Citat:
Ursprungligen postat av
Sorrymf
Om det inte görs någon ålderskontroll, (som är det brukliga) och han påstår ju att han är fjorton år, så då är hon ju en äcklig pedofil.
Som sagt så vill jag bara att alla är ärliga och konsekventa. Om du nu säger att du litar på hans angivna ålder så får du göra det i andra fall också. Det är inte en ärlig inställning att förkasta låga angivna åldrar i alla andra fall och bara nu tycka att den ska gälla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sorrymf
Ok, du verkar veta vem den lilla pojken är då eftersom du är "tveksam till att han är 14". Har du en bild på honom som du kan dela med dig av kanske? Jasså! Nu var det viktigt att framhålla att de ljuger om sin ålder helt plötsligt, men enligt praxis så brukar man inte ålderstesta dessa raketforskarna, därav så borde hon dömmas för sex med minderårig och hon är en pedofil i mina ögon. [...]
Och du verkar veta vilka alla andra är som du tror är äldre än vad de säger sig vara. Har du någon bild på den aktuelle killen kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av
sleev
Att våldta en minderåring i beroendeställning är inte att göra ett "fel".
Citat:
Ursprungligen postat av
styrlund
Finns även någon som heter sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning.
Här är inte frågan om beroendeställning, killen bodde inte hos kvinnan utan de hade träffats då han kände några som gjorde det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Med tanke på hur mycket du försvarar pedofilen så kanske du också håller på och äcklar dig med minderåriga sandapor och ser det som något helt naturligt? Skärp dig!
Självfallet är en tonåring som kommit till ett nytt land i beroendeställning gentemot en äldre kvinna som ska verka som hans trygga hamn i sitt nya hemland. Kvinnor är ondskefulla ting och det får man dagligen bevis på.
Se ovanstående, ingen beroendeställning råder i detta fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
stopthekilling
Va? Ingen här tror att han är 14 år. Vi vet alla mycket väl att han är långt över 14 år, precis som vi har sagt i år. Vad har vi då fått tillbaka? Vi har blivit hånade, attackerade och bespottade av batikhäxor som denna som nu blivit åtalad. Folk som henne har sett till att de kan ljuga om sin ålder som vi så länge påpekat är felaktig, om de nu så gärna vill låta dem ljuga om sin ålder så får de fan i mig ta konsekvenserna när de börjar blåsa motvind. Man kan inte ändra sig lite efter vad som bäst. DE påstår att de är "baaarn", håll då fast i åsikten, eller erkänner dessa batikhäxor att de inte var barn, och vi inte var hemskaa rasister? Vi vill helt enkelt att dessa som attackerat oss får ta konsekvenserna för det.
Är det ingen här som tror han är 14? Vet alla att han är långt över det? Då behöver vi väl inte snacka om pedofili eller ens sex med underårig.
Han kan ju vara 14 för all del, då är det definitivt olagligt det som skett men som sagt så vänder jag mig här mot vissa skribenters inkonsekvens. Man kan inte ha kakan och äta upp den, man får fan bestämma sig om man litar på invandrares låga åldersangivelser eller inte.
Omoralen i att inte anmäla till Migrationsverket om hon visste att han var äldre skrev jag om redan från början.