2017-02-07, 10:31
Medlem
Politiker lever i sin bubbla och ser inte hur det ser ut i samhället. Dom blir oftast skjutsade över allt och behöver inte ha egen bil. Dom retar sig säkert på mycket trafik så de väljer att höja bensinskatten så de ska bli mindre trafik så de kommer fram snabbare. De får säkerligen hem mat till dörren för gå på ICA, Coop, Netto, Lidl osv är inget för dom. Dom läser media allt från tidningar, nätet och TV men där säger dom inget om vad som händer ute i landet för de är ju typ förbjudet att framföra sanningen till folket. Så att äta mat som fylls på i skåpet direkt hemma, kliva ut vid porten för att kliva in i taxi el privatbil med chaffis och sen träffa sina kompisar på jobbet hur ska de kunna se och veta vad som händer i samhället då? Sen förneka att det INTE finns några no go zoner till att ha tal om att vi måste se till att dom kriminella inte tar över bostadsområden osv va en fet kastvind. Varför blåneka först och sen säga något annat. Stefan L är efterbliven tycker jag då många säger vad som händer och sker och han nekar för att tids nog hålla med iaf och då är det oftast för sent. Den mannen och sossarna kommer gå till historien som att ha förstört Sverige mest genom tiderna!
Citera
2017-02-07, 10:32
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Om du ger inkompetenta politiker makten, då blir det ett förfall i samhället. Självklart vill inte de styrande politikerna att Sverige skall kollapsa men de vet inte hur de skall styra eller härska för att få landet välmående, för de vågar inte samt har ej kunskapen. Nästintill alla är svaga ynkryggar som knappt vågar stå vid sina ord och bara lovar utan att leverera samt pudlar så in i bänken.

Varför? För att de är så jäkla rädd att göra fel.

Jag vill ha en Thatcher eller Reagan som krossar vänstern och reser Sverige ur askan likt en Fenix. Där konservatismen präglas och frodas, individens självbestämmande står i fokus och staten gör den uppgift den är skapt för. Men drömma får man..
Citera
2017-02-07, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Ok, inte för att det går att jämföra en familj med en stat. Men visst.

Det är deras jobb att gnälla om att dom behöver mer skattepengar och fördela skattepengarna till olika saker.

Men människor förblir människor, alla gör misstag och vissa hamnar riktigt snett. En politiker kan knappast göra något åt den saken. Det är isåfall polis eller sjukvård eller någon annan.

Om inte politiker kan göra något åt saken!

Tja då är vi riktigt illa ute. Detta innebär att skutan driver vind för våg utan att någon håller i styråran.

Det känns inte bra! Jag tror du har fel om inte den lagstiftande församlingen styr så innebär det att allt är en slump!

Politik är INGEN SLUMP!

edit:

Framför allt som alla "båtar" i Europa styrs på samma sätt just nu!
Citera
2017-02-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
" Gardera sig mot kritiken av judar" Har du någonsin funderat på att bli barnboksförfattare? Antisemit & foliehatt much?

Barbara Spectre :
https://www.bing.com/videos/search?q=barbara+spectre&&view=detail&mid=1EED8057 311F921AF7801EED8057311F921AF780&FORM=VRDGAR
Senast redigerad av nermal 2017-02-07 kl. 11:10.
Citera
2017-02-07, 10:47
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
" Gardera sig mot kritiken av judar" Har du någonsin funderat på att bli barnboksförfattare? Antisemit & foliehatt much?
Det är ju inte särskilt mycket du kommer med här, slut på argument?

Kan du inte berätta ditt namn?
Citera
2017-02-07, 10:47
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkraft
Kan någon tala om varför:
1. Sjukvården är kaos.
2. Rättsväsendet fullständigt havererat.
3. Nästan totalt nedlagd militär.
4. Skolan en krigszon.
5. Politiker som beter sig fullkomligt psykopatiskt.
6. Invandrare som begår brott i varenda gatuhör, invandrare våldtar folk på löpande band, både småpojkar, flickor och vuxna.
7. Kändisar som står så långt ifrån verkligheten i sina uttalanden att dom verkar vara nyfödda på den här planeten IDAG.
8. Pensionärer som blir svårt misshandlade i vården i sitt slutskede i livet.

Det här är så löjligt uppenbart att det är meningen att Sverige ska gå åt helvete. Att politikerna antadligen vill döda oss.

VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER???

VARFÖR HÄNDER ALLT DET HÄR???

Om sjukvården är kaos, varför fick jag all den vård jag behöver på mindre än 10 dagar när dom hittade cancer i kroppen? Har du några seriösa belägg för dessa påståenden eller målar du bara fan på väggen?
Citera
2017-02-07, 10:53
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Om sjukvården är kaos, varför fick jag all den vård jag behöver på mindre än 10 dagar när dom hittade cancer i kroppen? Har du några seriösa belägg för dessa påståenden eller målar du bara fan på väggen?
Du kanske hade tur, du kanske bor på rätt ställe, hög prio på cancer?

Ja jag håller med om att TS överdriver, but still...

Sjukvården där jag bor är rejält överbelastad, framförallt psykiatrin är åt helvete. Både för vårdare och vårdtagare.
Senast redigerad av AnalJesus 2017-02-07 kl. 10:56.
Citera
2017-02-07, 11:02
Medlem
Muwltipliers avatar
Reinfeldt ville det säkert för att ge samhället möjligheten att etablera fullständig kapitalism. Alltså haverera all form av statlig trygghet.

Rätt smart.
Citera
2017-02-07, 11:08
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storskarven
Politikerna tror nog att de gör ett bra jobb. Tror inte att medvetet vill förstöra något. De förstår helt enkelt inte vilken konekvens deras beslut får innan den ekonomiska realiteten bli omöjlig att ignorera.

Pr-konsulter och olika lobbyister har nog bidragit till att avskärma dem från verkligheten och lära dem att undvika att svara på några obehagliga frågor.

Förr i tiden hade nog många politiker gods eller i alla fall en släktgård som gav dem vissa grundläggande insikter om att man måste sköta om sin gård, annars går det åt helvete.

Det är väl det som är felet på moderna politiker, dom har väl bara haft det som arbete förut (även om Lövén har varit svetsare). medans förr hade dom oftast politiken som deltidssyssla, annars hade dom jordbruk, industri mm att sköta hemma, min egen förfader var ledamot i kommunen jag bor i (nu nerlagd sen en 90 år tillbaka och uppslukad i en större kommun), men han hade även ett jordbruk och stor familj att sköta, så förmodligen så höll dom starka rötterna dom borta ifrån svävande flumideér.
Citera
2017-02-07, 11:09
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalJesus
Du kanske hade tur, du kanske bor på rätt ställe, hög prio på cancer?

Ja jag håller med om att TS överdriver, but still...

Sjukvården där jag bor är rejält överbelastad, framförallt psykiatrin är åt helvete. Både för vårdare och vårdtagare.

I vilka länder fungerar egentligen psykiatrin? Det är en rätt knepig kundgrupp som söker sig ditt
Citera
2017-02-07, 11:11
Medlem
Det finns många teorier om de bakomliggande orsakerna till att Sverige är på väg mot kollaps. MEN i slutändan handlar det om legitimitet anser jag.

Legitimitet kan sägas beteckna det rättfärdigade, tillåtna eller berättigade av något i en kultur eller ett samhälle med de normer som finns där. Så länge medborgarna accepterar ordningen så finns legitimitet för systemet.

VARFÖR ger medborgarna legitimitet åt det politiska systemet och de offentliga verksamheterna? Det borde rimligen vara den avgörande frågan.
Citera
2017-02-07, 11:16
Avstängd
PK-befriads avatar
Politikerna har fått för sig att när man inte följer judens vilja till punkt och pricka så leder det automatiskt till industriell judetvåltillverkning och gaskammarverksamhet. Men det gör det inte och det har det aldrig gjort. Men de tror. Så de följer judens vilja och juden vill ha "mångkultur". Den internationella juden vill ha en världsordning som passar dennes kosmopolitiska ideal och gränsöverskridande finansiella intressen (internationella bankmaffian). Självständiga, homogena och motståndskraftiga nationer passar inte in i den bilden.

Alla inblandade i detta globaliseringsspektakel är inte judar och alla judar är inte globalistaktivister. Judar är den mest drivande parten men det går även att bemöta fenomenet i mer generella termer. Man kan tex. tala om "globalister", vilket troligtvis är mer gynnsamt i det politiska samtalet. Det är dock viktigt för förståelsen att vara medveten om det judiska elementet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in