2017-02-07, 09:16
Medlem
mrtowlies avatar
Nu har vita huset publicerat en lista på de terrordåd som Trump anser att media ej rapporterade (vilket senare korrigerade till att media "underraporterade"):

https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2017/02/06/here-are-the-78-terrorist-attacks-the-white-house-says-were-largely-under-reported/?utm_term=.a8dcffc54c60

Jag är besviken måste jag säga. Förväntade mig smaskiga feta jävla terrordåd men får mest en massa knivskärningar "with one victim wounded". Wow vilket "terrordåd", rena rama 9/11.

Att de anser att attacken i Nice är underraporterad är helt sjukt. Jag kollar CNN på gymmet och den jävla attacken snurrade dygnet runt i flera dagar.

Att nån neger knivskär en snubbe i armen i något U-land förstår jag att dej ej rapporteras annat än en notis i lokalblaskan.

Det känns som de skapar inflation i begreppet "terrordåd". För mig har det alltid inneburit en flygplanssprängning, 9/11, etc. Inte att en polis skjuts i benet av en ensam förvirrad gärningsman.
Senast redigerad av mrtowlie 2017-02-07 kl. 09:21.
2017-02-07, 09:17
Medlem
gubbroras avatar
Att det finna många Trumpeter i tråden som inte har koll på amerikanska konstitutionen kan jag förstå. Men att Trump med fånarna han utsett till sina närmaste rådgivare inte har det är egendomligt.

Såvitt jag begriper så är främsta anledningen till oklarheterna i inreserestriktionerna att EOn var illa formulerad och genomtänkt. De oerfarna fånarna satt på kammaren och hittade på och kopplade in kompetensen i sista stund.

Det är naturligtvis helt ok att ifrågasätta konstitutioen men den är likadan idag som den var för en månad sedan. Maktfördelning mellan lagstiftande verkställande och dömande makt är likadan. Om Trump vill ändra på det så borde han ifrågasatt konstitutionen redan innan valet.

Det är lite skoj att en person som anser sig vara en skicklig förhandlare på rekordtid har hamnat i konflikt med Kina, Mexiko, Australien, Tyskland samt förklarats som oönskad i det Brittiska parlamentet. Det ger inte direkt intryck av en skicklig statsman med stor internationell erfarenhet och förhandlingsvana.

Min tro börjar vara att när det gått upp för Trump att det inte bara är att sitta och bestämma utan att beslut måste grunda sig på samarbete och någon genomtänkt plan så kommer hans personlighet att slå till och han kommer att tröttna. Jag lutar åt att han kommer att avgå och Pence tar över, något som antagligen såväl USA som omvärlden bör vara tacksamma för.

Till sist en fråga till Trumpeterna hur går det med Muren. Har han fått Mexiko att betala för den, har han börja dra sträckningen, har han börjat rita på den, har han kostnadsberäknat den, har han börjat köpa in marken där den ska stå, har han börjat ta in anbud på byggandet, eller har han bara producerat ett tramsigt papper som inget betyder
2017-02-07, 09:18
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du kommer nog att vara besviken. Det finns rätt så många analyser (Forbes, Bloomberg, Ny Times) som pekar på att Trumps politik kommer visst att skapa fler jobb. Inte allting är hans förtjänst så klart, men ja, "jobs will be brought back".
På riktigt, Googla!

Nyckeln ligger i de enorma infrastruktursatsningarna som utlovats som en hörnsten i Trumps många vallöften.

Hur sedan en obalanserad statsbudget och ökande statsskuld ska klara den påfrestningen verkar ingen kunna svara på, inklusive Kongressens budgetutskott.

Klockan tickar.
2017-02-07, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad styr han över? Tycker att Trump är den som gråter jag. Men som sagt vad har han styrt om?

e du go eller?

Har du nån aning om hur många nya verkställande direktiv har redan undertecknat? verkar inte så....

endast en order har nån liberal nisse till domare stoppat, tillfälligt.... just wait när han har sina ministrar, nya supreme court mannen o Jeff Sessions på plats, då blir det styrning som heter duga, han kommer att köra över demokrater o de "kränkta" republikanerna som Graham o McCain

vem tror du styr USA? allvarligt, är nyfiken på ditt svar? Ha en bra dag
2017-02-07, 09:29
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nyckeln ligger i de enorma infrastruktursatsningarna som utlovats som en hörnsten i Trumps många vallöften.

Hur sedan en obalanserad statsbudget och ökande statsskuld ska klara den påfrestningen verkar ingen kunna svara på, inklusive Kongressens budgetutskott.

Klockan tickar.

Lägg till den "historiskt största investeringen i USA:s militär" som Trump utlovade inför ett gäng militärer nyligen.

Och sen muren på det (men den ska iofs faktureras Mexico retroaktivt ).

Blir en dyr historia det här.
2017-02-07, 09:34
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Klockan tickar.

Tycker du att det inte blir mycket fler "enkla" jobb?

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Nu har vita huset publicerat en lista på de terrordåd som Trump anser att media ej rapporterade (vilket senare korrigerade till att media "underraporterade"):

https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2017/02/06/here-are-the-78-terrorist-attacks-the-white-house-says-were-largely-under-reported/?utm_term=.a8dcffc54c60

Jag är besviken måste jag säga. Förväntade mig smaskiga feta jävla terrordåd men får mest en massa knivskärningar "with one victim wounded". Wow vilket "terrordåd", rena rama 9/11.

Att de anser att attacken i Nice är underraporterad är helt sjukt. Jag kollar CNN på gymmet och den jävla attacken snurrade dygnet runt i flera dagar.

Att nån neger knivskär en snubbe i armen i något U-land förstår jag att dej ej rapporteras annat än en notis i lokalblaskan.

Det känns som de skapar inflation i begreppet "terrordåd". För mig har det alltid inneburit en flygplanssprängning, 9/11, etc. Inte att en polis skjuts i benet av en ensam förvirrad gärningsman.

Om media skulle rapportera dessa terrordåd som har en gemensam nämnare skulle det få fler att vilja ha "Muslim Ban". Det förstår du väl? Hoppas jag i alla fall. För att det var poängen. Fast du skrev ett stort och "kränkt" inlägg... Som att det svider i röven

Och om media rapporterade sånt https://www.facebook.com/peter.springare/posts/10208300682343230
skulle fler vilja ha en rimligt invandring. Jag vet inte om det är uppenbart för dig..
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-07 kl. 09:37.
2017-02-07, 09:36
Medlem
squeakys avatar
Citat:

Citat:
We decided to take a quick look at the list and see how many hadn’t been reported in the American media. Below are the first 25 attacks on the list, with links to coverage.

Melbourne, Sept. 2014. Deaths: 0
Tizi-Ouzou, Sept. 2014. Deaths: 1
Quebec, Oct. 2014. Deaths: 1
Ottawa, Oct. 2014. Deaths: 1
New York, Oct. 2014. Deaths: 0
Riyadh, Nov. 2014. Deaths: 0
Abu Dhabi, Dec. 2014. Deaths: 1
Sydney, Dec. 2014. Deaths: 2
Tours, Dec. 2014. Deaths: 0
Paris, Jan. 2015. Deaths: 5
Tripoli, Jan. 2015. Deaths: 10
Riyadh, Jan. 2015. Deaths: 0
Nice, Feb. 2015. Deaths: 0
Copenhagen, Feb. 2015. Deaths: 1
Tunis, March 2015. Deaths: 21
Karachi, April 2015. Deaths: 0
Paris, April 2015. Deaths: 1
Zvornik, April 2015. Deaths: 1
Garland, May 2015. Deaths: 0
Boston, June 2015. Deaths: 0
El Gora, June 2015. Deaths: 0
Luxor, June 2015. Deaths: 1
Sousse, June 2015. Deaths: 38
Lyon, June 2015. Deaths: 1
Cairo, July 2015. Deaths: 1
Cairo, July 2015. Deaths: 1
Paris, Aug. 2015. Deaths: 0

Hoppsan, Washington Post drar verkligen ner brallorna på Trumpeten, Bagdahad Sean.
Först så anklagades media för att inte rapportera något alls om dessa attacker men sen när verkligheten kom ikapp administrationen så ändrade man sig till att att media inte rapporterade "tillräckligt"

Citat:
It wasn’t that the attacks weren’t being reported at all, Spicer told reporters on Air Force One. It was that the attacks weren’t being reported enough

Det var tydligen så himla bråttom att få fram en sådan lista så att grammatiken i texten fick göra avkall
Citat:
The list was rushed — “attacker” is misspelled repeatedly and there is incorrect information,
Shit vilka amatörer.
https://www.washingtonpost.com/news/politics/wp/2017/02/06/the-white-house-releases-a-list-of-under-covered-terror-attacks-it-would-like-you-to-look-at/?utm_term=.d9828835db45
2017-02-07, 10:13
Medlem
Citat:

Verkar som Trump missat några dåd i Österrike, Schweiz och UK. Alla dåd i Jordanien, Israel, Turkiet och Libanon finns inte heller med. Inte heller Thailand och China. Det är så mycket nu att man blir avtrubbad.

I Israel hade de en knivattackepidemi ett tag. ISIS har rått sina anhängare att använda det som är lättillgängligt. Knivar, lastbilar m m. Sånt har nog spridningseffekt även till andra grupper eller individer också.

Alla terrorinspirerade attacker har inte haft dödlig utgång men vi får fel bild om våldet om sådant inte tas upp. I Sverige har vi gängvåld vars omfattning blir underrapporterad då de som klarade livhanken inte syns. De kanske klarade sig pga att våra sjukhus tack vare många övningstillfällen numera är experter på att rädda livet på knivhuggna och skjutna. Till skillnad mot hur det var då Anna Lind knivhöggs.
2017-02-07, 10:25
Medlem
Är det någon som har "koll" på Obamacare, är den borta nu eller ska den fasas ut på något sätt?
Har det kommit någon ny reform istället alternativt ska det komma någon ny reform på sikt?
2017-02-07, 10:29
Medlem
humanlifes avatar
Man kan ju verkligen fråga sig vilket syfte Trump hade med inreseförbudet och att det infördes så snabbt. Så illa förberedd för sin politiska gärning kan han ju knappast vara att han inte inser att en sådan här order skulle skapa en massa kaos och konflikter. Säkert finns det i alla fall folk omkring honom som varnade honom.

Eller kanske var det just kaos han var ute efter? Den som läst Chockdoktrinen vet hur skickligt USA manövrerar för att få igenom viktiga beslut. De skapar kriser för ändamålet, om det behövs. Man skall nog inte bli förvånad om det kommer mer konstigheter av det här slaget eller värre från Vita huset.

Kanske är Trumps efterblivenhet och impulsivitet precis vad skuggregeringen behöver för att uppnå sin agenda. Mannen skapar rubriker och fokus flyttas till, till synes, onödiga kriser. Samtidigt pågår något annat, värre saker.
2017-02-07, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Är det någon som har "koll" på Obamacare, är den borta nu eller ska den fasas ut på något sätt?
Har det kommit någon ny reform istället alternativt ska det komma någon ny reform på sikt?

Tar tid... kanske komplett om två år - du får bra svar förhoppningsvis ikväll på CNN, Ted Cruz o Bernie kommer att debattera övergripande hälsovårdsfrågor.
2017-02-07, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Man kan ju verkligen fråga sig vilket syfte Trump hade med inreseförbudet och att det infördes så snabbt. Så illa förberedd för sin politiska gärning kan han ju knappast vara att han inte inser att en sådan här order skulle skapa en massa kaos och konflikter. Säkert finns det i alla fall folk omkring honom som varnade honom.

Eller kanske var det just kaos han var ute efter? Den som läst Chockdoktrinen vet hur skickligt USA manövrerar för att få igenom viktiga beslut. De skapar kriser för ändamålet, om det behövs. Man skall nog inte bli förvånad om det kommer mer konstigheter av det här slaget eller värre från Vita huset.

Kanske är Trumps efterblivenhet och impulsivitet precis vad skuggregeringen behöver för att uppnå sin agenda. Mannen skapar rubriker och fokus flyttas till, till synes, onödiga kriser. Samtidigt pågår något annat, värre saker.

Dina antaganden skulle jag vilja skriva under på, allt är naturligtvis medvetna handlingar.... du som en sansad och eftertänksam skribent inser väl detta du nu yppar lite försiktigt, han kör sitt race, bära eller brista - msm o motståndare står där som fågelholkar och försöker hinna med, tycka vad man vill om detta men det är naturligtvis en taktik som framtiden får utvisa.

Liknar detta som i ett schackparti där Trump har hittat på en egen pjäs som hoppar som en häst och samtidigt får flyttas som ett torn!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in