2017-02-05, 03:39
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ser inget problem med den svenska bilden. Om man tittar på bilden med Trump som signerar är det mycket att undra över. Männens frisyrer, helt out of date. Fula kostymer. Hemska slipsar. Gräsliga tapeter. Fula gardiner. Vad är det för buckla i bokhyllan? Något Trump fick i highschool?

Vilka herrfrisyrer är det PK-vänstern godkänner i dessa dagar då?
Klassisk vattenkammad sidbena är ju modernt nu igen, hippiefrisyrerna börjar bli rätt ute.
Citera
2017-02-05, 05:51
Medlem
Lilabanans avatar
Sverige skämmer ut sig igen politiskt. SHOCKER.

En sak folk verkligen måste fatta.

Sverige är under total kontroll av globalisering. Globaliserings agendan är inte bra för Sverige. Den är inte bra för något land. Den är bra för en liten klick stenrika och mycket onda människor.

Trump skiter i hur mycket duktiga idioter skämmer ut sig, för han vet hur grundlurade de är. Då menar jag bokstavligt talat GRUNDLURADE.
Skrämmande hur många som är det även här på Flashback...

Trump kommer köra vidare. Han kommer få ännu mer hybris och det säger jag på ett bra sätt. Han återställer just nu USA's riktiga självständighet. Snart kommer Jeff Sessions att gå ut på pedofil jakt så fort demokraterna godkänner han, då kommer de ondaste av de onda att åka dit.

När de är borta från hållet kommer uppvaknandet från dessa onda, manipulativa krafter att påbörjas för det svarta hål som slukat yttrandefrihet med mera kommer snart försvinna.

Han kommer visa genom en utredning om röstnings fusk hur dessa tyranner hållt i makten. Världen över.

Det här kommer påverka Sverige positivt i det långa loppet. Folk tror detta handlar om amerikansk politik bara. Så fel.

JA, jag hjältemålar Trump. Det gör jag med stolthet för han är tamefan hjälte nu när vi får se fiendens onda äckliga demon ansikten.
Senast redigerad av Lilabanan 2017-02-05 kl. 05:55.
Citera
2017-02-05, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Ja, så kan det förstås vara. Jag tycker dock att fenomenet med fokus på utseende är jävligt fascinerande.
Håller med dig helt. Tror iofs att det är till stor fördel för MP om de inte bedöms efter kompetens.
Citera
2017-02-05, 09:44
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datapojken
Skulle inte förvåna mig om barnet i kvinnans mage är adopterat.

Hahaha, hur tänkte du här? Ingen kan väl vara så dum att man på allvar tror adoption går till som du skriver. Möjligtvis är det insemination, men det är inte adoption.

Tycker många inlägg är direkt påhopp mot kvinnorna, tycker fokus bör ligga på att dessa gör exakt samma sak som Trump men bara med kvinnor. Dvs, homogent, är det verkligen ok om det är 100% kvinnor än 100% män?
Citera
2017-02-05, 10:52
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Syftar du på människor som knullar runt utan preventiv-medel?

Jag syftar på män
Citera
2017-02-05, 11:54
Medlem
NS_14s avatar
Den vulgärt groteska kotterispyan av det svenska terroristimporterande och våldtäktsfrämjande batikavantgardet röner mer internationell uppmärksamhet. Ivrigt påhejade av dresserade betahannar och Twittercucks dyker det ena gruppfotot på kvinnliga balkongbiologer upp efter det andra.

https://www.rt.com/viral/376258-swedish-deputy-pm-trolls-trump/

Detta skurhinksdoftande smörgåsbord av bältesmogna klimakterietanter med myndig uppsyn utgör en skarp kontrast till den internationella avrättning som möter en i kommentatorsfältet. Ett i mängden av lågvattenmärken från dagisregeringen som getts förtroendet att prova politik.
Senast redigerad av NS_14 2017-02-05 kl. 11:57.
Citera
2017-02-05, 12:15
Medlem
Herostratoss avatar
Såna där bilder lär väl åtminstone skada bilden om Sverige som de undersköna och välsvarvade blondinernas himmel? Kanske ses den rentav utav några våldtäktsflyktingar som beslutar sig för att styra kosan till annat land?

I övrigt så kan det vara väl värt att påpeka att det kärringarna ägnar sig åt är godhetssignallering, det officiella Sveriges favorithobby och roten till väldigt många av dagens problem.
Citera
2017-02-05, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ser inget problem med den svenska bilden. Om man tittar på bilden med Trump som signerar är det mycket att undra över. Männens frisyrer, helt out of date. Fula kostymer. Hemska slipsar. Gräsliga tapeter. Fula gardiner. Vad är det för buckla i bokhyllan? Något Trump fick i highschool?

Världen är sönderdominerad av män i alla typer och format. Kvinnor har också rätt till utrymme, de är ju minst hälften av världsbefolkningen. Kan inte förstå varför den satiriska bilden med Isabella L och entourage sätter igång en sån hätskhet? Hotfull för många?
Nej jag är inte feminist, flata eller PK. Just an ordinary citizen in this GODforgotten country.
Citera
2017-02-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Regeringen, med Miljöpartiet i spetsen, väljer att på bästa betalda arbetstid lägga upp en flamsbild där de tror att de "driver" med bilderna på Donald Trump då han skriver under executiva beordringar.

Förutom att "ordern" eller lagen Miljöpartiets språkrör låtsas skriva under är just på låtsas, så får själva upplägget på bilden hela svenska regeringen att framstå som ett sorts vuxendagis.

På Trumps bild syns allvarliga, välklädda herrar i dyra kostymer i ett rum inrett för tiotusentals dollar. På bilden skriver Trump under skarpa order som redan börjat påverka inte bara USA, utan hela världen.

På Sveriges bild ser vi några fruntimmer utan smink och ofixat mammaledighetshår, diverse inkonsekvent klädsel hos kvinnogruppen med allt från billiga dresser från Indiska till knepiga kavajer avsedda för karlar. Även en höggravid kvinna, som borde vara hemma, är av oklar anledning med på bilden och ser mest ut som en vilsen hemmafru. Till råga på allt Isabella Lövin med gråmulen gropig hy, utan smink och ostylad frisyr. På-låtsas-underskriften sker dessutom i ett knepigt inrett konferensrum med möbler från Ikeas billigare sortiment (ser ut som något från valfri kommunal lågstadieskola).

Ser ju inte riktigt klokt ut med denna samling dagisfröknar.
Isabella Lövin (MP) sitter och skriver på låtsaspapper som om hon jobbade med barn på ett dagis.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wBW6A/skrev-pa-klimatlag--med-kanga-till-trump

Jag förstår att du antagligen helst ser att "fruntimmer" stannar hemma framför spisen, men du är väl medveten om att man i Sverige får jobba även om man är gravid.....? Eller kvinna...? Eller väljer att inte sminka sig....?
Citera
2017-02-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Vilka herrfrisyrer är det PK-vänstern godkänner i dessa dagar då?
Klassisk vattenkammad sidbena är ju modernt nu igen, hippiefrisyrerna börjar bli rätt ute.

Det är alltså helt ok att klaga på kvinnors frisyrer, men inte på mäns?
Citera
2017-02-05, 14:50
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schopenhauerette
Jag förstår att du antagligen helst ser att "fruntimmer" stannar hemma framför spisen, men du är väl medveten om att man i Sverige får jobba även om man är gravid.....? Eller kvinna...? Eller väljer att inte sminka sig....?

Det handlar inte om vad man får eller inte får göra. De får gärna jobba ihjäl sig om de vill. Startinlägget jag postade handlar om att de inte ser representativa ut. Hört talas om klädkod?
De företräder Sveriges regering och då ska de se propra ut i sammanhang där de företräder Sverige.
Det är inte ett tivoli de jobbar på. Fattas väl bara att vi får en statsminister med piercing i näsan och tuppkam. Statsfeminismen gör Sverige till åtlöje och skadar rikets säkerhet i tider när länder som Ryssland företräds av en utrikesaggressiv man med handlingskraft och vilja av stål.
Citera
2017-02-05, 15:12
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Världen är sönderdominerad av män i alla typer och format. Kvinnor har också rätt till utrymme, de är ju minst hälften av världsbefolkningen. Kan inte förstå varför den satiriska bilden med Isabella L och entourage sätter igång en sån hätskhet? Hotfull för många?
Nej jag är inte feminist, flata eller PK. Just an ordinary citizen in this GODforgotten country.

Man får tycka vad man vill om bilden, men man kommer aldrig ifrån det faktumet att vänsterkvinns inom politiken nästan alltid är okvinnliga och provocerande tråkiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in