Citat:
Ursprungligen postat av
Så här är det
Varför är jag förvånad när jag läser denna tråd? En kvinna är häktad för koppleri vilket innebär att människor har tvingats utföra sexuella tjänster mot sin vilja. Hur kan detta vara tillåtet bara för att kvinnorna kommer från Thailand?
En annan sak jag undrar över är varför thailändska kvinnor vill sälja sådana tjänster. Om familjen i Thailand får reda på vad hon har gjort kommer de att klippa kontakten med henne eftersom hon har blivit en "slampa" enligt deras kultur. Majoriteten av dessa kvinnor kommer från fattiga familjer men är utbildade massöser som vill tjäna lite extra pengar i Sverige. Väl i Sverige börjar kunderna tjata om andra tjänster och deras chef agerar som en "mama san". Efter hot och tvång börjar de göra vad kunderna vill och sedan är deras största skräck att familjen i Thailand får reda på vad hon har gjort.
Deras skam är givetvis ett påtryckningsmedel som används mot dem och säkert en anledning till att de är motvilliga att sammarbeta med svensk polis. Men nej, thailändskor vill inte sälja sexuella tjänster och det är inte socialt accepterat i thailändsk kultur. Prostitution är utbrett i Thailand på grund av korruption, ryska maffian, och snuskgubbar från Europa som betalar för det. De flesta thailändare är vansinniga på prostitutionen och skulle gärna skära kukarna av dessa gubbar om tillfälle gavs. Protesterna som ledde fram till en militärkupp och diktatur berodde faktiskt på korruptionen som möjliggör prostitutionen. Sex före äktenskapet är förbjudet enligt buddhismen, så jag frågar expertisen i tråden varför de tror att thailändskor gärna säljer sexuella tjänster.
Som någon annan sa, du har ingen aning om vad du pratar om. Prostitutionskulturen i Thailand var djupt förankrad innan jänkarna började ha RnR i Pattaya på 60-talet. Idag är 90 procent av prostitutionsköpen inhemsk och övriga Asien slår västvärldens prostitutionsköp med råge i Thailand.
Thailands sexualmoral skiljer sig från viktoriansk sexualmoral. Däremot är det inte oproblematiskt i thailändsk kultur med horeri men du kan lita på att en västerländsk sköka är ordentligt mer stigmatiserad än en thailändsk sådan. Du får tänka bort Luther när du försöker förstå den thailändska kulturen, ta bort de västerländska feministiska glasögonen. Du vill väl vara mångkulturell?