2017-02-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Suck!

Får jag be om en allmän skärpning i denna tråd och en höjning av den intellektuella nivån?

Den intellektuella nivån höjs så fort du försvinner från tråden.
Du är och förblir en idiot.
Citera
2017-02-04, 20:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Får jag be om en allmän skärpning i denna tråd och en höjning av den intellektuella nivån?
Det kommer du få när den här Onecoins-sörjan ska upp i rätten. Då kan du försöka med att det bara är en utbildning ni säljer.
Citera
2017-02-04, 20:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Suck!

Om man jobbar med Finansiella produkter så kanske man inte köper en grundkurs i Kryptovaluta?
Nä, för då har man kunskapen om att er utbildning för en kvarts miljon finns gratis på webben.

Dessutom inser man ganska snabbt att mervärdet i form av era digitala mynt är en scam.
Citera
2017-02-05, 14:30
Medlem
Fattar inte klappmongonas scitzopsvar. Ena stunden är OC en kryptovaluta som gör alla otroligt rika. Nästa stund är det en grundkurs i kryptovaluta. Om det nu bara är en grundkurs varför ska det kosta så mkt för kopierade pdf filer? Varför alla stängda konton? Varför är alla toppar inblandade i misslyckade scams tidigare? Finns det 1 person med meriter i organissationen? O kom inte dragande med köpta annonser i Forbes.
Citera
2017-02-05, 14:35
Medlem
All trafik till Onecoin minskar enligt Alexis...

Onecoins Facebook fortsätter att få skit och folk lägger in länkar som visar att det är en bluff...

En av Onecoin promoter i US har frånsagt sig Onecoin...

Bara att läsa kommentarerna....
http://behindmlm.com/companies/onecoin/onelife-suspend-onecoin-withdrawls-affiliates-cant-cash-out/

En av tidningarna har ett stort repotage om bluffen...
http://www.diena.lv/raksts/sestdiena/tema/ierauti-bulgaru-kriptocarienes-piramida-14165221

"National police spokesman Dairis Anučins Saturday confirmed that the information on OneCoin group has been received and is currently being conducted in its examination."

Eller detta...

"Shortly after checking Facebook group created to share articles on OneCoin possible fraud, and called on to refer to people who attended the seminars, SestDiena received a message from a seminar leader. She called the meeting to call, because the Facebook group and BMWPower Online was mentioned false information."

Jaha , så nu är facebook inläggen från Onecoin korrekta?
Citera
2017-02-05, 16:06
Medlem
Hoppa in på Facebook och scrolla iväg lite på OneCoins sida. Nu ska OneCoin använda dess blockchain att revolutionera musikindustrin. Wow - nu ska Spotify, Tidal etc få rejäl konkurrens. Jag riktigt ser hur alla klappmongos står i kö för nästa deal när dealshaker går åt pipsvängen
:-)
Citera
2017-02-05, 16:45
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickilinan
Hoppa in på Facebook och scrolla iväg lite på OneCoins sida. Nu ska OneCoin använda dess blockchain att revolutionera musikindustrin. Wow - nu ska Spotify, Tidal etc få rejäl konkurrens. Jag riktigt ser hur alla klappmongos står i kö för nästa deal när dealshaker går åt pipsvängen
:-)

Trist att OCs blockkedja är ofullständig (dvs meningslös) och miningen bara ett spel för gallerierna:

www.onecoinonelifefacts.blogspot.com

Var hittade du detta förresten? Det finns ju så många onecoin att välja på...
Citera
2017-02-05, 21:04
Medlem
https://www.onecoin.eu/en/news/blockchain---the-next-big-thing-in-music-industry
Citera
2017-02-06, 00:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickilinan
https://www.onecoin.eu/en/news/blockchain---the-next-big-thing-in-music-industry

Citat:
The validity of this data has been considered crucial for the performers and others that have created, and worked on a particular song, so that they could get paid when someone plays or distributes their music.

Therefore, Rogers suggests an innovative solution based on the blockchain – a globally accessible decentralized database that is expected to unite and keep the metadata for all of the music already made and also the music to be made in the future. This public space would allow artists to represent themselves and would give companies the chance to use this music database, and actually find the information they need, based on the gathered data.

Varför skriver de att en öppen blockkedja kan revolutionera musikindustrin när Onecoins blockkedja är centralicerad och allt annat än just öppen, om den nu ens finns? Tror de verkligen att deras medlemmar är helt dumma i huvudet?

Exakt på vilket sätt ska ett klappmongo som köpt en utbildning kunna tjäna pengar på att Onecoin äger en hemlig påhittad blockkedja? En blockkedja som om den ens finns inte kan användas till det som texten handlar om.

Hur ser intäktsmodellen ut? Hur ska inkomsterna fördelas?

Texten handlar om hur upphovsrättsinnehavarna till musik ska kunna få betalt. På vilket sätt tror klappmongona att de blir innehavare av upphovsrätten till musik genom att köpa piratkopierade PDF-filer av Onecoin?

Exempel: Klappmongo 1 köper en utbildning av Onecoin för 5.500 Euro. Genom att köpa denna fil för riktiga pengar tror han också att han blir upphovsrättsinnehavare till populärmusik och kan nu begära återkommande utbetalningar från STIM när musik spelas i offentliga sammanhang.
(Påhittad dialog)

K1 (Klappmongo 1): Hej! Är det STIM jag talar med?

S (STIM): Ja. Vad gäller saken?

K1: Jag hörde att man spelade musik på radion igår. Jag tänkte att ni kunde skicka mig mina pengar men kom på att ni inte har mitt kontonummer.

S: Vilken melodi är det du är upphovsrättsinnehavare till?

K1: Musik! Jag ska få betalt när det spelas musik!

S: Ja, riktigt så funkar det inte.

K1: Jo. Jag har köpt en stulen piratkopierad utbildning från ett företag som har en hemlig blockkedja på en kriminell server i Östeuropa och de har nu revolutionerat hela musikindustrin och får nu alla pengar. Det blir så krångligt om ni först måste skicka pengarna dit innan jag får dem, så jag tänkte att ni kunde skicka dem direkt till mig istället!

S: En utbildning säger du, vad handlade den om?

K1: Kryptovaluta som man kan låtsas att det går att handla med eller som man kan låtsas att det går att växla till riktiga pengar. Ge mig mina pengar nu! Försök inte slingra er!

S: Men du äger inte bolaget med den påhittade blockkedjan själv om jag uppfattar dig rätt?

K1: Nej jag har bara köpt en utbildning. Varför frågar du så mycket? Kan du inte bara skicka mig mina pengar?

S: Nja. Det blir lite svårt. Vi skickar bara pengar till de som äger upphovsrätten till musiken. Inte ens om man äger en påhittad hemlig blockkedja kan man få ta del av dem. Du äger väl ingen påhittad blockkedja? Stod det inget om det i utbildningen du köpte?

K1: Jag måste lägga på nu så jag inte missar framgångståget! Om ni inte kan betala vad ni är skyldig mig, kan ni betala hälften i Onecoin, skicka 25% av kontanterna till KleptoQueen och lägga resten i ett kuvert och posta till mig!

S: Jag tror du ska ringa 112 och begära psykakuten! Tack för att du ringde!

K1: Tack då!

(Slut på påhittad dialog)

Det här verkar så inpiskat korkat att bara ett Onecoinoffer med en ordentligt "framgångsmarinerad" hjärna kan tro att detta kan bli något (bra) överhuvud taget.

Tar dumheterna aldrig slut?

Den 16 Februari får vi veta att DealShaker inte blev en tummetott ens - Utan precis ingenting! Precis som allt annat KleptoQueen tar i, förutom klappmongosarnas helt riktiga pengar de aldrig får se röken av igen.

***JÖSSES!***
Senast redigerad av ursprungligen 2017-02-06 kl. 00:48.
Citera
2017-02-06, 11:25
Medlem
Slubberss avatar
Det var tydligen någon artikel i Göteborgsposten den 5/2-17 där Onecoin nämns, någon som har tillgång till nätupplagan?
Har bara ett par foton av tidningsartikeln, lagt upp dem här:
http://imgur.com/cC6FF41
http://imgur.com/sVQmKMR
Citera
2017-02-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slubbers
Det var tydligen någon artikel i Göteborgsposten den 5/2-17 där Onecoin nämns, någon som har tillgång till nätupplagan?
Har bara ett par foton av tidningsartikeln, lagt upp dem här:
http://imgur.com/cC6FF41
http://imgur.com/sVQmKMR

När jag söker i GP hittar jag endast de tre artiklarna som redan nämnts?
Citera
2017-02-06, 12:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
När jag söker i GP hittar jag endast de tre artiklarna som redan nämnts?

Artikeln verkar bara finnas i pappersupplagan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in