Citat:
Ursprungligen postat av
toalet031
Såg om den igår, vilket jag inte gjort på länge. Fick fortfarande enorma rysningar och en o annan tår fall också

Det är nog den ända filmen som fortfarande kan ge rysningar efter nästan 10 omtittar, så jävla löjligt mäktig. Utan tvekan fortfarande min nummer 1'a på min filmlista.
Kan inte påstå att det är den bästa filmen jag sett, men helt klart en av de bästa, och från ett
synkromystiskt perspektiv, känner jag helt klart att Interstellar gjordes för mig; jag
identifierar mig med filmen. Så bra är den! Alla bra filmer har starka och djupa inslag av synkromysticism, och Interstellar är inget undantag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pfogg
Utan tvekan Nolans överlägset bästa film.
Ja det vill jag också påstå, helt klart bättre än Inception, som också är en bra film.
Citat:
Ursprungligen postat av
dannee
Varför dödar de inte bara skadedjuren?
Kan de skicka ut farkoster långt bort i rymden kan de väl fixa ett schysst bekämpningsmedel?
- Btw dronen ibörja vem skickade den?
- hur kubde cooper och roboten kommunicera med varandra när cooper var i svarta hålet?
Ger den 7.5 negerslavar av 10 möjligA.
Fast deras rymdskepp var inte särskilt avancerat (går liksom att tillverka sådana idag utan större krångel). Det var det svarta hålet som tillät dem att färdas så långt, och det svarta hålet var ju inte placerat där av människor.
Dronen skickades väl antagligen av "they". Och kommunikationen i det svarta hålet gick väl antagligen pga att ingen riktigt vet vad som kan hända inom ett svart hål. Rent teoretiskt är väl det mesta möjligt där, alltfrån att man blir till molekylär pasta till att man kan färdas genom olika dimensioner osv. Neil deGrasse Tyson gav ju Interstellar mellan 8-9 av 10 poäng i vetenskaplig korrekthet, så helt ute och cyklar kring vetenskapen är Interstellar faktiskt inte.
Angående bekämpningsmedel så finns det något som heter "
suspension of disbelief". Hade science fiction filmer varit 100% logiska/verkliga så hade det liksom inte funnits science fiction filmer till att börja med.
Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Bekämpningsmedel mot "dust storms"?
https://en.wikipedia.org/wiki/Blight