2017-02-07, 19:07
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du kan då tänka dig hur samtalen går i USA. Efter Ferguson och Berkerly Uni har folk verkligen fått nog och många vägrar ta skit. De har redan beväpning och rätten till självförsvar är i det närmaste helig i USA. Det kommer bli jobbigt för de subversia samhällsomstörtarna. Snart sitter Session och basar över rättsväsendet och jag är förväntar mig en ordentlig uppryckning från poliser och domstolar. Dessa jävla kommunister måste stoppas med våld.
Och du sitter här i Sverige och hejar på mördandet av oskyldiga. Riktigt mysig människa du verkar vara.

Jag vet att civilbefolkningen har mycket vapen i USA. De har det inskrivet i konstitutionen som en försäkring, så att civilbefolkningen ska kunna försvara sig mot en tyrannisk regim om en sådan dag någonsin skulle komma.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-02-07 kl. 19:15.
2017-02-07, 19:09
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Som jag förutspått har folk fått mer än nog av galna liberaler. Dödandet har startat. Sex aktivister som blockerade trafiken överkörda och döda. En handfull skadade. Detta är bara början. Trumpsupportrar har fått nog. Vänstern har startat ett krig de inte kan vinna.
http://uspoliticsleader.com/6-dead-truck-collides-anti-trump-protesters-freeway/
Har för mig att det var fejk.

Betsy Devos in. Hon verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan men hon har rätt intentioner, så det blir nog bra. Om lärarfacken är emot så är det något bra, enkel logik.

Trump sa inget överdrivet snällt om Putin. Han har väl respekt för alla ledare runt om i världen, utom möjligen vår käre Steffe. Kom ihåg WW2 när det gick utmärkt att samarbeta med en rysk massmördare, Trump har ett viktigt uppdrag att utplåna IS.
2017-02-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Trump skulle kunna vända sig om, dra ner byxorna och släppa ut en blöt brakskit och pöbeln skulle jubla entusiastiskt.
Nejdå. Men hos medelamerikanen idag är inte Rysskräcken stark. Ryssland idag är ju starkt marknadsekonomiskt styrt med starka socialkonservativa värderingar. Det som många amerikaner vill bli igen. Great again!
2017-02-07, 19:10
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Som jag förutspått har folk fått mer än nog av galna liberaler. Dödandet har startat. Sex aktivister som blockerade trafiken överkörda och döda. En handfull skadade. Detta är bara början. Trumpsupportrar har fått nog. Vänstern har startat ett krig de inte kan vinna.
http://uspoliticsleader.com/6-dead-truck-collides-anti-trump-protesters-freeway/

Läste du artikeln? Det finns inget i den som pekar på vad du påstår om att folk har "fått nog" elelr att det skulle röra sig om en Trumpsupporter?
2017-02-07, 19:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Läste du artikeln? Det finns inget i den som pekar på vad du påstår om att folk har "fått nog" elelr att det skulle röra sig om en Trumpsupporter?
Det verkar handla om fake news alltsammans.
2017-02-07, 19:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
USA befinner sig redan i en djup kris. En domare som har en Pussy Hat på sig i rättssalen:

Investigation Launched After Texas Judge Wears ‘Pussy Hat’ in Courtroom

http://www.breitbart.com/big-government/2017/02/01/investigation-launched-texas-judge-wears-pussy-hat-courtroom/

Ta det lugnt. Sarah Eckhardt är en "County Judge" i Travis County och hon gör inget fel som har en Pink Pussy Hat på sig. Förklaras enkelt här:

https://youtu.be/i3F4QZeQrxI

Citat:
But, as other reddit users pointed out on the page, County Judge Sarah Eckhardt isn't really a judge in the normal sense of the word.

In Travis County, the "County Judge" position is an elected role. The winner of the election oversees the commissioners court and is in many ways a commissioner themselves.

Similar to a City Council and mayor relationship, the County Judge acts as the head of the Commissioners and county government

KVUE's Jason Puckett reached out to multiple county departments to verify that this behavior was acceptable and found that almost every source he spoke with agreed - Eckhardt is in the clear.

http://www.kvue.com/news/local/investigation-travis-county-judge-can-wear-political-symbols/392355404

https://county.org/texas-county-government/texas-county-officials/Pages/County-Judge.aspx
2017-02-07, 19:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Har för mig att det var fejk.

Betsy Devos in. Hon verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan men hon har rätt intentioner, så det blir nog bra. Om lärarfacken är emot så är det något bra, enkel logik.

Trump sa inget överdrivet snällt om Putin. Han har väl respekt för alla ledare runt om i världen, utom möjligen vår käre Steffe. Kom ihåg WW2 när det gick utmärkt att samarbeta med en rysk massmördare, Trump har ett viktigt uppdrag att utplåna IS.
Devos verkar vilja köra nån variant på den svenska modellen med fritt skolval och en "skolpeng" som följer eleven, vilket jag tycker låter toppen. Ambitiösa innerstadselever slipper nog gärna ifrån den lokala ghettoskolan. Att hon ska ta bort common core låter bra, men jag är inte tillräckligt insatt i common core för att veta med säkerhet. Det viktigaste för många väljare, verkar vara att de ogillar Michelle Obamas skolmatsreform. Antar att Devos kan göra nåt åt det problemet.
2017-02-07, 19:21
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Det verkar handla om fake news alltsammans.
Och ironiskt nog så fick vi ändå reda på intressant information, som att du (i likhet med flera andra Trumpsupportrar på forumet) förespråkar terrorism. Detta var ju inte ett särskilt smart drag av dig?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-02-07 kl. 19:24.
2017-02-07, 19:21
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nejdå. Men hos medelamerikanen idag är inte Rysskräcken stark. Ryssland idag är ju starkt marknadsekonomiskt styrt med starka socialkonservativa värderingar. Det som många amerikaner vill bli igen. Great again!

Visst, där de slaktar bögar på gatorna och nu gjort det lagligt att misshandla kvinnor i hemmet. Fina värderingar där. Ryssland är en diktatur och ett skitland. När hörde du senast om något bra som kom från Ryssland?
2017-02-07, 19:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Och ironiskt nog så fick vi ändå reda på intressant information som att du förespråkar terrorism. Det var ju inte ett särskilt smart drag.
Din syn på terrorism skiljer sig ganska markan från min syn. Jag ser det ehlt enkelt inte som problematiskt att köra på aktivister som blockerar trafiken. Jag tycker det är bra och viktigt att folk får lära sig att inte uppehålla sig på motorvägar. Även om de måste lära sig den hårda vägen. Jag ser aktivisterna som terrorister här. Vad tycker du om dessa terrorister?

https://www.youtube.com/watch?v=y3z_jqbLCz0

De slog ner människor, sprayade kvinnor med tårgas och förstörde allmän egendom.
2017-02-07, 19:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Visst, där de slaktar bögar på gatorna och nu gjort det lagligt att misshandla kvinnor i hemmet. Fina värderingar där. Ryssland är en diktatur och ett skitland. När hörde du senast om något bra som kom från Ryssland?
När Moskvas borgmästare förklarade för en svensk politiker som kritiserade Rysslands lag som förbjuder pedofil propaganda riktad till barn, att han var varmt välkommen att besöka några av Moskvas många bastuklubbar. Det var rysk gästvänlighet i ett litet nötskal.
2017-02-07, 19:27
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Din syn på terrorism skiljer sig ganska markan från min syn. Jag ser det ehlt enkelt inte som problematiskt att köra på aktivister som blockerar trafiken. Jag tycker det är bra och viktigt att folk får lära sig att inte uppehålla sig på motorvägar. Även om de måste lära sig den hårda vägen. Jag ser aktivisterna som terrorister här. Vad tycker du om dessa terrorister?

https://www.youtube.com/watch?v=y3z_jqbLCz0

De slog ner människor, sprayade kvinnor med tårgas och förstörde allmän egendom.
Äh, vad gnäller du över? Det var ju du som bara för något inlägg sedan hyllade mord på oliktänkande.

Jag anser redan att mord på oskyldiga är fel så för mig gör din länk ingen som helst skillnad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in