2017-02-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
JÄH har samlat ihop 60000 anhängare. Äntligen börjar de få en motpol gruppen "stå upp för Peter Springare" har på något dygn fått 20000 anhängare.

Nu händer det som borde ha hänt för länge sedan människor står upp för yttrandefriheten och sanningen.

Det är bara märkligt att en grupp som JÄH som verkar för att tysta ned och censurera kritik mot allvarliga problem med invandring bildades först.

Stå upp för sanningen och Peter Springare
https://www.facebook.com/groups/279528999133185/

"Stå Upp För Peter Springare" har passerat 59.000-strecket nu.

(edit)0 ...Skrev jag 22.49, fem minuter senare passerades 60.000. Jävlar vad det rullar på!
Senast redigerad av Kallfusion 2017-02-06 kl. 22:46.
Citera
2017-02-06, 22:48
Medlem
Skruppes avatar
Någon med insyn i JÄH som vet om det diskuteras något om "Stå upp för Springare" i gruppen.
Citera
2017-02-07, 00:41
Medlem
Peters stödgrupp har nästan 80.000 nu. Vilket jävla engagemang!
Citera
2017-02-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Peters stödgrupp har nästan 80.000 nu. Vilket jävla engagemang!
Hm, jag ser bara 58 000???
Citera
2017-02-07, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Hm, jag ser bara 58 000???

78.221 för en halv minut sedan.
Citera
2017-02-07, 01:35
Medlem
Just nu 78,323 members(6,000+ new)
Members
Citera
2017-02-07, 08:55
Medlem
Mot näthat?
http://www.friatider.se/hoppas-du-sparken-rasist-javel-surmagad-patetiskt-jagarhar-rasar-mot-peter-springare
Citera
2017-02-07, 10:39
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det beror ju på att ni blåljuger.

Ett flertal kända näthatare är ju fortfarande välkomna i er grupp. Är det ok om jag bajsrunkar dig i munnen eftersom det enda som kommit ur den munnen är min stenhårda kuk?

Det finns massvis av skäl som visar att ni helt enkelt ljuger och har en helt annan agenda, alternativt står bakom detta. Och dessa skäl finns i denna tråd om och om igen, och ingen har något svar på det.
Mats Leijon JÄH har kommenterat ditt inlägg på Twitter
Citat:
Mats Leijon ‏@MatsLeijon
Kommentar till en medlem i gruppen #jagärhär från en moderator i en tråd som diskuterar #jagärhär
"Det beror ju på att ni blåljuger. Ett flertal kända näthatare är ju fortfarande välkomna i er grupp. "Är det ok om jag bajsrunkar dig i munnen eftersom det enda som kommit ur den munnen är min stenhårda kuk?" "
Och så undrar de varför #jagärhär behövs? Glömde skriva att detta var på Flashback
Vad Mats Leijon glömmer att berätta är att citatet kommer från en medlem i JÄH, Henrik Schyffert.

Och när Greeder påstår att JÄH bara sysslar med att bemöta hat och hot, så blåljuger han. I tråden har de flera gånger påvisats aktioner i trådar utan hot/hat där JÄH istället tar ställning för invandring, misstänkliggör meningsmotståndare och stödjer muslimskt kvinnoförtryck.

Och visst blåljuger även andra JÄH medlemmar. Tråden kommenterar JÄH-aktivister som påstår att "en liten klick försöker smutskasta Malmö". Påståendet är en lögn! Det är ingen liten klick som försöker smutskasta Malmö. Malmö är omskrivet i samtliga media för kriminalitet och otrygghet, Malmö är världskänt för integrationsproblem.

Mats Leijon påstår också att det som har retat upp flest i denna tråd är att det är många kvinnor i JÄH.
Citat:
Mats Leijon ‏@MatsLeijon
Det som tycks reta upp mest i diskussionstråden om #jagärhär på Flashback är att vi har många kvinnor i gruppen. Fint när man kan diversifiera sitt hat. En Muslimsk, lesbisk kvinna i gruppen kan nog orsaka en å annan hjärtattack av ilska
Nej Mats Leijon så är det inte, visserligen har det faktum att majoriteten av JÄH-Aktivisterna är kvinnor kommenterats. Men det som har påpekats mest i tråden är att JÄH inte handlar om att bemöta hot/hat. Istället är det en grupp med en agenda att tysta ned kritik mot en havererad invandrings&integrations politik och stödja den censur som råder på området.

Kan det vara så att åsiktskorridorens väktare blivit rädda? Har uppmärksamheten kring Peter Springares "visselblåsning" fått dem att inse att 57 000 medlemmar inte nödvändigtvis representerar svenskarnas syn på läget i landet. Det tog JÄH många månader att skrapa hop sina medlemmar. Stödet för Peter Springare har vuxit till över 80 000 på ett par dygn.

Vad skall nu hända! Skall det uppstå ett slagfält i Facebooks kommentarsfält mellan olika grupper? Eller skall JÄH inse att kommentarsfälten är för enskilda personer, inte för organiserade aktivister som försöker tysta enskilda?
Citera
2017-02-07, 10:44
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Mats Leijon JÄH har kommenterat ditt inlägg på Twitter

Vad Mats Leijon glömmer att berätta är att citatet kommer från en medlem i JÄH, Henrik Schyffert.
Det var ju fantastiskt roligt! Det finns ju dessutom gott om fler näthatande inlägg från Schyffert om inte dessa räcker. Ska vi nu alltså anta att Leijon kraftfullt agerar mot detta näthat eftersom det är från en medlem i gruppen ifråga? Det finns ju dessutom gott om fler näthatande inlägg från Schyffert om inte dessa räcker. Jag är en smula skeptisk...
Citera
2017-02-07, 12:51
Medlem
RistoKarvinens avatar
Vi får väl hjälpa Mats Leijon och JÄH lite på traven ang. Schyfferts näthats-hat:

http://nyheteridag.se/henrik-schyffert-pastar-att-twitterfoljares-mamma-ville-bli-runkbajsad-i-munnen/

Så, när ska JÄH "kärleks"bomba Henke Hatare? Eller är dylikt hat bara de godas ursinne, vilket i kraft av att vara gott är oantastbart?

Det känns inte helt rätt att länka till DN, men källan bör dock vara JÄH-kompatibel:

http://www.dn.se/ledare/signerat/amanda-sokolnicki-henrik-schyfferts-nathat-ar-inte-finare/
Citera
2017-02-07, 13:02
Medlem
vegeges avatar
Nu sitter Mats i en jävla rävsax. Vore det inte lite hyckleri att inte ställa Schyffert mot väggen, Mats?????

Åtminstone förtydliga var citatet kommer ifrån, kanske pinga @Schyffert i en tweet? Mats?
Senast redigerad av vegege 2017-02-07 kl. 13:14.
Citera
2017-02-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Att vi blir 500.000 medlemmar under 2017 är inte en omöjlighet. Det står 1000 tals på kö redan. Och som klimatet varit på sociala medier de senaste åren så tror jag vanligt folk är aströtta på hatet. I vart fall tror jag personligen vi blir större är ex. IRM.
Det börjar gå trögt för JÄH det lär bli tungt att samla 500 000 medlemmar nu när äntligen någon med insikt vågat tala ut om samhällsproblem.

Så här skrev pressen om JÄH
Citat:
http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article23967515.ab
Aftonbladet skriver om "Svenska hjältar"

Gruppen startades upp under våren 2016 av Mina Dennert, journalist från Göteborg.

– För ett år sedan stod vi på tågstationerna och nere i hamnen och ropade "Väkomna!", alla hjälpte till, och sen bara svänger det. Det är läskigt. Nu säger samma människor som tidigare hjälpte flyktingarna att det är fullt, säger Mina.

Hon tycker att gruppen fungerar som en viktig motvikt.
– Den här empatilösheten sprider sig som ett gift. Men nu lyckas vi vända stämningen i alla kommentarsfält vi ger oss in i.
Det är dags att utvärdera analysera och utvärdera JÄH.

Gruppen startades våren 2016 av journalisten Mina Dennert

- Att det var just en journalist som startade gruppen gör ju att det redan från början fanns en betydande risk att gruppen skulle följa i fotspåren på MSM. Det vill säga vissa saker skall döljas för folket. JÄH är skapade av en "elit" vana att göra sina röster hörda och kunna tala från ett podium av upphöjdhet.

För ett år sedan stod vi på tågstationerna och nere i hamnen och ropade "Väkomna!"

- Ops Vad har asylaktivism med att bemöta hot och hat att göra? Redan i de tidiga intervjuerna avslöjar sig Mina Dennert. Det finns en stomme av asylaktivism JÄH, i stort sett alla aktioner har också handlat om att försvara invandring och brott begångna av invandrare. Det står dem givetvis fritt att göra det. Fast att påstå att man bemöter hot/hat när man konsekvent har en annan agenda är falskt och förljuget.

Men nu lyckas vi vända stämningen i alla kommentarsfält vi ger oss in i.

- Det stämmer nästan! Fast det är inte bara stämningen som vänds. I alla kommentarsfält som JÄH är inne i så vänds åsikterna så att det verkar som om svenska folket tycker som JÄH. Det är ett sätt att "förfalska opinionen" så att den stämmer JÄH "gillar" sina egna inlägg för att de skall hamna i topp. Och med 60000 medlemmar lyckas de alltid. Men är det rätt att en grupp asylaktivister skall representera folkets röst?

- Tittar man på de JÄH aktivister som skrivit i denna tråd, så är det en överlägsen och stöddig attityd man har! Man är ju "stora" och stolta, man kanske skall bli 500 000 under 2017. JÄH-aktivisterna glömmer att deras grupp för asylaktivister bara består av en bråkdel av landets befolkning. En relativt liten grupp som bestämt sig för att tysta den stora massan.

JÄH hade 9 månader på sig att växa till nästan 60 000 medlemmar. JÄH-aktivisterna tog detta som ett kvitto på att de var de "goda" de som hade rätt.

Nu har en ny grupp bildats
Citat:
Välkommen till gruppen "Stå upp för Peter Springare".
Peter gjorde en otrolig insats när han lade korten på bordet och beskrev sin arbetsvecka. Många av oss kände en otrolig lättnad att sanningen kom fram - Äntligen.
Patrik Markström startade gruppen och den växter med en oerhörd, sällan skådad en sådan tillväxt på medlemmar och vi i administrationen jobbar för högtryck.
Regler för gruppen:
* Vi håller den ifrån partipolitik och siktar in oss på att stötta Peter och poliskåren i deras tunga arbetssituation.
* Vi använder oss inte av personangrepp hatkommentarer eller respektlösa kommentarer. Utan har en vänlig ton och respekterar varandra
En grupp som står upp för yttrandefrihet och är emot hat och respektlöshet. Gruppen har på några dagar närmare 90 000 medlemmar. Detta måste med JÄH logik betyda att "Stå upp för Peter Springare" har mer rätt än JÄH. Det borde vara självklart för varje JÄH-aktivist att snarast gå med i det vinnande laget.

Stå upp för sanningen och yttrandefriheten. "Stå upp för Peter Springare"!

Gruppen som speglar vanliga svenskars röster och inte som JÄH en grupp för att tysta vanliga svenskars röster.
Senast redigerad av Trotteri 2017-02-07 kl. 13:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in