2017-02-02, 20:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det har dom inte gjort utan protesterat mot att en nazist ska hålla tal på deras universitet. Lite väl mycket upplopp och sönderslagna fönster och eld, men hans tal stoppades i alla fall.
Trump hotar nu med att inte ge uni bidrag, men kan skolan hjälpa att eleverna protesterar?
Det har jag svårt för. Breitbart är ju en massa lögnaktiga svineri artiklar som ingen vill läsa, så varför bjöds han ens in?
Han bjöds in av en studentförening för att prata om free speach. Det gillar inte liberala fårskallar så de började bränna och slåss. De gräver sin egen grav här och nu. BU kan se sina donationer sina och föräldrar som vägrar låta sina barn studera där. Blir några svåra år innan uni-ledningen börjar stå upp för rätten att uttrycka sig.

Hur du lyckas få judebögen Milo till en nazist, det förstår jag inte alls.
2017-02-02, 20:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Han bjöds in av en studentförening för att prata om free speach. Det gillar inte liberala fårskallar så de började bränna och slåss. De gräver sin egen grav här och nu. BU kan se sina donationer sina och föräldrar som vägrar låta sina barn studera där. Blir några svåra år innan uni-ledningen börjar stå upp för rätten att uttrycka sig.

Hur du lyckas få judebögen Milo till en nazist, det förstår jag inte alls.

Det tror jag inte men det var konstigt att Trump inte skickade in militären. Han kommer driva US till en diktatur med censur och mindre civila rättigheter. Se bara högsta domstolen och hans senaste domare en fascist redan under skolåren. Trumps slogan typ är du inte med mig är du emot mig. Media osv sorteras och personal förbjuds tala med vissa tidningar osv.

Jag skiter vem som är bög eller jude det ska du göra klart för dig, men nazist är han oavsett.
Du får nog avvakta gällande free speach då det gäller Trump det kan bli ett minne för den amerikanska befolkningen. Men inte kan skolan hjälpa att dom protesterade, så Trump är lite väl fel ute.
Det går nog att få donationer så det räcker till detta uni om det krävs. Se Texas och den uppbrända mosken vad dom samlade in sedan. Samma juristerna som arbetat ideellt för alla som sitter fast för hans idioti. Vi snackar monopolpengar.
2017-02-02, 20:35
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Det har dom inte gjort utan protesterat mot att en nazist ska hålla tal på deras universitet. Lite väl mycket upplopp och sönderslagna fönster och eld, men hans tal stoppades i alla fall.
Trump hotar nu med att inte ge uni bidrag, men kan skolan hjälpa att eleverna protesterar?
Det har jag svårt för. Breitbart är ju en massa lögnaktiga svineri artiklar som ingen vill läsa, så varför bjöds han ens in?

Otur när du tänker? Trumpsupporters misshandlades medvetslösa, kvinnor blev pepparsprejade och man ställde till med ett jävla liv, skadegörelse och annat. Man vill alltså hindra någon annan dennes rätt till yttrandefrihet medelst våld. Milo är ingen jävla nazist, om du tror det vet du inte ett skit om honom. Det här var inga protester, det är ren och skär fascism/terrorism i syfte att släcka ner ett event.

Återigen visar tokvänstern vilka det är som är den stora samhällsfaran, dom själva!

Så håll käft!
2017-02-02, 20:36
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det här institutet har lyckats med sina prognoser under tre decennier, men erkänner att de missade terroristattacken 2001. Även om jag är hälsosamt skeptisk till siare som de så har jag nog högre förtroende för dem än för dig, faktiskt. Jag väljer därför att gå på deras analys i stort utom när det gäller Ryssland:

https://minfil.org/f978tbb0b3/Decade_Forecast.pdf

Jag noterar att du inte vågar tänka själv. Det är synd. Jag tänker själv och jag erkänner villigt att jag varken sitter inne med alla svar eller alltid har rätt.
Akta dig bara så att du inte blir någons nyttiga idiot
För övrigt handlar den här tråden om amerikansk inrikespolitik, men eftersom du inte vill prata mer om inrikespolitik slutar jag med att konstatera att jag tvivlar på Trump som president. Jag ska läsa dina länkar noggrannare. De verkar intressanta.
Senast redigerad av DoraF 2017-02-02 kl. 21:16.
2017-02-02, 20:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det tror jag inte men det var konstigt att Trump inte skickade in militären. Han kommer driva US till en diktatur med censur och mindre civila rättigheter. Se bara högsta domstolen och hans senaste domare en fascist redan under skolåren. Trumps slogan typ är du inte med mig är du emot mig. Media osv sorteras och personal förbjuds tala med vissa tidningar osv.

Jag skiter vem som är bög eller jude det ska du göra klart för dig, men nazist är han oavsett.
Du får nog avvakta gällande free speach då det gäller Trump det kan bli ett minne för den amerikanska befolkningen. Men inte kan skolan hjälpa att dom protesterade, så Trump är lite väl fel ute.
Det går nog att få donationer så det räcker till detta uni om det krävs. Se Texas och den uppbrända mosken vad dom samlade in sedan. Samma juristerna som arbetat ideellt för alla som sitter fast för hans idioti. Vi snackar monopolpengar.
I valet mellan vänsterns mordlust och Milos "nazism" väljer jag Milos "nazism" alla gånger. Är det inte lite jobbigt att behöva dra nazi-kortet varje gång du känner dig triggad? Ingen bryr sig. Snart kommer vänsterpacket mötas av kallt stål. Självförsvar är lagligt i USA och några måste uppenbarligen lära sig veta hut den hårda vägen.

Skolan kan stänga av elever. Bara ett exempel. De kan också gå ut med en deklaration att de stödjer 1:st amd. De kan anställa vakter. Trump kan skicka national guard på dem. Kommer du ihåg - Four dead in Ohio?
https://www.youtube.com/watch?v=YX95QSKBODo

Oh, how the times they are a changin´
Senast redigerad av Japhy 2017-02-02 kl. 20:43.
2017-02-02, 21:40
Medlem
Citat:

För att det finns ett intresse. Tvärt emot vad du säger är han inte alls nazist men det hör ju till modet att kalla alla meningsmotståndare för nazister när man är vänsterkommunist som dig å dina gelikar. De har absolut gjort mer än att bara protestera, finns mängdvis med klipp med kommunistslöddret där de sparkar/hotar/slår/bränner folk bara för att de har en annan åsikt.
2017-02-02, 22:41
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det här institutet har lyckats med sina prognoser under tre decennier, men erkänner att de missade terroristattacken 2001. Även om jag är hälsosamt skeptisk till siare som de så har jag nog högre förtroende för dem än för dig, faktiskt. Jag väljer därför att gå på deras analys i stort utom när det gäller Ryssland:

https://minfil.org/f978tbb0b3/Decade_Forecast.pdf

Det ser mer ut som en strategisk plan än en analys.

Stratfors grundare: George Friedman. Från wiki:

Citat:
Friedman was born in Budapest, Hungary to Jewish parents who survived the Holocaust. His family fled Hungary when he was a child to escape the Communist regime, settling first in a camp for displaced persons in Austria and then immigrating to the United States, where he attended public schools in New York City, and was an early designer of computerized war games. Friedman describes his family’s story as “a very classic story of refugees making a new life in America."
https://en.wikipedia.org/wiki/George_Friedman

Varför blir jag inte förvånad?
2017-02-02, 22:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Återigen totalt obsolet. Trump har en majoritet och är president. Varför ens föra ett fjunigt, lågmält pseudokrig om det? Jag minns inte att det satt en massa kränkta och gnällde på forum 2013 när Obama blev vald igen.

Det verkar vara skillnad på rödfärgade LBTQ-skinkor och normala människor.
Nu var saken om Trumps FANTASTISKA approval rating som var på tal och inget annat.
Då jarfy menade på att Trump har fantastiskt stöd som är fantastiskt, och informerade då om den senaste presidentens siffror första tid och hur fantastiskt ser ut i siffror.
2017-02-02, 23:18
Medlem
zergrushs avatar
När de vuxna måste gå åt sidan för att få kunna prata ostört:
http://www.nbcnews.com/news/world/mc...alk-pm-n715916
Citat:
Sen. McCain Makes Nice With Australia After Trump’s ‘Blunt’ Talk With PM
Senator John McCain on Thursday blasted President Trump's "blunt" telephone talk with Australia's prime minister as "unnecessary and frankly harmful" and then tried to mend fences with the longtime ally.
In a call to Australian ambassador Joe Hockey, the Arizona Republican stressed that "Australia is one of America's oldest friends and staunchest allies."
Det här kommer nog bli standardförfarande snart? Kan tänka mig att Mattis och Tillerson kommer få ta många snack med utländska representanter i framtiden då man förstår att Donald inte kan hantera möten av sådan vikt.
2017-02-02, 23:30
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
När de vuxna måste gå åt sidan för att få kunna prata ostört:
http://www.nbcnews.com/news/world/mc...alk-pm-n715916

Det här kommer nog bli standardförfarande snart? Kan tänka mig att Mattis och Tillerson kommer få ta många snack med utländska representanter i framtiden då man förstår att Donald inte kan hantera möten av sådan vikt.
Hihi John McCain är min hjälte.

Frågan är väl kanske hur länge Mattis, Tillerson och de andra står ut med Trump. De måste ha starka skäl för att ens överväga en post i administrationen.
2017-02-02, 23:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hihi John McCain är min hjälte.

Frågan är väl kanske hur länge Mattis, Tillerson och de andra står ut med Trump. De måste ha starka skäl för att ens överväga en post i administrationen.
Att McCain är din hjälte fyller mig med en känsla av uppgivenhet. Att någon kan sjunka så lågt att hon hyllar denne massmördare övergår mitt förstånd.
Nåja.

Jag tycker inte att Australien ska få använda USA som en dumpningsplats för båtflyktingar som Australien vägrar ta emot. Det var skamligt av Obama att ingå ett sånt avtal och lika skamligt var det av Australien. De fick lära sig att veta hut.

Det finns inte många som håller med dig om att det var fel av Trump att stoppa detta sjuka avtal. Men du hyllar alltså McCain. Det är faktiskt intressant hur liberal media för fram McCain mer och mer. Det är ju uppenbart hur de längtar tillbaks till det eviga kriget.
2017-02-02, 23:57
Medlem
Mia-Rovys avatar
Hur kan Trump straffa universitet för att vara emot yttrandefrihet?

Universitet var väl de som höll allt? När polisen inte längre kunde garantera säkerheten så beslutade de att avbryta.

Vad gjorde universitet för fel? De välkomnade väl diskussion och avbröt först när säkerheten inte kunde garanteras? Och detta vill Trump straffa dem för?

Eller vad har jag missat?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-02-02 kl. 23:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in