Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Enligt artikeln såg vittnena Eva Söderström kliva ur bilen, det stod inte att vittnena såg "en kvinna" kliva ur bilen. Men huruvida det verkligen var ES dom såg eller inte kan givetvis endast vittnena svara på. Men å andra sidan, hur många kvinnor blev avsläppta i just den korsningen ca. kl. 22:45 på mordkvällen? Knappast någon annan än Eva Söderström.
Vilka vittnena var är okänt.
Ja jag tror att dom är trovärdiga.
Nej jag tror varken att vittnet "Sven" som såg mannen på cykeln som svängde in mot Bruket i hög fart eller att dom här vittnena som såg Eva hoppa ur bilen är påhittade.
Är det inte lite märkligt hur vittnena ser Eva stiga ur bilen, hur fasiken ser man det i mörkret en regnig kväll, hur mycket ser man ens i mörkret, man kan möjligen anta att det måste ha varit ES då "vittnena" visste att hon bodde där. Man kan även anta att vittnena såg en kvinna stiga ur bilen.
Har vittnena någonsin förhörts något mer, såg dom inget annat märkligt när det ändå bara var minuter minuter kvar av hennes liv. Det verkar ju onekligen ha varit mycket folk i farten den här tiden på kvällen men ingen hörde eller såg något just då brottet begicks, märkligt kan jag tycka, mordet lär inte ha varit direkt ljudlöst, men lämpligt nog så har dom misstänka alibi hela tiden när det passar dom.
Vad jag vill säga är att alla dessa vittnesrapporter verkligen kan ifrågasättas om dom var riktiga överhuvudtaget eller bara påhittade i efterhand av dom "riktiga" mördarna.
Jag ifrågasätter iaf starkt att någon såg Eva stiga ur bilen, det tycker jag låter som ett rekonstruerat vittne.
Det enda riktiga vittnet är den som såg mannen på röd damcykel, det är iaf vad jag tror!
Att någon såg Eva stiga ur bilen där på den lilla vägen, nej det känns inte trovärdigt för fem öre.