Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Är det inte lite märkligt hur vittnena ser Eva stiga ur bilen, hur fasiken ser man det i mörkret en regnig kväll, hur mycket ser man ens i mörkret, man kan möjligen anta att det måste ha varit ES då "vittnena" visste att hon bodde där. Man kan även anta att vittnena såg en kvinna stiga ur bilen.
Har vittnena någonsin förhörts något mer, såg dom inget annat märkligt när det ändå bara var minuter minuter kvar av hennes liv. Det verkar ju onekligen ha varit mycket folk i farten den här tiden på kvällen men ingen hörde eller såg något just då brottet begicks, märkligt kan jag tycka, mordet lär inte ha varit direkt ljudlöst, men lämpligt nog så har dom misstänka alibi hela tiden när det passar dom.
Vad jag vill säga är att alla dessa vittnesrapporter verkligen kan ifrågasättas om dom var riktiga överhuvudtaget eller bara påhittade i efterhand av dom "riktiga" mördarna.
Jag ifrågasätter iaf starkt att någon såg Eva stiga ur bilen, det tycker jag låter som ett rekonstruerat vittne.
Det enda riktiga vittnet är den som såg mannen på röd damcykel, det är iaf vad jag tror!
Att någon såg Eva stiga ur bilen där på den lilla vägen, nej det känns inte trovärdigt för fem öre.
Som sagt, korsningen där Eva klev av var väl upplyst så något av dessa vittnen kan mycket väl ha känt igen henne.
Vad skulle vittnena mer ha sett för märkligt menar du, när det fortfarande var 15 min kvar tills Eva mördades? Eva promenerade ju ensam i riktning mot det ödsliga området Bruket, bort från dom centrala delarna.
Nej det var nog inte alls särskilt mycket folk i farten, det hade förvisso varit något ungdomsdisco nånstans men stan har i övrigt den här kvällen ha beskrivits som folktom.
Sedan är det inget konstigt alls att ingen människa såg eller hörde när brottet begicks för Eva blev mördad på en väldigt enslig och mörk plats, en ganska bra bit från själva stan.
Hur menar du att vittnena skulle vara påhittade av dom "riktiga mördarna"? Menar du att det var kompisar till mördarna som ställde upp som vittnen? Eller att Berit t.ex. själv sade sig ha sett några personer i närheten av bilen när Eva släpptes av?
Nej där har du fel, Eva steg inte alls ur bilen på en "liten väg", hon blev avsläppt i en stor korsning varav den ena vägen, Limstagatan är en huvudled som går rakt igenom dom centrala delarna av Kramfors och fortsätter vidare ut mot Brunne och andra områden.