borde väl göra sig av med ett antal politiker i Duman som stått Motorola, Givi och andra ryska terrorister i Ukraina nära? Får vi se det snart? Typ Zjirinovski och de andra. Om Putin vill få slut på det hela kan han dessutom bara sluta skicka ammo, ryska soldater så tar Ukraina snart tillbaka resten och Trump har lovat att hjälpa Ukraina rensa vid gränsen eller vad han sa. Vad nu det är värt, han vet väl knappt var Ukraina ligger

Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Japp,Valery Bolotov dog tydligen av en """"hjärtattack"""" FSB och/eller GRU verkar börja tidigt med vårstädningen i år. Girkins livförsäkringspremie måste nu ha gått upp med 200% Girkin kommer nog att ramla i tappen och bryta nacken eller något annan rolig dödsorsak. Dessa ryska underhuggare verkar dö en efter en.
Vem är kvar? Nu har jag glömt, Plotnitsky? Försökte de med honom men misslyckades?
Senast redigerad av Xelious 2017-02-08 kl. 20:48.
2017-02-08, 20:47
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
De har förlorat alla slag. Den södra fällan, cauldron på engelska, Ilovaisk, Donetsk flygplats, Saur Mogila, och Debaltsevo.
ATO rensade friskt och tog tillbaka det mesta. Då satt du mest och studerade tråden, lärde dig svenska och översättningsprogrammen. Det här är den fjärde tråden om inte femte om Ukraina, välkommen studera hur ryssarnas angrepp såg ut i början. Det finns en hel del matnyttigt med Spetznaz i höger på bårhus kan jag rekommendera. De hämtades i slaktbilar från Ryssland.

Många blev begravda nära gränsen.
https://citeam.org/spetsnaz-brigade-in-ukraine/
Citat:
The three dead Spetsnaz soldiers:
1. Anton Alexandrovich Savelyev, 12.05.1994–05.05.2015, call sign “Sava”;
2. Timur Bkhtiyar-Uly Mamayusupov, 21.11.1993–05.05.2015, call sign “Mamai”;
3. Ivan Kardapolov, 12.07.1992–05.05.2015, call sign “Kardan”.

Citat:
Fortruss fanns inte på 70-talet, så du drömmer. De tysta läsarna är många fler än du vet och några kommer från anglosaxiska länder. Till flashbacks fromma.
Nej, du har inga beundrare här heller.
Senast redigerad av Xelious 2017-02-08 kl. 20:51.
2017-02-08, 21:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Nej, han dödades av en typ av p-skott/grg enligt svensk terminologi, eldkastare är översättningen google translate gör från ryska. Dock verkar den ha haft en thermobarisk stridsladdning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in