2017-02-07, 21:00
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hur kommer det sig att du inte förstår det? Jag tar i punktform för att du ska förstå.
1. Koppleri är ett brott i Sverige. Därför är den 38-åriga mamasen häktad. Hon är inte häktad för att hon ha sålt sitt eget handarbete eller för att hon mot betalning ha erbjudit i sin egna kropps olika hålrum till massagekunderna. Det skulle hon fått göra helt lagligt. Hon är häktad för att hon misstänks för att berikat sig på andras prostitution sig.
2. Kondom eller plasthandske är vad som normalt gäller vid tuppruskning i thaisalong. Men om brukar betala mer så kanske får du hud mot hud.
3. Jag förstår inte varför någon svensk man som inte mist sina armar och händer eller är förlamad vill ha denna typen av sex som säljs i salongerna. Så kallt, så opersonligt och så förnedrande för båda parterna.
Nu fattar jag än mer att du inte har en susning om vad du snackar om
Lycka till i din värld, Du är inte värd att svara längre
Citera
2017-02-07, 21:13
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Nu fattar jag än mer att du inte har en susning om vad du snackar om
Lycka till i din värld, Du är inte värd att svara längre
Den här tråden har spårat ut fullständigt.

Don't feed the trolls.
Citera
2017-02-07, 21:13
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha förstått att dem som jag träffat har varken svenskt medborgarskap eller PUT och därmed inte heller haft något val. Förutom valet att ruska tupp i Sverige i hopp om PUT eller åka tillbaks till Thailand utan att ens ha tjänat ihop tillräckligt för att betala skulden till farangen som tog dem hit och thailändaren som förmedlade "affären".

Men inser du inte att de åkt hit för att jobba med sex?
Citera
2017-02-07, 21:18
Medlem
ja du man kan ju undra vart polisen lägger sina resurser idag... dom säger dom går på känna men de värkar ju som dom har bra med resurser som de värkar... fyfan
Citera
2017-02-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Men inser du inte att de åkt hit för att jobba med sex?
Det är inte straffbart i Sverige att sälja sex, om man säljer sin egen kropp. Hur många gånger måste jag skriva det innan ni fattar? Däremot är koppleri straffbart liksom sexköp. Hur det är i Thailand har jag ingen aning om men nu bor vi i Sverige och diskuterar ett aktuellt brott som begåtts här. De som har åkt hit från Thailand att sälja sex har uppenbarligen hamnat i händerna för fel personer. Det vore bra om de fick information om vad som gäller i Sverige innan de åker hit och får lära det på den hårda vägen för att sedan komma hem barskrapade.
Citera
2017-02-07, 21:43
Medlem
Citat:
Det är inte straffbart i Sverige att sälja sex, om man säljer sin egen kropp. Hur många gånger måste jag skriva det innan ni fattar? Däremot är koppleri straffbart liksom sexköp. Hur det är i Thailand har jag ingen aning om men nu bor vi i Sverige och diskuterar ett aktuellt brott som begåtts här. De som har åkt hit från Thailand att sälja sex har uppenbarligen hamnat i händerna för fel personer. Det vore bra om de fick information om vad som gäller i Sverige innan de åker hit och får lära det på den hårda vägen för att sedan komma hem barskrapade.
Rent hyckleri! Dessa stackars damer har lånat pengar till resan, försörjningsplikt - och nu rycks deras utkomst bort "därför att enligt lagen utnyttjas de" Denna "hjälp" innebär att de ofta i sin desperation
tvingas att bli enmansföretagare med alla de risker detta innebär.
Mördas de beror det på den "godhet" som lagen påbjuder.
Citera
2017-02-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Rent hyckleri! Dessa stackars damer har lånat pengar till resan, försörjningsplikt - och nu rycks deras utkomst bort "därför att enligt lagen utnyttjas de" Denna "hjälp" innebär att de ofta i sin desperation
tvingas att bli enmansföretagare med alla de risker detta innebär.
Mördas de beror det på den "godhet" som lagen påbjuder.

Det säger jag inte. Jag säger bara att de i många fall har de hitlockade anställda inte förstått vad de ger sig in på. I värsta fall är de offer för trafficking. Att svenska män inte förstår bättre än att gå på dessa bordeller och inbilla sig de anställda njuter av att betjäna dem eftersom de tror att det ligger i deras natur som thailändskor är minst sagt häpnadsväckande. De skulle bara veta vad som sägs om dem när arbetspassen är slut. Var och en av oss människor försöker klara sig så gott som det går och det ligger i människans natur att försöka göra det bästa för sig själv och sin familj. Thailändskorna tar sina chanser och utnyttjar svenska män och sina landsmän om de får tillfälle till det. Där skiljer de sig inte från svenskarna eller andra folk. Vad jag inte förstår är upprördheten i tråden över att en till bordell har spräckts, att en till hallick har häktats. Om en nigeriansk eller en romsk manlig hallick häktas för samma sak så brukar upprördheten vara hundra gånger större på flashback. Mannens brottslighet brukar då förklaras med hans religion eller hans afrikanska/romska ursprung. Men i detta fall är den thailändska bordellmamman ett offer och en välgörare, enligt dem som kommenterar tråden.
Senast redigerad av nantale 2017-02-07 kl. 22:12.
Citera
2017-02-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Varför är jag förvånad när jag läser denna tråd? En kvinna är häktad för koppleri vilket innebär att människor har tvingats utföra sexuella tjänster mot sin vilja. Hur kan detta vara tillåtet bara för att kvinnorna kommer från Thailand?

En annan sak jag undrar över är varför thailändska kvinnor vill sälja sådana tjänster. Om familjen i Thailand får reda på vad hon har gjort kommer de att klippa kontakten med henne eftersom hon har blivit en "slampa" enligt deras kultur. Majoriteten av dessa kvinnor kommer från fattiga familjer men är utbildade massöser som vill tjäna lite extra pengar i Sverige. Väl i Sverige börjar kunderna tjata om andra tjänster och deras chef agerar som en "mama san". Efter hot och tvång börjar de göra vad kunderna vill och sedan är deras största skräck att familjen i Thailand får reda på vad hon har gjort.

Deras skam är givetvis ett påtryckningsmedel som används mot dem och säkert en anledning till att de är motvilliga att sammarbeta med svensk polis. Men nej, thailändskor vill inte sälja sexuella tjänster och det är inte socialt accepterat i thailändsk kultur. Prostitution är utbrett i Thailand på grund av korruption, ryska maffian, och snuskgubbar från Europa som betalar för det. De flesta thailändare är vansinniga på prostitutionen och skulle gärna skära kukarna av dessa gubbar om tillfälle gavs. Protesterna som ledde fram till en militärkupp och diktatur berodde faktiskt på korruptionen som möjliggör prostitutionen. Sex före äktenskapet är förbjudet enligt buddhismen, så jag frågar expertisen i tråden varför de tror att thailändskor gärna säljer sexuella tjänster.
Som någon annan sa, du har ingen aning om vad du pratar om. Prostitutionskulturen i Thailand var djupt förankrad innan jänkarna började ha RnR i Pattaya på 60-talet. Idag är 90 procent av prostitutionsköpen inhemsk och övriga Asien slår västvärldens prostitutionsköp med råge i Thailand.
Thailands sexualmoral skiljer sig från viktoriansk sexualmoral. Däremot är det inte oproblematiskt i thailändsk kultur med horeri men du kan lita på att en västerländsk sköka är ordentligt mer stigmatiserad än en thailändsk sådan. Du får tänka bort Luther när du försöker förstå den thailändska kulturen, ta bort de västerländska feministiska glasögonen. Du vill väl vara mångkulturell?
Citera
2017-02-07, 22:53
Medlem
Citat:
Det säger jag inte. Jag säger bara att de i många fall har de hitlockade anställda inte förstått vad de ger sig in på. I värsta fall är de offer för trafficking. Att svenska män inte förstår bättre än att gå på dessa bordeller och inbilla sig de anställda njuter av att betjäna dem eftersom de tror att det ligger i deras natur som thailändskor är minst sagt häpnadsväckande. De skulle bara veta vad som sägs om dem när arbetspassen är slut. Var och en av oss människor försöker klara sig så gott som det går och det ligger i människans natur att försöka göra det bästa för sig själv och sin familj. Thailändskorna tar sina chanser och utnyttjar svenska män och sina landsmän om de får tillfälle till det. Där skiljer de sig inte från svenskarna eller andra folk. Vad jag inte förstår är upprördheten i tråden över att en till bordell har spräckts, att en till hallick har häktats. Om en nigeriansk eller en romsk manlig hallick häktas för samma sak så brukar upprördheten vara hundra gånger större på flashback. Mannens brottslighet brukar då förklaras med hans religion eller hans afrikanska/romska ursprung. Men i detta fall är den thailändska bordellmamman ett offer och en välgörare, enligt dem som kommenterar tråden.
Det existerar ingen trafficking på thaimassagesalonger. Sluta läs feministiska deckare.
Citera
2017-02-07, 22:53
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Och polisen som säger att dom går på knäna men har tid med detta ickebrott.

Man har tid att jaga deprimerade människor som köper några gram hasch/gräs anonymt på nätet och torskar/"hallickar"... Men kriminella nysvenskar som rånar, misshandlar, våldtar och mördar får istället lyxigt polisbeskydd...
Citera
2017-02-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Man har tid att jaga deprimerade människor som köper några gram hasch/gräs anonymt på nätet och torskar/"hallickar"... Men kriminella nysvenskar som rånar, misshandlar, våldtar och mördar får istället lyxigt polisbeskydd...
Ja situationen är mer än absurd.

Det var inte länge sen som ett politiskt förslag kom för att ge återvändande våldtäktsman och massmördare från Syrien förtur till jobb och bostad.
Senast redigerad av lillskrot 2017-02-07 kl. 22:58.
Citera
2017-02-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Det existerar ingen trafficking på thaimassagesalonger. Sluta läs feministiska deckare.
Läs FUP från fallet i Uppsala. Enda anledningen att den bordellmamman inte åtalades för trafficking var att offret fegade ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in