Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Men borde man inte ha väntat ett par timmar med att bära ut kropen i så fall, tills man var säker på att grannarna hade gått och lagt sig? Fanns det ingen parkering i källaren förresten, så att man kan ha lastat bilen där?
Hunden är inget problem. Man släppte den väl lös först, och sedan när den sprang och skällde så insåg man att den kanske borde tystas. Cykeln blir dock svårare att förklara.
Ja men en timme kan man ju ha väntat, det tillåter ju tidsramen. Det fanns inga bostadshus mitt emot P-A J's port på den tiden, det var endast skog så det fanns ingen som kunde se något från den motsatta sidan. Källardörr måste väl ha funnits men det verkar onödigt i det här fallet, det är ju helt klart smidigast att bara gå rakt ut genom genom P-A's dörr via öppen port till uppbackad bil, klart på 1 min.
Även om det vore möjligt så verkar det ju fullkomligt idiotiskt att man först gör allt man kan för att undvika att bli upptäckt, man fraktar och placerar ut en död kropp för att därefter släppa lös en hund som direkt börjar springa runt och skälla...
Nja, nog tror jag att man i sådant fall hade tagit Laban av daga medans man faktiskt hade den möjligheten istället för att släppa honom lös.
Ja och sen har man cykeln kvar att förklara.