2017-02-08, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Första o ända gången jag testat satt jag 5-6 timmar utan att lyckas. Kändes helt onödigt att ha spelat dem timmarna, en helkväll som bortblåst Kände att de va mer givande att börja klättra i seriesystemet. Förvisso är jag bra mycket bättre nu än då. Harva nog nere i div 4-5 då. Sen är egentligen inte WL så lockande då jag har småbarn och skulle på sin höjd hinna med 10-15 matcher på en helg. Men hade varit kul att testa på ändå

Ah förstår! Mer lönsamt att lira serie ifall man inte lyckas kvala in så klart. Tycker bara det generellt känns lättare o kvala in i cupen, är i division 2 just nu(aldrig lyckats komma upp i div1, förhoppningsvis snart) men har vunnit cupen 2-3 gånger.
Citera
2017-02-08, 07:54
Medlem
kaakis avatar
Jag gjorde otw winter uppgrade challenge men fick en sommar värvning istället?

Hänt någon annan?

Jag fick deulofeo eller hur han nu stavas.
Citera
2017-02-08, 08:14
Medlem
sonofnatures avatar
Jag kör hög press och aggressivt i taktik. Passar min spelstil. Aggressivt försvar spelande å lugnare framspel. Låter de andra stå runt 50

Men min fråga e . Hur i helvete kan vissa spela så jävla snabbt ?
Å sen ändå man tacklar ner motståndaren så gör han ändå en efterslängning som gör att jag förlorar bollen .
Å på planen klibbar mina spelare fast i hans då å då.
Även sett folk slutar spela. Men deras försvar funkar bra ändå å punktmarkerar. Klibbar / fastnar i mina spelare. Vad e detta för taktik? Eller inställning ..

Sorry e säkert helt efter, men har inga FIFA vänner eller hittat infon på nätet.

Är väldigt tacksam för svar!
Citera
2017-02-08, 08:25
Medlem
Johansfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaki
Jag gjorde otw winter uppgrade challenge men fick en sommar värvning istället?

Hänt någon annan?

Jag fick deulofeo eller hur han nu stavas.

Deulofeus OTW-kort tillhör winter edition.
http://www.futhead.com/17/totw/otw-winter-edition/
Citera
2017-02-08, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Jävla skönt med en untradble som kan vara lite lockande.
2 av lagen kunde jag lämna in direkt, och i de flesta andra fattas bara enstaka spelare.

Om det är Kante eller Ali, är det då deras "vanliga" kort som lär krävas för att lämna in?
Zlatan va den första POTM jag kollat, och sista där va ju enbart Zlatan.
Tänkte om man kanske skulle köpa in några Kante, han är ju ändå alltid lättsåld om det inte blir han.
Eller har ni några andra kandidater man kanske ska försöka köpa upp lager på? Samt deras tidigare klubbar.

Inte Kante dock utan Kane ska du investera i isåfall
Citera
2017-02-08, 08:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Satt och sålde av 83-ratade spelare igår nu när OTW SBC börjar närma sig sitt slut. 3k/st för spelare som ter Stegen, Musacchio, Konoplyanka mfl. Såg även att min Gaitan (85) gått upp till 8k, inköpt för 4k. Bra profit tänkte jag och sålde.

En timme senare släpptes La Liga SBC. Gaitan säljer nu för 30k.

Inte stora förlusten, bara jävligt dålig tajming.

------------

Skotska League SBC löst. Verkade inte kunna sälja spelare särskilt dyrt anyway med tanke på att man "bara" får 10k och ett specialkort ingen vill ha. Men fick iaf sålt ett gäng silverspelare för 1-2k (ersatte med 200 brons för att lösa SBC), så fin profit och många fina packs. Sen är jag sån som vill klara League SBCs även om kortet inte fyller något syfte... en bock för att den är klarad, då är en del av spelet färdigt

Nu är frågan, börja plöja la liga eller ligue 1? Har gjort 11 lag i ligue 1 men jag tycker det är så dyrt för vad man får. Ett pack värt 5-7.5k för en trupp som kostat 10-15k att köpa in... visst, det är SBC Lacazette man pröjsar för men jag har ändå ingen given plats åt honom. Suarez däremot... honom byter jag gärna in min SBC Gameiro för. Men La Liga lär vara så satans dyrt nu.
Citera
2017-02-08, 09:10
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Satt och sålde av 83-ratade spelare igår nu när OTW SBC börjar närma sig sitt slut. 3k/st för spelare som ter Stegen, Musacchio, Konoplyanka mfl. Såg även att min Gaitan (85) gått upp till 8k, inköpt för 4k. Bra profit tänkte jag och sålde.

En timme senare släpptes La Liga SBC. Gaitan säljer nu för 30k.

Inte stora förlusten, bara jävligt dålig tajming.

------------

Skotska League SBC löst. Verkade inte kunna sälja spelare särskilt dyrt anyway med tanke på att man "bara" får 10k och ett specialkort ingen vill ha. Men fick iaf sålt ett gäng silverspelare för 1-2k (ersatte med 200 brons för att lösa SBC), så fin profit och många fina packs. Sen är jag sån som vill klara League SBCs även om kortet inte fyller något syfte... en bock för att den är klarad, då är en del av spelet färdigt

Nu är frågan, börja plöja la liga eller ligue 1? Har gjort 11 lag i ligue 1 men jag tycker det är så dyrt för vad man får. Ett pack värt 5-7.5k för en trupp som kostat 10-15k att köpa in... visst, det är SBC Lacazette man pröjsar för men jag har ändå ingen given plats åt honom. Suarez däremot... honom byter jag gärna in min SBC Gameiro för. Men La Liga lär vara så satans dyrt nu.
Skotska är rätt bra. Ska vänta tills priserna sjunkit. Det som står på futbin stämmer sällan om man kollar priser på just den nu. Men man lär lätt kunna gå plus på den om man har tur och får några dyra silver. Ska fixa ett lag med det SBC-kortet för skojs skull också. Dock orolig över att några spelare blir pricefixade, man kanske ska göra klart den nu istället?

Om du gjort 11/20 är det bara köra resten ju Man får ju 30k tillbaka dessutom. Ligue1 ligger runt 230-250k totalt medan la liga nu ligger över 700k. Skulle vänta ett tag med att fixa klart la liga.
Citera
2017-02-08, 10:52
Medlem
Som någon var inne på tidigare, är det kanske värt att inskaffa IF Dzeko 83? Går för 13-14k, inte helt omöjligt att han får en +3 upgrade 80 -> 83
Citera
2017-02-08, 10:58
Medlem
Gjorde 6 st lag i la liga med spelare jag hade, fick son i orange kort i första paketet plus IF stindl det börjar bra!!
Citera
2017-02-08, 11:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkewk
Gjorde 6 st lag i la liga med spelare jag hade, fick son i orange kort i första paketet plus IF stindl det börjar bra!!

Bra packluck!

Själv håller jag mina oöppnade paket tills kl 19 ikväll. Veckans TOTW spekuleras innehålla Lukaku, Mertens, Mhikitaryan och Thiago Silva bl.a. Rätt mycket sexigare än föregående veckas.
Citera
2017-02-08, 11:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Skotska är rätt bra. Ska vänta tills priserna sjunkit. Det som står på futbin stämmer sällan om man kollar priser på just den nu. Men man lär lätt kunna gå plus på den om man har tur och får några dyra silver. Ska fixa ett lag med det SBC-kortet för skojs skull också. Dock orolig över att några spelare blir pricefixade, man kanske ska göra klart den nu istället?

Om du gjort 11/20 är det bara köra resten ju Man får ju 30k tillbaka dessutom. Ligue1 ligger runt 230-250k totalt medan la liga nu ligger över 700k. Skulle vänta ett tag med att fixa klart la liga.

Tipset gällande Skottland är att lägga bud på silverspelare (istället för BIN). Det är många som spekulerat i vilka ligor som ska komma som nu säljer rubbet, men inte orkar sätta fasta priser. Jag la bud runt 400 coins på 50 kort igår, vann 4 av dem på en timme. Visst, dålig hitrate kan tyckas, men om du väntar 2-3 veckor kommer många av silverkorten pricefixas. Jag hade dessutom inte tid att kolla hur auktionerna gick utan tog ett långskott. De flesta av korten sålde för 50-lappen mer än jag budat dessutom, så hade jag haft tid hade jag kunnat vinna ett par där billigt.

Det var samma när Turkiet släpptes, timmarna efter gick det att buda hem silverspelare för 300-400 coins som nu kostar 1.5k plus.

Klart det går att buda senare också, men då är utbudet mindre och svårare att vinna budgivning.

Gällande Ligue 1 så är det min snålhet som tar emot. Lägga ut 15k på ett lag och få ett pack värt 7.5k... känns helt enkelt inte värt. Samma med MLS och Liga NOS med, ett lag kvar i respektive liga men tycker det känns så lite värde för pengarna. Kommer göra klart dem, frågan är bara när..
Citera
2017-02-08, 11:11
Medlem
Hur många här inne har bunkrat upp med Tottenham informs? Sitter på ett gäng IF Trippier och IF Alli, har ju börjat öka lite redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in