2017-02-08, 11:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algowns
Hur många här inne har bunkrat upp med Tottenham informs? Sitter på ett gäng IF Trippier och IF Alli, har ju börjat öka lite redan.

Har några st av: Alli, Trippier, Sinclair, Shawcross och Lanzini.

Ser det som en lite riskabel investering. Priset kommer störtdyka på Trippier och Alli om det inte blir en elva som kräver just Tottenham IF.

Historiskt kan jag inte se att EA krävt IF från ett specifikt lag. Däremot har det krävts IF från PL. Så... vi får se hur det slutar på fredag.

Edit: Kollade som sagt kraven för Costa, Hazard och Zlatan. IF PL känns som en ganska bra investering inför POTM. Köpte på mig 6 st IF Lanzini som är billigast just nu så nu har jag 10 st av honom. Även om det inte kommer krävas PL IF borde pengarna komma tillbaka, kortet i sig ser ganska trevligt ut. Men fan ta EA om de tar en formation med bara centrala mittfältare och kräver 100 chem....
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-02-08 kl. 11:40.
Citera
2017-02-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Har några st av: Alli, Trippier, Sinclair, Shawcross och Lanzini.

Ser det som en lite riskabel investering. Priset kommer störtdyka på Trippier och Alli om det inte blir en elva som kräver just Tottenham IF.

Historiskt kan jag inte se att EA krävt IF från ett specifikt lag. Däremot har det krävts IF från PL. Så... vi får se hur det slutar på fredag.
Jag kommer sälja innan SBC släpps, skiter i om de kommer till användning eller inte, har gjort så stor investering att jag inte har råd att misslyckas
Citera
2017-02-08, 11:56
Medlem
Kom precis tillbaka efter ett litet uppehåll på Fifa, och efter patchen som kom kan jag inte försvara för fem öre. Mitt försvar är helt dysfunktionellt, är det någon mer som har samma problem som mig?
Är det custom tactics man behöver gå in och pilla i lite tro?

Håller på att tappa det totalt i soffan här hemma
Citera
2017-02-08, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0sslo
Kom precis tillbaka efter ett litet uppehåll på Fifa, och efter patchen som kom kan jag inte försvara för fem öre. Mitt försvar är helt dysfunktionellt, är det någon mer som har samma problem som mig?
Är det custom tactics man behöver gå in och pilla i lite tro?

Håller på att tappa det totalt i soffan här hemma
Det bästa försvaret är att inte försvara alls. Och nej det är inte ett skämt.

Styr en central mittfältare och försök täcka av passningsvägar och låt CPUn styra dina CBs.
Senast redigerad av Algowns 2017-02-08 kl. 12:00.
Citera
2017-02-08, 12:28
Medlem
Citat:
Det bästa försvaret är att inte försvara alls. Och nej det är inte ett skämt.

Styr en central mittfältare och försök täcka av passningsvägar och låt CPUn styra dina CBs.
Tack för tipset, får testa det när jag klarar av att starta upp Fifa igen lite senare
Citera
2017-02-08, 12:32
Medlem
vafan, häromdan var det drygt 100k mellan IF Kanté och OTW Kanté, nu är skillnaden typ 180k... Är det för att folk tror att han kanske får en upgrade som påverkar hans in-form kort? Hade tankar på att sälja av IF-kortet och köpa OTW-kortet men hoppar det nu när prisskillnaden gått upp såpass mycket igen.

För övrigt sjukt trött på att sitta med 75 IF-kort som knappt rör på sig i pris. Vissa har jag suttit med i 1 månad nu (Tonelli, Vazquez mfl.) Ska man bara ha tålamod och fortsätta ha kvar dem? Hur har ni gjort? Väntar ju på en SBC som gör att alla IF-korten går upp kraftigt men är det över nu? Lär ju vara extreeemt mycket IF-kort som folk bunkrat upp med nu sista månaden och ingen sådan SBC har kommit. Får sålt några till överpris emellanåt men de e fan inte mycket just nu...
Citera
2017-02-08, 13:09
Medlem
Citat:
Som någon var inne på tidigare, är det kanske värt att inskaffa IF Dzeko 83? Går för 13-14k, inte helt omöjligt att han får en +3 upgrade 80 -> 83

Känns för långsökt blir dessutom inte mycket vinst då han redan har ett 85 kort som bara går för några k mer.
Citera
2017-02-08, 13:21
Medlem
är det ngn som vet i fall det kommer ett team of the week idag ? är det kl 19.00 svensk tid isf ?

MVH
Citera
2017-02-08, 13:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backdoordonkey
är det ngn som vet i fall det kommer ett team of the week idag ? är det kl 19.00 svensk tid isf ?

MVH

TOTW annonseras i EAs sociala medier kl 16 svensk tid och släpps i paket kl 19. Som vanligt.
Citera
2017-02-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backdoordonkey

MVH

Yes, i pack kl 19 svensk tid, men info om laget brukar komma nu på eftermiddagen.
Citera
2017-02-08, 14:18
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Har gjort många SBC men ännu inte börjat med ligor så har alla kvar i princip, tänkte kanske sätta igång med den franska, vet inte hur långt 150K räcker men skulle ni som gjort dem säga att det är värt o lägga dem coinsen på dem olika lagen för paketen man får?

tipsa annars om någon liga är billig o köra igenom , orkar inte riktigt gå igenom lag för lag i alla ligor som finns o göra.
Citera
2017-02-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Har gjort många SBC men ännu inte börjat med ligor så har alla kvar i princip, tänkte kanske sätta igång med den franska, vet inte hur långt 150K räcker men skulle ni som gjort dem säga att det är värt o lägga dem coinsen på dem olika lagen för paketen man får?

tipsa annars om någon liga är billig o köra igenom , orkar inte riktigt gå igenom lag för lag i alla ligor som finns o göra.
Här kan du se vad alla ligorna kostar ungefär, går du in på enskild liga kan du se förslag på lösningar och hur mycket dom kostar. https://www.futbin.com/squad-building-challenges/LEAGUES
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in