2017-02-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Om politikerna är politruker eller dårar låter jag vara osagt medans medierna absolut. Den ägs/styrs av samma elit.

Det är sant. MEN frågan är då hur mycket ägarna påverkar det redaktionella arbetet. Vad driver chefredaktörerna? Vad driver enskilda journalister?

Låt oss ta NA:s ledarskribent Evelyn Schreibers artikel om den nu aktuelle polisen Peter Springare som ett exempel, se mitt inlägg här:
(FB) Polisen Peter Springare anmäld till åklagare för att ha namngett brottslingar på FB

Det är precis den här typen av vedervärdig och agendastyrd journalistik som orsakat de problem som vi nu ser. Men totalt utan självkritik fortsätter Evelyn Schreiber som om ingenting hade hänt. Det är obegripligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
Kanske politikerna vill att vi ska leva i rädsla o otrygghet så att våra tankar sysselsätts med oro över vår säkerhet, över senaste mordet, senaste rubrikerna om gatuvåldets senaste offer.

Allt medan eliten roffar åt sig allt mer och styr på det stora planet medan våra små hjärnor är ockuperade av annat. En distraktion för folket helt enkelt. Det dagliga tärandet på psyket dessa etniska spänningar utgör?

En hypotes kan vara att ägarna styr förloppen genom att tillsätta chefredaktörer och andra ledande aktörer som nyttiga idioter som hjälper till att skapa den politiskt önskvärda rädslan och otryggheten. Men det går ju förstås att ställa upp många andra hypoteser också.
Citera
2017-02-10, 15:33
Medlem
johanjosefssons avatar
Därför att de flesta politiker är outbildade, saknar både erfarenhet inom jobb och livet "bland övriga människor". De kom in i politiska organisationer tidigt i livet och där har de fått de enda kunskaperna de har som individer - Att använda floskler och det politiska spelbrädet på rätt sätt så att deras parti lockar till sig väljare. Då behövs ingen doktorsexamen eller 40 år som VD i ett vinstdrivande företag. Att ljuga, dupera och manipulera väljare är enklare.
Citera
2017-02-10, 16:08
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
Kanske politikerna vill att vi ska leva i rädsla o otrygghet så att våra tankar sysselsätts med oro över vår säkerhet, över senaste mordet, senaste rubrikerna om gatuvåldets senaste offer.

Allt medan eliten roffar åt sig allt mer och styr på det stora planet medan våra små hjärnor är ockuperade av annat. En distraktion för folket helt enkelt. Det dagliga tärandet på psyket dessa etniska spänningar utgör?

Att allt flippar ur, med våld och korruption och fattigdom, är inte en medveten policy från politikerna. Det är en logisk följd av hur väljarna röstar. Väljarna vill ge all makt och lön till de politikerna som lovar mest av fantasier och drömmar. Det är bara de störda politikerna som utlovar detta. De störda politikerna ges alla förutsättningar att utforma samhället. Samhället blir stört.

Jag bor i USA och flyttar endast till de delstaterna där politikerna har minst makt. I min nuvarande delstat kommer det snart bli fritt fram för alla att bära skjutvapen utan insyn eller synpunkter från polisen. Folket här väljer politiker som förstår att politikerna är problemet och folket är lösningen. Tvärt emot hur svenskar tänker, dvs. Om Trump eller Putin atombombar Sverige bort från kartan så kommer jag bara ta en kall öl.
Citera
2017-02-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Därför att de flesta politiker är outbildade, saknar både erfarenhet inom jobb och livet "bland övriga människor". De kom in i politiska organisationer tidigt i livet och där har de fått de enda kunskaperna de har som individer - Att använda floskler och det politiska spelbrädet på rätt sätt så att deras parti lockar till sig väljare. Då behövs ingen doktorsexamen eller 40 år som VD i ett vinstdrivande företag. Att ljuga, dupera och manipulera väljare är enklare.

Instämmer. Och det som gör det ännu värre är att det finns vetenskapligt stöd för att hjärnan inte är färdigutvecklad förrän vid 25-årsåldern. Det sista som utvecklas är regioner som hämmar riskbeteende. Det handlar om förmåga till självständigt och logiskt tänkande, konsekvensanalyser, ansvar och så vidare. Ju yngre man är desto mer lättpåverkad är man.

The Teen Brain: Still Under Construction
http://www.nimh.nih.gov/health/publications/the-teen-brain-still-under-construction/index.shtml

Hjärnan fullvuxen först vid 25
https://unvis.it/svd.se/hjarnan-fullvuxen-forst-vid-25

Utifrån detta är det lätt att locka ungdomar att agera av känslomässiga, ologiska och verklighetsfrånvända skäl.

Och sådana människor styr vårt land. Ett riktigt skräckexempel är Annie Lööf här:
https://www.youtube.com/watch?v=99VjCqtRiA0

30 miljoner invandrare är inte omöjligt för Sverige. [...] Vi pratar svenska, människor som kommer hit pratar svenska...
Citera
2017-02-10, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superkraft
Kan någon tala om varför:
1. Sjukvården är kaos.
2. Rättsväsendet fullständigt havererat.
3. Nästan totalt nedlagd militär.
4. Skolan en krigszon.
5. Politiker som beter sig fullkomligt psykopatiskt.
6. Invandrare som begår brott i varenda gatuhör, invandrare våldtar folk på löpande band, både småpojkar, flickor och vuxna.
7. Kändisar som står så långt ifrån verkligheten i sina uttalanden att dom verkar vara nyfödda på den här planeten IDAG.
8. Pensionärer som blir svårt misshandlade i vården i sitt slutskede i livet.

Det här är så löjligt uppenbart att det är meningen att Sverige ska gå åt helvete. Att politikerna antadligen vill döda oss.

VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER???

VARFÖR HÄNDER ALLT DET HÄR???

Politiker tänker inte som du och jag och alla andra. Såhär tänker politikerna:

1. Sjukvården behöver effektiviseras.
2. Rättsväsendet är i ett utvecklingsskede.
3. Militären har gjort lyckade omprioriteringar.
4. Skolan står inför nya utmaningar.
5. Politiker står för den svenska värdegrunden, fiskar inte i grumliga vatten och står upp mot den bruna populismen.
6. Nysvenskar i utsatta områden känner sig tvingad att bryta mot lagen på grund av socioekonomiska faktorer och för få fritidsgårdar. Våldtäkterna har inte ökat, det är anmälningsbenägenheten som ökat och dessutom så är mörkertalet stort för våldtäkter i nära relationer (läs svenska relationer).
7. Kändisar står upp mot den mörka utvecklingen och vågar modigt säga ifrån mot rasister som tillåts sprida sin dynga i "alternativmedia".
8. Pensionärer blir bättre behandlad än på länge tack vare nya reformer och privata vårdinstitut. Tyvärr hamnar några i kläm men detta ska vi tillsätta en utredning om!
Citera
2017-02-10, 16:58
Medlem
Klockrent Mach3!
Citera
2017-02-10, 17:11
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkraft
VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER???

VARFÖR HÄNDER ALLT DET HÄR???

Mycket okunskap och oförstånd. Det är nog ingen som kan hjälpa dig om inte du villig att lära dig. Fritt fram att fundera, dock.
Citera
2017-02-10, 17:13
Medlem
Orm Ondes avatar
Det enda som ger mig optimism numera när jag tänker på hur det ser ut i Sverige, är min tro att detta inte beror på någon konspiration. Bara på naivitet - och det är lättare att stå ut med att folk menar väl men är korkade, än att de är genuint onda.

Det är inte judarna, frimurarna, illuminati eller den internationella kommunistiska homosexuella judisk-negroida sammansvärjningen som ligger bakom. Det som är problemet är naivitet i varierande grad - politikerna tror helt enkelt att de gör det goda och många av deras väljare också.
Citera
2017-02-10, 17:20
Medlem
Principen ”Hanlons rakkniv” säger: Tillskriv aldrig något ont uppsåt när det är tillräckligt att förklara det med dumhet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hanlons_rakkniv
Citera
2017-02-10, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Politiker tänker inte som du och jag och alla andra. Såhär tänker politikerna:

1. Sjukvården behöver effektiviseras.
2. Rättsväsendet är i ett utvecklingsskede.
3. Militären har gjort lyckade omprioriteringar.
4. Skolan står inför nya utmaningar.
5. Politiker står för den svenska värdegrunden, fiskar inte i grumliga vatten och står upp mot den bruna populismen.
6. Nysvenskar i utsatta områden känner sig tvingad att bryta mot lagen på grund av socioekonomiska faktorer och för få fritidsgårdar. Våldtäkterna har inte ökat, det är anmälningsbenägenheten som ökat och dessutom så är mörkertalet stort för våldtäkter i nära relationer (läs svenska relationer).
7. Kändisar står upp mot den mörka utvecklingen och vågar modigt säga ifrån mot rasister som tillåts sprida sin dynga i "alternativmedia".
8. Pensionärer blir bättre behandlad än på länge tack vare nya reformer och privata vårdinstitut. Tyvärr hamnar några i kläm men detta ska vi tillsätta en utredning om!

https://www.youtube.com/watch?v=AOeAkmj-p2Q MIN KOMMENTAR TILL DET!!!

Snälla titta på klippet, det här är min kommentar till det i ett nötskal!!! Jag är programledaren givetvis. Politikerna är gästerna.
Senast redigerad av Superkraft 2017-02-10 kl. 22:38.
Citera
2017-02-16, 11:13
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=kXf3wx5nPXU

Textat klipp på mitt svar till ovan.

Jag tyckte mycket av det dom pratar på på programmet stämmer in på hur jag reagerar nu för tiden när politiker svänger sig med dina ord.

När gästen Valjier med pipig röst säger att "Under sex är det det sensuella pratet som spelar roll".

Klockrent.
Citera
2019-06-19, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Så här skrev jag i min uppsats om Metro:
Som vanligt när det gäller de som vill förändra världen är det lätt att hitta tiotusen exempel på vad de inte vill ha än vad de vill ha. Redan Bismarck sade för 150 år sedan att dessa människor var mot staten, mot kyrkan, mot armén, mot bankerna, men fanns det då ingen bland dem som kunde säga vad de ville ha istället? Nej, tydligen inte.4

Det närmaste Metro verkar vilja är att, liksom regeringen Reinfeldt och många andra, företrädesvis nyliberaler, göra om Sverige till en sorts flygplats, där atomiserade individer driver runt, utan klubb eller klan, utan kung eller gud, utan kyrka eller stat, utan nation eller familj. Där alla relationer mellan människor reducerats till transaktioner mellan solitära individer. En plats där var och en är upptagen med att göra sitt. Där den enda relationen man har till en medmänniska är att hälsa med förnamn på den man köper sitt Starbucks kaffe av på morgonen.

En plats där de som har råd och möjlighet skickar sina barn till dyra privatskolor med stängsel och beväpnade vakter. Utan invandrare. Bor i Gated Communitys. Arbetar på säkra arbetsplatser med kortkontroll vid dörren, gärna så högt upp att inga kastade stenar kan nå.

De som inte kan flytta från kriminalitet, förslumning, ghettoisering, skottlossningar, bilbränder, badhus med våldtäkter och mord på Ikea. Tja, de är ju ändå bara ”folk”. Såna som inte kan källkritik. Såna som röstar på Trump.

Gated communitys ? Ja trump och bismark hör ju till dem som skulle ha råd att bo i gated communitys
så varför du drar in dem i ett sånt här sammanhang begriper jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in