2017-02-01, 08:26
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mthrfckr13
Dalapolisen borde han tagit honom.. Dom fick tips om honom när Pernilla mördades. Fantombilden va också lik Eklund.

Helt sant - än särdeles dålig polisinsats. nästan i klass med kalamarksmordet eller palmeutredningens initiala månader.
Citera
2017-02-01, 11:28
Medlem
Waldschrats avatar
När det gäller älghorn hade den gode GW ingen koll alls, märktes det, även fällhorn kan man sälja för 40-60 Euro om de är lite större. Om de kommer från samma älg...ännu bättre.
Citera
2017-02-01, 23:54
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
När det gäller älghorn hade den gode GW ingen koll alls, märktes det, även fällhorn kan man sälja för 40-60 Euro om de är lite större. Om de kommer från samma älg...ännu bättre.

Jag tror dig, är det här en svart marknad eller är det öppen trade? Såsom GW lade fram det verkar ju ett juste dödshorn (eller vad det kan heta) kunna uppbringa lite stålar särskilt om skytten är känd.

Om det är en öppen marknad kring fällhorn vore det kul med någon länk till hur en sådan försäljning går till
Citera
2017-02-07, 16:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
http://www.svt.se/tv-tabla/
Citat:
Del 5 av 10. Leif GW Persson kommenterar bland annat åtalet mot SD:s Kent Ekeroth, den polisman i Örebro som skrivit på Facebook om brott och invandrare och de senaste händelserna i två mordfall vi tagit upp, ”Lollo” i Gusum och Albin i Halmstad. Vi tar också upp mordet på ett några timmar gammalt okänt flickebarn i Upplands-Bro 2002. Flickan hittades död vid en gångtunnel och polisen har inga spår efter gärningspersonerna. Kvällens historiska fall kommer att handla om ett uppmärksammat gisslandrama i Hallsberg 1995.
SVT1 ikväll kl 21:00
Citera
2017-02-07, 17:25
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
http://www.svt.se/tv-tabla/

SVT1 ikväll kl 21:00
Fallet från 2002 låter intressant. Det ser jag fram emot.

Det har kommit några nya uppgifter inom kriminalitetens nyhetsvärld eller vad man ska kalla det för. Tror ni att det kommer tas upp ikväll? Det är väl live? I så fall tycker jag de borde trycka in någon kommentar från GW om det.

Det ena är att pojkvännen erkänt i sommarstugemordet och att det verkar handla om 2 personer som skulle ha begått mordet. Det andra är att Lisa Holms mördare utsatts för en attack i fängelset där han fått hett vatten kastat i ansiktet. Tydligen verkar det inte varit kokande vatten som resulterat i allvarligare brännskador så det kanske inte är så mycket nyhetsvärde i detta men sommarstugemordet är en annan femma.
Citera
2017-02-07, 17:30
Medlem
Pfaltzs avatar
Skulle vara tjänstefel om inte GW kommenterar Peter Springare. Vad som i så fall sägs är skrivet i stjärnorna.
Citera
2017-02-07, 19:05
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Jag tror inte ett dugg på att GW kommer attstötta P Sprigare, Se hur mesig GW var när Ygeman ch Eliasson var i studion för några veckor sen.
Citera
2017-02-07, 19:07
Medlem
Kenneth.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Fallet från 2002 låter intressant. Det ser jag fram emot.

Det har kommit några nya uppgifter inom kriminalitetens nyhetsvärld eller vad man ska kalla det för. Tror ni att det kommer tas upp ikväll? Det är väl live? I så fall tycker jag de borde trycka in någon kommentar från GW om det.

Det ena är att pojkvännen erkänt i sommarstugemordet och att det verkar handla om 2 personer som skulle ha begått mordet. Det andra är att Lisa Holms mördare utsatts för en attack i fängelset där han fått hett vatten kastat i ansiktet. Tydligen verkar det inte varit kokande vatten som resulterat i allvarligare brännskador så det kanske inte är så mycket nyhetsvärde i detta men sommarstugemordet är en annan femma.

Citat:
Programmet görs live on tape som det heter på tv-språk. Det bandas på förmiddagen samma dag som det sänds i SVT.

http://www.webcitation.org/6EzlTKoXm
Citera
2017-02-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Jag tror inte ett dugg på att GW kommer attstötta P Sprigare, Se hur mesig GW var när Ygeman ch Eliasson var i studion för några veckor sen.
Jag tror faktiskt han kommer att vara ärlig och ge honom rätt. Har varit ett antal gånger tidigare då han nämnt, exempelvis i samband med problemen i Göteborg/Malmö och förorterna, att det rör sig om unga män med invandrarbakgrund.
Citera
2017-02-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag tror faktiskt han kommer att vara ärlig och ge honom rätt. Har varit ett antal gånger tidigare då han nämnt, exempelvis i samband med problemen i Göteborg/Malmö och förorterna, att det rör sig om unga män med invandrarbakgrund.
Själv tror jag han undviker att svara på den frågan utan kommer bara diskutera om springare begått något brott eller något i den stilen.
Citera
2017-02-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Själv tror jag han undviker att svara på den frågan utan kommer bara diskutera om springare begått något brott eller något i den stilen.
Mest sannolikt, ja. Inte är det något konstigt med det heller då poängen med programmet är just att diskutera olika brottsfall och huruvida vissa saker utgör olika former av brott eller ej - inte att diskutera politik eller vad man nu kan tänka sig spinna vidare detta på. Huruvida Springare har rätt eller inte är mindre väsentligt i det sammanhanget.
Citera
2017-02-07, 21:41
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Nä GW fegar ur och väljer den moderata medelvägen, överrepresentation är inte relevant i GWs tankevärld, part i målet i fråga om hans ungars partnerval...klart att han måste trycka på alla hederliga jeppar
Senast redigerad av Herr Bökberg 2017-02-07 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in