2017-02-05, 22:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det hade varit intressant att prata med mamman till hans barn och höra hur hon upplevde PAJ. Var dom tillsammans länge och hur var deras relation efter att det tog slut?

När P-A J precis hade träffat SL, mamman till sina barn så uttryckte han sig ungefär så här:
"Jag har träffat ett luder" och att han fick se vad det skulle bli av med henne...
Han visade aldrig några ömma känslor för SL, inte för Anneli heller för den delen.
P-A verkade mest se tjejer som objekt.
Citera
2017-02-05, 23:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
När P-A J precis hade träffat SL, mamman till sina barn så uttryckte han sig ungefär så här:
"Jag har träffat ett luder" och att han fick se vad det skulle bli av med henne...
Han visade aldrig några ömma känslor för SL, inte för Anneli heller för den delen.

Det är så man vill kräkas. Stackars hans ex och hans barn

Men inte oväntat för jag har misstänkt länge att han är ett riktigt känslokallt svin.
Senast redigerad av Timeout 2017-02-05 kl. 23:55.
Citera
2017-02-06, 08:39
Medlem
Citat:

Kul arbetskamrat, men nu har SL fått nytt jobb som tur är.
Citera
2017-02-06, 14:34
Avslutad
Tror personligen att båda två är inblandade på något sätt, har bara en känsla av att en mördade Eva och den andra mördade Laban när denne började skälla, Eva hade ingenstans att fly när dom blockerade vägen för henne.
Blev hon huggen bakifrån eller var det bara framifrån ?
Känns som ganska viktig fråga om hon försökte springa därifrån.
Troligen uppstod det ett rejält tjafs innan Eva blev mördad.
En person tog bilen och körde hem den andra tog cykeln.
Känns ganska rimligt att det är två personer inblandade i detta, Paj tog cykeln och Berith körde hem för att dom inte skulle kunna knytas till platsen annat än som skjuts. Kanske inte är helt otänkbart att det var Evas egen cykel som Paj använde, Mark och Bo hittade väl denna i Evas föräldrarhus, en röd damcykel som Paj troligen cyklade tillbaka med en tid efter mordet. Möjligen hade Eva till och med en cykel längs vägen för att kunna cykla när hunden rastade, förr var det inte ovanligt att man ställde cyklarna en bit från sitt hus.
Senast redigerad av BerraSWE 2017-02-06 kl. 14:40.
Citera
2017-02-06, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Tror personligen att båda två är inblandade på något sätt, har bara en känsla av att en mördade Eva och den andra mördade Laban när denne började skälla, Eva hade ingenstans att fly när dom blockerade vägen för henne.
Blev hon huggen bakifrån eller var det bara framifrån ?
Känns som ganska viktig fråga om hon försökte springa därifrån.
Troligen uppstod det ett rejält tjafs innan Eva blev mördad.
En person tog bilen och körde hem den andra tog cykeln.
Känns ganska rimligt att det är två personer inblandade i detta, Paj tog cykeln och Berith körde hem för att dom inte skulle kunna knytas till platsen annat än som skjuts. Kanske inte är helt otänkbart att det var Evas egen cykel som Paj använde, Mark och Bo hittade väl denna i Evas föräldrarhus, en röd damcykel som Paj troligen cyklade tillbaka med en tid efter mordet. Möjligen hade Eva till och med en cykel längs vägen för att kunna cykla när hunden rastade, förr var det inte ovanligt att man ställde cyklarna en bit från sitt hus.

1. Cykeln är alltså Evas egna cykel som Paj "lånade" vid mordet
2. Det är troligen två personer som mördade Eva och Laban
3. Den ena personen stannade kvar en stund för att städa upp
4. Skjutsen av Eva var egentligen bara ett alibi, är det ens säkert att hon mördades på platsen ??
Citera
2017-02-06, 15:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
1. Cykeln är alltså Evas egna cykel som Paj "lånade" vid mordet
2. Det är troligen två personer som mördade Eva och Laban
3. Den ena personen stannade kvar en stund för att städa upp
4. Skjutsen av Eva var egentligen bara ett alibi, är det ens säkert att hon mördades på platsen ??
Att de skulle ha dödat henne tillsammans där hon hittades tycker jag låter lite långsökt och krångligt, men teorin om att hon kan ha dödats någon annanstans är ny och intressant. Man såg ju spår på platsen av att kroppen hade släpats från vägen och in i skogen, så de kan ju mycket väl ha kommit dit med en död kropp i bil för att arrangera det som ett överfallsmord, ihop med en påhittad historia om att hon fick skjuts hem. Ganska smart i så fall. Jag vet inte om det går att avgöra om hon mördades på platsen eller inte, det hade ju regnat hela natten.

Hunden skulle man ha haft med sig i bilen dit då. Först kanske man inte hade en tanke på att döda den, men sedan ändrade man sig när den började föra väsen. Cykeln blir lite svårare att förklara i den här teorin, det hade väl varit mer naturligt att båda åkte i bilen med kroppen.
Citera
2017-02-06, 15:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det hade varit intressant att prata med mamman till hans barn och höra hur hon upplevde PAJ. Var dom tillsammans länge och hur var deras relation efter att det tog slut?

SL som är mamma till P-A J's 2 söner flyttade in i P-A's barndomshem på Slaktargatan den 26 sept. 1989, dvs. nästan exakt på 2-års dagen av Eva-mordet.

SL och P-A J var aldrig gifta, han var 13 år äldre än henne, sönerna är födda -92 och -93.

SL flyttade från Slaktargatan den 12 juli 1996 till en lägenhet på Johannesgatan som ligger i samma område, förmodligen flyttade även sönerna med henne.

1998 träffade SL en 19 år äldre man, MS som hon flyttade ihop med och med honom fick hon ytterligare en son född 1999. SL och MS var tydligen heller aldrig gifta, paret separerade 2008.
Citera
2017-02-06, 16:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att de skulle ha dödat henne tillsammans där hon hittades tycker jag låter lite långsökt och krångligt, men teorin om att hon kan ha dödats någon annanstans är ny och intressant. Man såg ju spår på platsen av att kroppen hade släpats från vägen och in i skogen, så de kan ju mycket väl ha kommit dit med en död kropp i bil för att arrangera det som ett överfallsmord, ihop med en påhittad historia om att hon fick skjuts hem. Ganska smart i så fall. Jag vet inte om det går att avgöra om hon mördades på platsen eller inte, det hade ju regnat hela natten.

Hunden skulle man ha haft med sig i bilen dit då. Först kanske man inte hade en tanke på att döda den, men sedan ändrade man sig när den började föra väsen. Cykeln blir lite svårare att förklara i den här teorin, det hade väl varit mer naturligt att båda åkte i bilen med kroppen.

Den teorin spricker eftersom det fanns vittnen som såg Eva Söderström kliva ur bilen i korsningen Limstagatan/Bruksgatan kl. 22:45, endast 15 min innan hon mördades.
Citera
2017-02-06, 16:10
Avslutad
Citat:
Den teorin spricker eftersom det fanns vittnen som såg Eva Söderström kliva ur bilen i korsningen Limstagatan/Bruksgatan kl. 22:45, endast 15 min innan hon mördades.

Hur kan vittnena vara säker på att det var Eva stom steg ur och inte någon annan kvinna ?
Vilka var vittnena ?
Är dom trovärdiga eller kan vittnena vara påhittade också.
Citera
2017-02-06, 16:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Hur kan vittnena vara säker på att det var Eva stom steg ur och inte någon annan kvinna ?
Vilka var vittnena ?
Är dom trovärdiga eller kan vittnena vara påhittade också.

Enligt artikeln såg vittnena Eva Söderström kliva ur bilen, det stod inte att vittnena såg "en kvinna" kliva ur bilen. Men huruvida det verkligen var ES dom såg eller inte kan givetvis endast vittnena svara på. Men å andra sidan, hur många kvinnor blev avsläppta i just den korsningen ca. kl. 22:45 på mordkvällen? Knappast någon annan än Eva Söderström.

Vilka vittnena var är okänt.

Ja jag tror att dom är trovärdiga.
Nej jag tror varken att vittnet "Sven" som såg mannen på cykeln som svängde in mot Bruket i hög fart eller att dom här vittnena som såg Eva hoppa ur bilen är påhittade.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-02-06 kl. 17:06.
Citera
2017-02-06, 16:53
Medlem
LS mfl i hemmets journal:
http://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/artiklar/manniskor/20140602/susannes-galna-drom-blev-sann/

ur artikeln:

Citat:
– När sönerna var små anordnade jag förresten en gång vad vi kallade för "En galen kväll". Vi hade kläder bak och fram och åt middag med efterrätt först, sedan varmrätt och till sist förrätt.

Vad säg om en lek om en annan "galen kväll" då pappa Per-Arne ger sig ut med kniv och hugger ihjäl en försvarslös kvinna och en hund?
Senast redigerad av echoesofglory 2017-02-06 kl. 17:04.
Citera
2017-02-06, 17:33
Avslutad
Citat:
Enligt artikeln såg vittnena Eva Söderström kliva ur bilen, det stod inte att vittnena såg "en kvinna" kliva ur bilen. Men huruvida det verkligen var ES dom såg eller inte kan givetvis endast vittnena svara på. Men å andra sidan, hur många kvinnor blev avsläppta i just den korsningen ca. kl. 22:45 på mordkvällen? Knappast någon annan än Eva Söderström.

Vilka vittnena var är okänt.

Ja jag tror att dom är trovärdiga.
Nej jag tror varken att vittnet "Sven" som såg mannen på cykeln som svängde in mot Bruket i hög fart eller att dom här vittnena som såg Eva hoppa ur bilen är påhittade.

Är det inte lite märkligt hur vittnena ser Eva stiga ur bilen, hur fasiken ser man det i mörkret en regnig kväll, hur mycket ser man ens i mörkret, man kan möjligen anta att det måste ha varit ES då "vittnena" visste att hon bodde där. Man kan även anta att vittnena såg en kvinna stiga ur bilen.

Har vittnena någonsin förhörts något mer, såg dom inget annat märkligt när det ändå bara var minuter minuter kvar av hennes liv. Det verkar ju onekligen ha varit mycket folk i farten den här tiden på kvällen men ingen hörde eller såg något just då brottet begicks, märkligt kan jag tycka, mordet lär inte ha varit direkt ljudlöst, men lämpligt nog så har dom misstänka alibi hela tiden när det passar dom.

Vad jag vill säga är att alla dessa vittnesrapporter verkligen kan ifrågasättas om dom var riktiga överhuvudtaget eller bara påhittade i efterhand av dom "riktiga" mördarna.

Jag ifrågasätter iaf starkt att någon såg Eva stiga ur bilen, det tycker jag låter som ett rekonstruerat vittne.

Det enda riktiga vittnet är den som såg mannen på röd damcykel, det är iaf vad jag tror!

Att någon såg Eva stiga ur bilen där på den lilla vägen, nej det känns inte trovärdigt för fem öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in