Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men din pajas, du anser alltså att koppleri och människohandel är helt ok? Hur många människor tror du håller med dig i din syn på thaisalongerna och den kommers som tycks förekomma runt vissa av dessa?
Okej, jag visste inte att du var mentalt utmanad, men jag växlar ner och försöker vara extra tydlig för din skull, hjärtat.
För det första. Vet du vad koppleri och människohandel är, förutom "rätt dåliga saker man inte vill ska förekomma"? Jag återkommer gärna till hur mycket jag tror du har på fötterna beträffande thaimassagesalonger (absolut noll och ingenting), genom att plocka ner dig och ditt svavelosande rantande i upp och nerkvarkar.
För det första, ge fan i att försöka tala om för mig vad jag tycker, okej?
För det andra, argument ad populum är ett så kallat argumentationsfel. Du kan bara tala för dig själv och oavsett om hela världen tyckte som du, så ger det inte ditt argument ett endaste dugg mer validitet. Du kan fortfarande ha fel din pajas.
Har du läst om vad som hände med de som sa att jorden inte är världens medelpunkt eller att den var rund?
Jag kan berätta för dig vad för kommers som förekommer på thaisalonger. Jag har besökt massor av såna, både här och i Thailand. Man går in, får massage och betalar för sig.
Har du en annan version, så låt höra. Vad är dina erfarenheter?
Har du aldrig varit på en, så är du troligen veckans dumstrut och borde kanske ägna mer tid åt något annat än kriga här.
Citat:
Många av salongerna tycks vara en grogrund för prostitution, kan i och för sig förstå din oro här eftersom du verkar springa på dessa salonger, annars skulle du nog aldrig ta dessa i försvar?
Grogrund för prostitution? Vad fan babblar du om? Menar du för brottet att erbjuda massage för alla muskler och inte bara dem som socialstyrelsen rekommenderar som okej?
Grugrund för prostitution? Du menar som de snuskiga förslag man får i vilken bar som helst kvart i tre?
Det kommer en massa anklagelser ur dig hela tiden, men sluta tala om för mig vad jag tänker, okej.
Strike två!
BTW! Jag har ett tips. Du kan säga nej om någon föreslår något du inte vill.
Citat:
Efterfrågar du bevis eller vill du inte att det framkommer bevis?
Jag behöver inga bevis och i ärlighetens namn behöver ingen annan det heller. Det är ett offerlöst brott utan förövare och jag trodde polisen var ansträngd med riktiga brott och har en sjunkande uppklarningsprocent på mord, bombningar, gängbråk med knivar och samhällen som helt tagits över av kriminella gäng.
Ska vi ha poliser som går och luktar på handdukar eller rotar efter kondomer i deras sopor på thaimassagesalonger då? Hur många tusen poliser kan vi avvara för detta, tycker du? Då kan de väl ta brott som går att utreda och bevisa mycket enklare i stället, som folk som går mot röd gubbe osv? Ett annat förslag är att vänta på att någon faktiskt anmäler ett brott. Som till exempel våldtäkter som anmäls, men inte utreds längre än så. Vad sägs om det?
Citat:
Jämför inte sexuella tjänster mot betalning med andra svarta tjänster som städ och annat.
Jag jämför vad jag vill och till skillnad mot dig kan jag motivera varför jag gör det. Svarta tjänster är alla olagliga. Olaglig är olagligt och hur du än jämför har de den likheten.
Citat:
Det är fortfarande förbjudet att köpa sex,
Ja, då ska man bevisa att någon köpt sex. Det har man inte gjort. Man har däremot svartmålat en hel bransch som skum och skamlig och det hade varit helt oacceptabelt för nästan vilken annan bransch som helst, men de här salongerna drivs ofta av thaitjejer som är entreprenörer ut i fingertopparna, som tyvärr inte har stora tunga fackförbund eller intresseorganisationer bakom sig, som stämmer skiten av svartmålandet och smetandet med alla möjliga epitet. Det är helt oacceptabelt att kladda som du gör på det där viset över en hel bransch på enbart rykten, kan du begripa det? Många av dem går nätt och jämt runt och nu kallar du dem för brottsliga svarta skumraskverksamheter? Jävla idiot!
Citat:
det är dessutom satt i system på vissa salonger att det erbjuds extratjänster.
Vad fan vet du om det? Du tror inte det är en myt då? Ett illvilligt rykte av en fanatisk feminist som tycker att samhället låter dessa asiatiska kvinnor tillfredsställa män utan granskning? Det ska inte finnas ställen där män man slappna av en hel timme. Inte ens mot betalning. Det är alldeles uppenbart något skumt om kvinnor frivilligt tar emot män och ger dem njutning i form av massage?
Citat:
Bara för att kunderna köper en HE då och då gör inte verksamheten mer legitim.
Gör de? Jag är kund, liksom min fru och mina barn och ingen av oss har köpt HE, så du har fel. Du får omformulera dig eller så faller hela ditt argument. Verksamheten är fullt laglig och legitim och det enda du hade att komma med var rykten om att det förekommer sexuella tjänster. Du har inga andra bevis. Bara dina egna fördomar. Du får ta på dig dumstruten och ställa dig i hörnet.
Citat:
Mer anonyma tips då tack som leder till att skiten rensas upp.
Så, du tycker man ska skicka tipsen till dig herr världsförbättrare? Vem gjorde dig till kommisarie Clouseau?
Citat:
Och med det menas att papperslösa ska arbeta i sunkiga källarsalonger och utföra sexuella tjänster? Luktar inte det väldigt mycket människohandel och koppleri?
Jag vet inte vad sånt luktar, men jag föredrar att de som väntar på sina papper gör något som levebröd framför lyfter bidrag, men det kanske bara är jag. Mina två senaste frisörer har varit från syrien btw. Jag frågade dem inte efter papper. Borde jag ringt och tipsat dig, kommisarie Clouseau?
Snuskig människohandel under smutsiga och slavlika förhållanden det där, när folk behöver jobba för sin inkomst.