2017-02-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darksecret
hans orginal överstiger inte hans tif men ändå blir den upgraded?
Hans TIF blir uppgraderad pga att hans IF och SIF kommer underifrån och blir upgraderade och man kan inte ha två kort på samma rating. Därav blir hans TIF också uppgraderade.
Citera
2017-02-06, 17:10
Medlem
Grejen med Dembele är väl att det spekuleras i att han kommer få 5*skills och alltså vara blott tredje spelaren på fifa som har 5 wf 5 skills. sen om hans 84 Ratade if också får 5 skills har jag ingen aning om men hans otw borde ju få det.
Citera
2017-02-06, 17:11
Medlem
Vurte3Ns avatar
Hur stor är chansen att de orangea Afrika korten kommer behövas i en sbc tror ni?

Värt att investera i 10 stycken a 10k?
Citera
2017-02-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Hans TIF blir uppgraderad pga att hans IF och SIF kommer underifrån och blir upgraderade och man kan inte ha två kort på samma rating. Därav blir hans TIF också uppgraderade.

Med den logiken blir Higuains 91 Tif uppgraderad till 92 om han får up till 89 eller hur?
Citera
2017-02-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niva94
Hade ni sålt er Pogba för att göra untradeable SBC Summer och vinna tillbaka honom? Har räknat ut att jag kan göra om den ca 30 ggr för hans pengar. Borde man ta risken eller skippa det helt och hållet? Har gjort den 5 ggr och packade Kante. Vill behålla honom och köpa in en annan OTW för att kunna fixa Pogba.

Btw blev sugen på att göra ett par stycken tradeable bara för det och tro fan att det är mr Pogba som tittar fram på andra försöket! Äntligen lite jäkla tur i detta spel!
Citera
2017-02-06, 17:42
Medlem
Tor ni att Mane Otw kommer öka i rating?
Citera
2017-02-06, 18:04
Medlem
Har köpt på mig 5 stycken Muriel IF för 25k, sen 15 st discard IF från veckans TOTW. Tror ni det kommer ske någon speciell ökning på IF Muriel, hans kort verkar sjukt bra med tanke på att hans guldkort är så pass bra!

De andra IF är utan risk, så höjs de så är det bara ett plus.
Citera
2017-02-06, 18:30
Medlem
Storepojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Lätt googla sig fram till det själv om du vill. "Fifa ultimate team 17 upgrades". Det har stått överallt så det är inget vi hittar på.

Detta är ifrån en sida:

The things get more complicated when we try to explain what happens to IF cards during the FIFA 17 Winter upgrades. Different to what happens with the NIF cards, the IF cards released before the upgrades will be upgraded in the same proportion as those (but automatically) if an upgraded player’s new OVR rating equals or surpasses his existing first in-form’s rating.

Minns som sagt inte hur det var tidigare men stämmer kanske som du skrev. Minns ej det. Detta gäller för iår iaf.

edit. Mer text.

- Upgrades will be applied to NEW non-in-form players found in packs. Non-IF players that are already in your Club will not receive an upgrade. To make things clear, if you own that players’ regular card it will not automatically be upgraded (you will have to find his new card in packs).

- If an upgraded player’s new OVR rating is equal to or surpasses his existing first in-form’s rating, his IF cards will be upgraded accordingly.

- If an upgraded player’s new OVR rating does not equal or surpass his existing in-form’s rating, his IFs will not receive upgrades. (Ex: If Roberto Firmino received an upgrade from 82 to 83 OVR, his 84 OVR IF will not receive an upgrade)

https://www.ultimateteam.co.uk/2017/01/13/fifa-17-winter-upgrades-list-fut/

Är det logiskt då att Mané får en OVR uppgrade till hans IF kort som ligger på 82?

Har de hänt att en spelare i fut ökar 3+ OVR?
Citera
2017-02-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
Är det logiskt då att Mané får en OVR uppgrade till hans IF kort som ligger på 82?

Det har hänt. Jag satsar allt jag har på Mane. Har 6 IF kort på 82 som jag hoppas på ökning på. Annars ligger jag risigt till haha
Citera
2017-02-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke

Ganska många som fått plus 2-3 i rating. Även en del som fått upp till 7-8 plus i rating, de flesta som fått så mycket har dock lägre ratade spelare. Men det var ett par guldspelare som fått upp till +4-5 förra året. Sett till Manés rating och vad han presterat så borde han ha en rating runt 82 iaf. Sen får man se om det blir så eller ej.

Edit. Här kan man se alla förra årets upgrades:

https://www.easports.com/content/dam/ea/easports/fifa/news-media/2016/february/25/fut-16-winter-upgrades-list-week-4.xlsx
Senast redigerad av grahnen 2017-02-06 kl. 19:12.
Citera
2017-02-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Ganska många som fått plus 2-3 i rating. Även en del som fått upp till 7-8 plus i rating, de flesta som fått så mycket har dock lägre ratade spelare. Men det var ett par guldspelare som fått upp till +4-5 förra året. Sett till Manés rating och vad han presterat så borde han ha en rating runt 82 iaf. Sen får man se om det blir så eller ej.

Hans OTW har ju legat på 82 sen evigheter. Om OTW är baserat på form så har han ju helt klart cementerat den ratingen till sin normala nivå
Citera
2017-02-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Med den logiken blir Higuains 91 Tif uppgraderad till 92 om han får up till 89 eller hur?
Jajamen! Det stämmer, jag sitter på ett utav hans kort just nu. Använder han i laget jag spelar med och ser en chans i att han ska kunna bli uppgraderad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in