2017-02-07, 03:19
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Är fan omöjligt för mig att komma till div.1. Först glitchen som förstörde. Nu har jag 4! raka oavgjorda...

Spelar 4231. Men tycker mina CAM till höger och vänster (IF Ben Yedder och Lacazette) knappt kommer med i spelet. De är mer defensiva än mina CDM trots att jag har stanna hemma på CDM.

Tänkte göra Ligue1 SBC nu. Är den Lacazette värd att fixa? Blir typ 240k + SBC-Laca och 30k tillbaka plus massa paket. Rätt billigt ändå.
Citera
2017-02-07, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Är fan omöjligt för mig att komma till div.1. Först glitchen som förstörde. Nu har jag 4! raka oavgjorda...

Spelar 4231. Men tycker mina CAM till höger och vänster (IF Ben Yedder och Lacazette) knappt kommer med i spelet. De är mer defensiva än mina CDM trots att jag har stanna hemma på CDM.

Tänkte göra Ligue1 SBC nu. Är den Lacazette värd att fixa? Blir typ 240k + SBC-Laca och 30k tillbaka plus massa paket. Rätt billigt ändå.

Med tanke på att hans SIF med samma rating ligger på 450k och tidigare legat på runt 500k så känns det absolut värt det. Man får ju alltid tillbaks lite i paketen o så, med lite tur kan man komma undan billigt. Speciellt nu när det är 4 olika specialkort ute i pack.

Var inne och kollade nu, priserna på bland annat Toulouse ligger mycket billigare nu än tidigare. Senast jag kolla för kanske 2 veckor sedan låg endast den SBC:n på 60-70k. Nu är den nere på 36k. Jag har 9 av 20 lag kvar. Börjar beta av de resterande lagen nu
Citera
2017-02-07, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Jag tycker inte det är värt att lägga så mycket coins på en untradable. Hade hellre slösat coinsen på Tif Cavani eller Otw Draxler eller vad som helst man kan tjäna lite coins på.
Citera
2017-02-07, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Jajamen! Det stämmer, jag sitter på ett utav hans kort just nu. Använder han i laget jag spelar med och ser en chans i att han ska kunna bli uppgraderad.

Fy vad underbart om han blir upgraderad då tror jag hans Otw kommer gå för över en mille och jag kommer snart ha råd med Cr7
Citera
2017-02-07, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor
IF Telles uppe på 14,25k nu (köpt för 10,25), SIF Skrtel uppe på 19.5k (köpt för 11,25), IF Trippier uppe på 17k. Säljläge före OTW SBC försvinner på många av de billiga korten.

Fast med min tur kommer det väl en SBC till helgen som pressar upp IF-korten till 20-25k... Har iaf sålt mycket nu med profit.

Undra vad OTW-korten kommer landa på när SBC är färdig, borde vara en hel del i omlopp nu. Jag tänker på en sån som OTW Bailly vars pris är nere på 60k (låg på 110k före OTW SBC). Kommer det öka när han slutar finnas i packs/SBC, eller kommer det tvärtom droppa ännu mer eftersom det inte finns någon SBC att byta in honom med?

Tror vissa otw kommer öka medans de flesta kommer sjunka. Sané tex tror jag kommer sjunka och då hugger jag honom eftersom han får starta varje match nu och är riktigt het. Baily tror jag kommer öka en aning eftersom han är tillbaka från skada nu men chansen att han får If ännu är inte jättestor. Pjanic tror jag är den som är säkrast pengar. Han är med på varenda upgrade predictions som finns. Payet är ju ett annat säkert kort då han garanterat kommer få If för eller senare. Tillbaka i klubben han älskar och största stjärna där. däremot är franska ligan ganska billig så han kommer nog inte öka överdrivet mycket.

Dembele är kanske den som kan ge störst vinst men det är också en stor chansning för får han inte 5*skills tror jag inte hans otw kommer öka alls. Mané tycker jag är för stor chansning då det krävs 3+ upgrade för hans otw att påverkas dessutom finns det ju ett motm kort ute som är bättre men hade jag haft mer coins hade jag endå köpt en för skulle han få en If och hans otw hamnar på 85 kommer den sälja för 500-600k lätt.
Citera
2017-02-07, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Tror vissa otw kommer öka medans de flesta kommer sjunka. Sané tex tror jag kommer sjunka och då hugger jag honom eftersom han får starta varje match nu och är riktigt het. Baily tror jag kommer öka en aning eftersom han är tillbaka från skada nu men chansen att han får If ännu är inte jättestor. Pjanic tror jag är den som är säkrast pengar. Han är med på varenda upgrade predictions som finns. Payet är ju ett annat säkert kort då han garanterat kommer få If för eller senare. Tillbaka i klubben han älskar och största stjärna där. däremot är franska ligan ganska billig så han kommer nog inte öka överdrivet mycket.

Dembele är kanske den som kan ge störst vinst men det är också en stor chansning för får han inte 5*skills tror jag inte hans otw kommer öka alls. Mané tycker jag är för stor chansning då det krävs 3+ upgrade för hans otw att påverkas dessutom finns det ju ett motm kort ute som är bättre men hade jag haft mer coins hade jag endå köpt en för skulle han få en If och hans otw hamnar på 85 kommer den sälja för 500-600k lätt.

Håller helt med dig om pjanic och köpte på mig tre st.
Satsa på Mane otw ochså men som du skriver är det lotteri, men efter som jag har mitt lag och är nöjd vågade jag köpa på mig 3 st.. för om ! Kommer han kosta sjuka pengar..

Dessutom har jag han i mitt andra lag och han är fantastisk på kanten eller som st med martial...
Citera
2017-02-07, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudasKiss77
Satsa på Mane otw ochså men som du skriver är det lotteri, men efter som jag har mitt lag och är nöjd vågade jag köpa på mig 3 st.. för om ! Kommer han kosta sjuka pengar..

Dessutom har jag han i mitt andra lag och han är fantastisk på kanten eller som st med martial...

Du kommer iaf inte gå med förlust för han kommer ju aldrig gå för mindre än vad han gör nu. Jag är faktiskt lite sugen på att sälja min Hummels och satsa på en Mané. bara det att Hummels är ju helt säkra pengar.
Otw kort är lättaste sättet att tjäna pengar såg att Higuain gick upp i pris med 125k en timme innan Juve-Inter matchen för att sen sjunka igen en kvart innan slutet när folk insåg att han inte får någon If.
Citera
2017-02-07, 11:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudasKiss77

Hur kan OTW Pjanic kosta samma som IF Pjanic?
Citera
2017-02-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur kan OTW Pjanic kosta samma som IF Pjanic?

Funderade på den igår och trodde han var skadad, tyckte han blev utbytt i 23:e när jag kollade transfermarkt. Kollade nu igen och insåg att han fick ett gult i 23:e, spelade hela matchen. Spelar nästan varje match i ett dominerande Juve. Har 5 mål 6 ass i ligan i år. Hans IF låg runt 200k och hans OTW runt 250k innan OTW-korten släpptes på nytt. Är det köpläge? Eller priset kanske har minskat för att stanna där? Finns väldigt många svarta kort på marknaden nu... mer än hans IF.

edit. Men gör han en bra match och eventuellt får ett IF till så kommer hans OTW öka markant! Har 240k att investera så det känns som ett helt klart intressant kort. Köpte 1st för 128k, hans IF ligger på 114k just nu.

Några andra OTW-kort som ser bra ut i investeringssyfte?

Väldigt sugen på att sälja min IF Kanté och köpa OTW Kanté. Skiljer just nu 100k. Kan det fan vara värt. Har sedan igår satt 99 kontrakt på honom och ett +10 all attributes kort på honom med och satt ut för ett högt överpris som ligger mellan dem två korten. Hoppas nån idiot slår till
Senast redigerad av grahnen 2017-02-07 kl. 12:19.
Citera
2017-02-07, 13:26
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta

Får verkligen hoppas på Mane upgrade , köpte på mig 4 st av hans otw...är det någon som vet när dem släpper upgrade? väntat länge nu.
Citera
2017-02-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Får verkligen hoppas på Mane upgrade , köpte på mig 4 st av hans otw...är det någon som vet när dem släpper upgrade? väntat länge nu.

Läste datumen nedanför på en sida, inget officiellt men det är datumen som den sidan tror det blir. Så det kan mycket väl bli så att Manés upgrade kommer i sista batchen om nästan en månad. Om den nu kommer. Sitter bara på en men hoppas verkligen det. Segt sitta och hålla upp kapital som man kunde investerat i annat.

Batch 1
10/02/2017 (Fri) 06:00pm UK

Batch 2
17/02/2017 (Fri) 06:00pm UK

Batch 3
24/02/2017 (Fri) 06:00pm UK

Batch 4
03/03/2017 (Fri) 06:00pm UK
Citera
2017-02-07, 14:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Funderade på den igår och trodde han var skadad, tyckte han blev utbytt i 23:e när jag kollade transfermarkt. Kollade nu igen och insåg att han fick ett gult i 23:e, spelade hela matchen. Spelar nästan varje match i ett dominerande Juve. Har 5 mål 6 ass i ligan i år. Hans IF låg runt 200k och hans OTW runt 250k innan OTW-korten släpptes på nytt. Är det köpläge? Eller priset kanske har minskat för att stanna där? Finns väldigt många svarta kort på marknaden nu... mer än hans IF.

edit. Men gör han en bra match och eventuellt får ett IF till så kommer hans OTW öka markant! Har 240k att investera så det känns som ett helt klart intressant kort. Köpte 1st för 128k, hans IF ligger på 114k just nu.

Några andra OTW-kort som ser bra ut i investeringssyfte?

Väldigt sugen på att sälja min IF Kanté och köpa OTW Kanté. Skiljer just nu 100k. Kan det fan vara värt. Har sedan igår satt 99 kontrakt på honom och ett +10 all attributes kort på honom med och satt ut för ett högt överpris som ligger mellan dem två korten. Hoppas nån idiot slår till

Är lite risky med OTW-kort nu. Alla kostar ju minst 45k pga nuvarande SBC. När den är slut kommer marknaden ha betydligt fler OTW-kort i omlopp. Alltså går det inte att säga något om vad korten kommer kosta efter avslutad OTW-event. Prislappen före OTW-event säger ingenting, kommer bli lägre nu med fler kort på marknaden.

Det finns alltså en risk att kort som Mustafi, Bailly, Sane, (definitivt Stones) kommer sjunka rejält efter denna event är slut. Pjanic borde dock vara safe eftersom det inte är ett kort folk köper för att använda i OTW SBC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in