2017-01-31, 21:30
Medlem
siljaeuropa94s avatar
GW Persson och veckans brott diskuterade Engla-mordet i kvällens program.

"Jag har läst hela utredningen och det omänskliga innehållet gör att Eklund gärna får sitta livet ut" utbrister Leif GW persson.

Vidare sägs: "Innehållet i brottsutrdeningen får mig att tappa all objektivitet gentemot Eklund"

Måste vara en fruktansvärd läsning.
Citera
2017-02-01, 06:51
Medlem
Finns det någon sammanfattning i tråden eller vet ni om något ställe man kan läsa detaljerat om honom?

Är inte så sugen att behöva gå igenom hela tråden på över 200 sidor där mycket är dötext som inte tillför något.
Citera
2017-02-04, 18:51
Avslutad
Är avskrädet ihjälslagen än?

Har den misslyckade aborten några diagnoser på sig, fastställda av en psykiater? Spontant känns det som om AE har ett par personlighetsstörningar inbakade i kroppen.

Hoppas i alla fall att han får mer stryk!
Citera
2017-02-04, 19:11
Medlem
Han åkte alltid runt med småbrudar i sin Golf när han va yngre och bjöd på vin. Har en kompis som avbröt

en våldtäkt i Torsåker på en fest!
Citera
2017-02-06, 00:25
Medlem
daljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94

"Jag har läst hela utredningen och det omänskliga innehållet gör att Eklund gärna får sitta livet ut" utbrister Leif GW persson.

Vidare sägs: "Innehållet i brottsutrdeningen får mig att tappa all objektivitet gentemot Eklund"

Vad var det egentligen som Eklund hittade på med Engla? Våldtäkt inkluderar tyvärr en hel del idag, i synnerhet när det gäller barn. Det är tråkigt när språket förvrängs så att man inte längre vet vad man talar om.

Pratar vi om komplett påsättning eller var det endast lite tafsande innan Engla dödades? Hur dödades hon? Jag gissar på strypning eller kvävning.
Citera
2017-02-06, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94

Var FUPen inte offentlig?
Citera
2017-02-06, 03:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Var FUPen inte offentlig?
Då Engla var minderårig så var mycket sekretessbelagt i fupen men fupen finns.
Citat:
Ursprungligen postat av dalj
Vad var det egentligen som Eklund hittade på med Engla? Våldtäkt inkluderar tyvärr en hel del idag, i synnerhet när det gäller barn. Det är tråkigt när språket förvrängs så att man inte längre vet vad man talar om.

Pratar vi om komplett påsättning eller var det endast lite tafsande innan Engla dödades? Hur dödades hon? Jag gissar på strypning eller kvävning.
Anders Eklund är dömd för grov våldtäkt och mord på Engla.
Om jag minns rätt våldtog han Engla två gånger och sen ströp han henne.
Kroppen la han i bagageluckan på sin bil och så åkte han och åt pizza med Englas kropp i bilen.
Sen körde han hem med kroppen i bilen och körde in i garaget och kollade igen så att Engla var död.
Han dricker kaffe och åker han ut igen för att göra sig av med kroppen.
Han försöker elda upp Englas kropp...
Berättelsen finns på länken här http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/hofors/engla-forsokte-fly-fran-anders-eklund

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Enligt slutförhöret skedde det innan hon dog, som jag uppfattade det.

Edit:
Utdrag ur slutförhöret där en del är censurerat.

F: Ja men det är inte den delen vi pratar om nu utan det är den delen då nrä du så att säga
träffar på Engla och hanterar henne i din bil.
F1: Vid Björkärnsvägen alltså.
H: Jaa.
F: Det är ju där som den grova våldtäkten kommer in då va,
-------------------------------------------------------------------
--
H: Jaa ja.
F: Det rubriceras som grov våldtäkt mot barn.
H: Ja då blir det ju en annan femma.
F: Du medger det alltså, du erkänner?
H: Jaa.

Här är en länk som kanske inte är helt säker så se till att ni har bra skydd.
Skapar ni ett konto där så finns både fup och dom där. Jag har inget konto.
http://www.mord.nu/mordfall.php?fall=20080405-41

"Englas mördare hade spädbarnsporr hemma"
http://nyheter24.se/nyheter/brott-straff/735365-englas-mordare-hade-spadbarnsporr-hemma

Här finns en blogg om mördaren Eklund med en hel del info.
https://denvedervardige.wordpress.com/
Senast redigerad av Timeout 2017-02-06 kl. 03:55.
Citera
2017-02-06, 07:39
Medlem
daljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då Engla var minderårig så var mycket sekretessbelagt i fupen men fupen finns.

Anders Eklund är dömd för grov våldtäkt och mord på Engla.
Om jag minns rätt våldtog han Engla två gånger och sen ströp han henne.
Kroppen la han i bagageluckan på sin bil och så åkte han och åt pizza med Englas kropp i bilen.
Sen körde han hem med kroppen i bilen och körde in i garaget och kollade igen så att Engla var död.
Han dricker kaffe och åker han ut igen för att göra sig av med kroppen.
Han försöker elda upp Englas kropp...
Berättelsen finns på länken här http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/hofors/engla-forsokte-fly-fran-anders-eklund
Din länk ger inte svar på min fråga. Tyvärr så har våldtäktsbegreppet kommit att innefatta fler och fler handlingar med tiden och idag så vet man inte vad en person som är dömd för våldtäkt har gjort, i synnerhet inte om offret är ett barn.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att en tjockis som Anders Eklund överhuvudtaget kan genomföra en äkta våldtäkt med knull och hela baletten. Jag tänker mig istället något i stil med vad William Wallace fru blir utsatt för i filmen Braveheart, det vill säga att Eklund ligger och flåsar över sitt offer och slickar henne i ansiktet. Jag kan även tänka mig att Anders försöker få in en hand under offrets tröja samtidigt som han frenetiskt runkar med den andra handens tumme och pekfinder och säger "Åhh, kom till farbror Anders..." med sin efterblivna dialekt.

Alla tre av mina exempel hade tyvärr bedömts som våldtäkt i Sverige, även om de rör sig om helt olika saker.
Citera
2017-02-06, 19:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalj
Din länk ger inte svar på min fråga. Tyvärr så har våldtäktsbegreppet kommit att innefatta fler och fler handlingar med tiden och idag så vet man inte vad en person som är dömd för våldtäkt har gjort, i synnerhet inte om offret är ett barn.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att en tjockis som Anders Eklund överhuvudtaget kan genomföra en äkta våldtäkt med knull och hela baletten. Jag tänker mig istället något i stil med vad William Wallace fru blir utsatt för i filmen Braveheart, det vill säga att Eklund ligger och flåsar över sitt offer och slickar henne i ansiktet. Jag kan även tänka mig att Anders försöker få in en hand under offrets tröja samtidigt som han frenetiskt runkar med den andra handens tumme och pekfinder och säger "Åhh, kom till farbror Anders..." med sin efterblivna dialekt.

Alla tre av mina exempel hade tyvärr bedömts som våldtäkt i Sverige, även om de rör sig om helt olika saker.
Det ska vara fullbordade våldtäkter med penetrering.
Att han var lite tjock har aldrig hindrat honom från att våldta förut heller.
Tjocka män kan också ha samlag.
Citera
2017-02-07, 16:01
Medlem
Det ska finnas en övervakningsfilm på Eklund när han är på OKQ8 samma dag som mordet på E. Någon som vet var jag kan få tag i den? Finns inte sparad hos polisen. Tack!
Citera
2017-06-06, 01:14
Medlem
fredrikdenstores avatar
Livstidsdömde mördaren Anders Eklund får inte tillbaka sitt skadestånd

http://www.dalademokraten.se/blaljus/brott/morddomde-anders-eklund-gar-vidare-i-utmatningsstrid

Ge svinet ett par blåklockor till!
Citera
2017-06-07, 23:35
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Livstidsdömde mördaren Anders Eklund får inte tillbaka sitt skadestånd

http://www.dalademokraten.se/blaljus/brott/morddomde-anders-eklund-gar-vidare-i-utmatningsstrid

Ge svinet ett par blåklockor till!
Tro inte att han gett upp än, han ska överklaga till HD: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K5dKe/anders-eklund-blev-av-med-skadestand--overklagar-till-hd

Det är av ”vikt för rättstillämpningen” sägs det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in