2016-06-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
3. Radio.

Jag förstår inte varför du tror att radiovågor är opåverkade av tyngdlagen. Till och med ljus sugs in i svarta hål.
Citera
2016-06-28, 01:22
Medlem
toalet031s avatar
Är det någon som vet om Interstellar någonsin kommer visas på bio igen i något sammanhang?
Citera
2016-06-28, 10:14
Medlem
whosgotthecracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Är det någon som vet om Interstellar någonsin kommer visas på bio igen i något sammanhang?

I USA visas den lite då och då (samma med nolans Batman-filmer) har dock svårt att tro den visas på bio i Sverige igen tyvärr.
Citera
2016-06-28, 11:59
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack
I USA visas den lite då och då (samma med nolans Batman-filmer) har dock svårt att tro den visas på bio i Sverige igen tyvärr.
Ajaj, fyfan vad synd!
Citera
2016-06-30, 16:52
Medlem
toalet031s avatar
Såg om den igår, vilket jag inte gjort på länge. Fick fortfarande enorma rysningar och en o annan tår fall också Det är nog den ända filmen som fortfarande kan ge rysningar efter nästan 10 omtittar, så jävla löjligt mäktig. Utan tvekan fortfarande min nummer 1'a på min filmlista.
Citera
2016-06-30, 17:05
Bannlyst
Utan tvekan Nolans överlägset bästa film.
Citera
2017-02-06, 22:21
Medlem
dannees avatar
Varför dödar de inte bara skadedjuren?
Kan de skicka ut farkoster långt bort i rymden kan de väl fixa ett schysst bekämpningsmedel?
- Btw dronen ibörja vem skickade den?
- hur kubde cooper och roboten kommunicera med varandra när cooper var i svarta hålet?

Ger den 7.5 negerslavar av 10 möjligA.
Senast redigerad av dannee 2017-02-06 kl. 22:25.
Citera
2017-02-06, 22:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Kan de skicka ut farkoster långt bort i rymden kan de väl fixa ett schysst bekämpningsmedel?
Bekämpningsmedel mot "dust storms"?
Citera
2017-02-07, 22:11
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Var väl ändå odjuren som tagit kål på skördarna av mjöl och den andra sorten?! Nu hade de bara majs kvar.
Dock undrar ja varför dom inte kunnat bygga massiva inomhus hallar för odling av grödorna. Där kan de filtrira bort skadedjur och dust storms.
Citera
2017-02-07, 22:39
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Såg om den igår, vilket jag inte gjort på länge. Fick fortfarande enorma rysningar och en o annan tår fall också Det är nog den ända filmen som fortfarande kan ge rysningar efter nästan 10 omtittar, så jävla löjligt mäktig. Utan tvekan fortfarande min nummer 1'a på min filmlista.
Kan inte påstå att det är den bästa filmen jag sett, men helt klart en av de bästa, och från ett synkromystiskt perspektiv, känner jag helt klart att Interstellar gjordes för mig; jag identifierar mig med filmen. Så bra är den! Alla bra filmer har starka och djupa inslag av synkromysticism, och Interstellar är inget undantag.

Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Utan tvekan Nolans överlägset bästa film.
Ja det vill jag också påstå, helt klart bättre än Inception, som också är en bra film.

Citat:
- Btw dronen ibörja vem skickade den?
- hur kubde cooper och roboten kommunicera med varandra när cooper var i svarta hålet?

Ger den 7.5 negerslavar av 10 möjligA.
Fast deras rymdskepp var inte särskilt avancerat (går liksom att tillverka sådana idag utan större krångel). Det var det svarta hålet som tillät dem att färdas så långt, och det svarta hålet var ju inte placerat där av människor.

Dronen skickades väl antagligen av "they". Och kommunikationen i det svarta hålet gick väl antagligen pga att ingen riktigt vet vad som kan hända inom ett svart hål. Rent teoretiskt är väl det mesta möjligt där, alltfrån att man blir till molekylär pasta till att man kan färdas genom olika dimensioner osv. Neil deGrasse Tyson gav ju Interstellar mellan 8-9 av 10 poäng i vetenskaplig korrekthet, så helt ute och cyklar kring vetenskapen är Interstellar faktiskt inte.

Angående bekämpningsmedel så finns det något som heter "suspension of disbelief". Hade science fiction filmer varit 100% logiska/verkliga så hade det liksom inte funnits science fiction filmer till att börja med.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
https://en.wikipedia.org/wiki/Blight
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-02-07 kl. 22:44.
Citera
2017-02-08, 14:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Var väl ändå odjuren som tagit kål på skördarna av mjöl och den andra sorten?! Nu hade de bara majs kvar.
Dock undrar ja varför dom inte kunnat bygga massiva inomhus hallar för odling av grödorna. Där kan de filtrira bort skadedjur och dust storms.
Ja du, det är en bra fråga. Det kanske inte passar sig för inomhusodling? Eller så är det för att the plot demands it.
Citera
2017-02-08, 14:23
Medlem
arazals avatar
Kanske den bästa sci-fi film som gjorts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in