2017-02-07, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
http://www.friatider.se/hoppas-du-sparken-rasist-javel-surmagad-patetiskt-jagarhar-rasar-mot-peter-springare

Hur vet Fria Tider att personerna bakom hatkommentarerna är med i #jagärhär? Gruppen är väl sluten?
Citera
2017-02-07, 16:16
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Hur vet Fria Tider att personerna bakom hatkommentarerna är med i #jagärhär? Gruppen är väl sluten?

Gruppen är sluten men medlemslistan är fortfarande öppen för alla att se.
Citera
2017-02-07, 16:50
Medlem
Nordlyss avatar
Dagens gemensamma aktion från JÄH.

https://rbfi.io/img/IfTsl0.jpg
Citera
2017-02-07, 18:48
Medlem
FriaTiders artikel

JÄH aktionen mot FriaTiders artikel

METOD 1. Misstänkliggör och smutskasta, nästan lite hat från JÄH också
Citat:
Mia Arnell Med tanke på ordval och uttryckssätt i artikeln så känns den som en artikel man bör läsa med "källkritiska glasögon" på sig. #jagärhär
Mia ifrågasätter ordval och artikelns trovärdighet. - artikeln är kort och fakta är baserade på uttalande från polisen. Ifrågasätter Mia polisen?
Citat:
Adam Gregor Robert Elf Haha att man ens tror på skiten. Friatider är ju högerextrema as rakt igenom. Självklart vinklar dom allt fel. Öppna ers trångsynta ögon och börja läsa riktig media istället. #jagärhär
Adam går ett steg längre. Han ifrågasätter att man ens tror på skiten och menar på att FriaTider är högerextrema as rakt igenom. Dom vinklar allt fel (nu vill JÄH vinkla rätt ). Läser man en artikel i FriaTider har man trångsynta ögon, man bör läsa riktiga media istället (undra om han menar MSM, som har infört självcensur.)
Citat:
Camilla Bergholm Ledsen men jag köper inte "alternativa fakta" #jagärhär
Camilla köper inte "alternativa fakta" undrar om hon menar polisen? Varför läser Camilla alternativa fakta om hon inte tror på vad hon läser
Citat:
Marie Nordén Mycket spekulerande och antagande i artikeln. Känns mer som ryktesspridning än fakta. #jagärhär
Maria tycker det är mycket spekulerande i artikeln. Frågan om hon har läst den. Är det polisen som står för ryktesspridning?
Citat:
Michael Wolhardt Som vanligt, tunt med fakta, vinklade halvsanningar och antaganden utkastade i en osorterad sörja. #jagärhär
Michael tycker att det är tunt med gå fakta i den korta artikeln som i huvudsak baseras på uttalande från polisen. Antaganden utkastade i en osorterad sörja.

De godhjärtade JÄH-aktivisterna har antingen inte läst den korta artikeln eller så väljer de att tro att det är lögner. Källan till artikeln är i huvudsak polisen! JÄH som utger sig för att bemöta hot/hat ger sig istället på FriaTider på ett i det närmaste hatiskt sätt, för att misstänkliggöra och håna dem, om man kallar någon högerextrema as, så hatar man.

METOD 2 Försvara förövarna
Citat:
Carina Lundberg Det är skrämmande att så många tror på lögnerna som artikeln innehåller.
Var är er medmänsklighet och varför har ni blivit så rasistiska? Men det glädjer mig att det finns så många kloka svar och kommentarer #jagärhär
Undra om Camilla hade varit lika ursäktande om hennes barn hade blivit knivskurna?
Citat:
Kim C Lundin Ensamkommande ungdomar lever under stark stress, går knappt att föreställa sig för oss mer lyckligt lottade. Vad kan de ha att hoppas på, vi måste försöka göra skillnad åt det bättre inte sämre hållet. Vår värld är inte perfekt men vi behöver alla ta hand om varandra. #jagärhär
Citat:
Mikael Vikman Tragiskt att barn och unga vuxna ska behöva leva under så pressade livssituationer att sånt här ska behöva hända .#jagärhär
Citat:
Gunilla Preisler Som läsare vill man ha redogörelse för vad som hänt, vilka mekanismer som ligger bakom och vad som kan göras f a förbättra situationen för de ensamkommande. #jagärhär
Citat:
Christina Linde Om vi såg alla barn och ungdomar som våra barn❤ och tog hand om varande skulle vårt samhälle se annorlunda ut #jagärhär
De godhjärtade JÄH vill att man skall tycka synd om "barnen". Det har inte mycket med att bemöta hot/hat att göra. Det är mer ett ställningstagande för asylsökande som ägnar sig åt kriminalitet.

METOD 3 Skyll på något annat
Citat:
Agneta Sandell Läste just detta: Kära politiker:
Vill ni stoppa flyktinginvandringen? Stoppa vapenexporten som tvingar oss på flykt! #jagärhär
Det är tydligen politikernas fel att "barnen" slåss med kniv. Det har inte speciellt mycket med att bemöta hot/hat att göra. Det handlar mer om en politisk ståndpunkt

#jagärhär har ingen ordning i sina led, uppenbart förstår inte JÄH-aktivisterna i gruppen inte att hat mot FriaTider inte är att bemöta hat. Inte heller förstår de att ställningstagande för kriminella inte heller är att bemöta hat.

JÄH är oavsett vad Mina Dennert påstår en grupp som hatar sanningen och som vill lägga locket på för problem orsakade av en misslyckad invandringspolitik.
Senast redigerad av Trotteri 2017-02-07 kl. 18:54.
Citera
2017-02-07, 22:14
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Nu har en ny grupp bildats

En grupp som står upp för yttrandefrihet och är emot hat och respektlöshet. Gruppen har på några dagar närmare 90 000 medlemmar. Detta måste med JÄH logik betyda att "Stå upp för Peter Springare" har mer rätt än JÄH. Det borde vara självklart för varje JÄH-aktivist att snarast gå med i det vinnande laget.

Stå upp för sanningen och yttrandefriheten. "Stå upp för Peter Springare"!

Gruppen som speglar vanliga svenskars röster och inte som JÄH en grupp för att tysta vanliga svenskars röster.

Tycker snarare att gruppen delar ett snarlikt mönster som det folk som hänger på Fria Tider eller Politikfakta. Och det är inget positivt drag för en grupp, enligt mig ;D Så fort någon inte håller med om vad gruppen är till för eller kritiserar det Peter Springare skrivit så är dom köpta av media eller något parti (Se vad som skrivs kring det GW sa om att gruppen är bara ett tillhåll för höger-anhängare, som jag är beredd att hålla med om). Det slängs också omkring väldigt många konspirationsteorier där inne. Det kokar dessutom också många höger-åsikter där (likt det som finns här på flashback).

På tal om konspirationsteorier ;D Är det bara jag som blir misstänksam till gruppens snabba tillväxt? Jag menar, typ 95 000 följare men inlägg i gruppen når sällan över 1 000 likes och ännu färre kommentarer. Jag har sett ett enda inlägg med ca 10 000 likes medans nästa hade typ 39 st o.O
Citera
2017-02-07, 22:23
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Tycker snarare att gruppen delar ett snarlikt mönster som det folk som hänger på Fria Tider eller Politikfakta. Och det är inget positivt drag för en grupp, enligt mig ;D Så fort någon inte håller med om vad gruppen är till för eller kritiserar det Peter Springare skrivit så är dom köpta av media eller något parti (Se vad som skrivs kring det GW sa om att gruppen är bara ett tillhåll för höger-anhängare, som jag är beredd att hålla med om). Det slängs också omkring väldigt många konspirationsteorier där inne. Det kokar dessutom också många höger-åsikter där (likt det som finns här på flashback).

På tal om konspirationsteorier ;D Är det bara jag som blir misstänksam till gruppens snabba tillväxt? Jag menar, typ 95 000 följare men inlägg i gruppen når sällan över 1 000 likes och ännu färre kommentarer. Jag har sett ett enda inlägg med ca 10 000 likes medans nästa hade typ 39 st o.O

Finns en hel del där ja som inte har en bra vokabulär så där håller jag med dig men tror du missuppfattat gruppen som helhet lite, folk går inte med i den för att debattera utan för att visa sitt stöd för PS och därför blir det heller inte så mycket likes och liknande i den, är ju ingen klubb för innebörds beundran som godhetsjävlarna sysslar med.
Citera
2017-02-07, 22:25
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:

Gruppen är skapad för oss som stödjer Peter Springare och hans uttalande, varför ska det då finnas troll som gått med i gruppen i annat syfte? Självklart blir de kritiserade.

Att inläggen får så få likes är inte alls konstigt, bokstavligt talat så sprutar det in nya inlägg och kommentarer så det är nästan omöjligt att hänga med i svängarna och hinna se alla inlägg.

Varför är du misstänksam? Jag tror helt enkelt att du är bitter för att gruppen växt sig större på två dar än vad den lilla hatgruppen som du företräder gjort på över ett år.

Ge bara upp, vindarna har vänt och de kommer aldrig att vända tillbaks igen.
Citera
2017-02-07, 22:27
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Finns en hel del där ja som inte har en bra vokabulär så där håller jag med dig men tror du missuppfattat gruppen som helhet lite, folk går inte med i den för att debattera utan för att visa sitt stöd för PS och därför blir det heller inte så mycket likes och liknande i den, är ju ingen klubb för innebörds beundran som godhetsjävlarna sysslar med.

Sant. Dom har inget syfte. Det har vi ;D Där av tror jag inte heller att gruppen blir särskilt långlivad. Skaran av admins och skaparen tycks inte mycket att hänga i julgranen heller så det blir tufft att sköta en sådan grupp som växt sig sådär stor på så kort tid.
Sorgligt att du ser godhet som något förenat med att vara jävligt förresten.
Citera
2017-02-07, 22:29
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Gruppen är skapad för oss som stödjer Peter Springare och hans uttalande, varför ska det då finnas troll som gått med i gruppen i annat syfte? Självklart blir de kritiserade.

Att inläggen får så få likes är inte alls konstigt, bokstavligt talat så sprutar det in nya inlägg och kommentarer så det är nästan omöjligt att hänga med i svängarna och hinna se alla inlägg.

Varför är du misstänksam? Jag tror helt enkelt att du är bitter för att gruppen växt sig större på två dar än vad den lilla hatgruppen som du företräder gjort på över ett år.

Ge bara upp, vindarna har vänt och de kommer aldrig att vända tillbaks igen.

Haha, kunde inte prickat in en mer typisk Peter-springare än du om jag så än försökt ;D Tack för att du bevisar min poäng
Citera
2017-02-07, 22:29
Medlem
Butteris avatar
Citat:

Gruppen växer mycket fort och det är få moderatorer, visst finns där en del dumheter! Skillnaden med JÄH är att i den gruppen accepteras inga diskussioner alls.

Det koker och bubblar i Sverige det har du alldeles rätt i, men hade du kikat ordentligt så hade du sett att gruppen undanber sig rasister och dålig ton. Det är enkla regler, de få moderatorerna har givetvis mycket att göra.
Citat:
Vi håller den ifrån partipolitik och siktar in oss på att stötta Peter och poliskåren i deras tunga arbetssituation.
* Vi använder oss inte av personangrepp hatkommentarer eller respektlösa kommentarer. Utan har en vänlig ton och respekterar varandra
Skulle det ändå uppstå, blir det en varning och kvarstår detta blir det en uteslutning.
Trolltrådar raderas och blockas utan förvarning
* Ingen swish insamling får startas upp även fast tanken är god.
Stå upp för Peter Springare handlar om att locket på tryckkokaren har farit av. Länge har MSM försökt skapa en tillrättalagd bild av Sverige, sedan har JÄH tagit rollen som åsiktskorridorens väktare och som utrensningspatrull.

Gruppen som står för öppenhet har ingen politisk profil. Du skall veta att det finns många sossar, vänsterpartister (ej skrikvänster eller kulturvänster, utan hederliga arbetare) som är heligt förbannade på vad skrikvänstern/kulturvänstern, miljöpartister, FI och Centern håller på att göra med Sverige.

Det finns inget stöd för en mycket omfattande grov importerad brottslighet i Sverige. JÄH måste inse att deras aktioner faktiskt stödjer sådan brottslighet.

Det måste vara smärtsamt för de stöddiga JÄH anhängarna att inse att deras aktionsgrupp inte hade större stöd än att den blev omsprungen på tre dygn
Citera
2017-02-07, 22:36
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Gruppen växer mycket fort och det är få moderatorer, visst finns där en del dumheter! Skillnaden med JÄH är att i den gruppen accepteras inga diskussioner alls.

Det koker och bubblar i Sverige det har du alldeles rätt i, men hade du kikat ordentligt så hade du sett att gruppen undanber sig rasister och dålig ton. Det är enkla regler, de få moderatorerna har givetvis mycket att göra.

Stå upp för Peter Springare handlar om att locket på tryckkokaren har farit av. Länge har MSM försökt skapa en tillrättalagd bild av Sverige, sedan har JÄH tagit rollen som åsiktskorridorens väktare och som utrensningspatrull.

Gruppen som står för öppenhet har ingen politisk profil. Du skall veta att det finns många sossar, vänsterpartister (ej skrikvänster eller kulturvänster, utan hederliga arbetare) som är heligt förbannade på vad skrikvänstern/kulturvänstern, miljöpartister, FI och Centern håller på att göra med Sverige.

Det finns inget stöd för en mycket omfattande grov importerad brottslighet i Sverige. JÄH måste inse att deras aktioner faktiskt stödjer sådan brottslighet.

Det måste vara smärtsamt för de stöddiga JÄH anhängarna att inse att deras aktionsgrupp inte hade större stöd än att den blev omsprungen på tre dygn

Haha!
Roligt hur ni sitter här och gnäller på oss i #jagärhär för att vi bara dunkar varandra på ryggen och sysslar med pepp för enbart oss själva, så kommer den här gruppen som inte gör annat än just det och då är det plötsligt helt okej

Men nej, jag är inte orolig för fem öre. Och att vi inte diskuterar i själva gruppen har klargjorts flera gånger. Det är inte det som vi pysslar med utan vi tar det dit vi riktar våra aktioner. Men det betyder inte att det inte förs en dialog inom gruppen när det ska till förändringar eller för att höra andras åsikter. Men det struntar ju ni i för det förstör ju hela bilden ni har om oss ;D
Citera
2017-02-07, 22:45
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Sant. Dom har inget syfte. Det har vi ;D Där av tror jag inte heller att gruppen blir särskilt långlivad. Skaran av admins och skaparen tycks inte mycket att hänga i julgranen heller så det blir tufft att sköta en sådan grupp som växt sig sådär stor på så kort tid.
Sorgligt att du ser godhet som något förenat med att vara jävligt förresten.

- Det är inte godhet att en stor mobb dränker andras åsikter i riktade aktioner.
- Det är inte godhet att skönmåla och dölja sanningar.
- Det är inte godhet att medvetet ljuga om förhållandena i Sverige
- Det är inte godhet att stödja brottslingar och förringa offer
- Det är inte godhet att försöka få andras röster tystade

Och det är definitivt inte godhet att försöka påverka arbetsgivare för att förstöra människor liv

Gruppen växer extremt fort och det är alldeles förtidigt att sia om dess framtid. En sak är säker en grupp som denna behövs och skulle behövts redan sedan censuren med "rasistkortet" påbörjades i börja på 90-talet. Under nästan 30 år har en liten men envis elit bestämt vad man får säga och inte säga. Detta har lett till att ingen kritik och inga åtgärder vidtagits mot en totalt havererad integrationspolitik. Sverige är nu så illa ute att det har blivit världskänt för sin misslyckade invandring. Detta beror till stor del av att sanningen tystades en och problemen sopades under mattan.

Det är inte höger, det är inte nasister, det är inte SD. DET ÄR SVENSKA FOLKET SOM FÅTT NOG av censur och nedtystande.

Om JÄH fortsätter med sina propagandaaktioner, så hoppas jag att en grupp som Stå up för Peter Springare kommer att bemöta deras aktivism för ökat invandring. Först då blir det demokratiskt
Senast redigerad av Butteri 2017-02-07 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in