2017-02-04, 15:03
Medlem
Olga-Reets avatar
Det är ett jävla oskick att politikernas utseende, smink och kläder ständigt ska ältas! Dom styr väl för fan inte landet med mascaran heller! Jag ser hellre en politiker som jobbade en kvart längre än stod framför spegeln som nån jävla utseendefixerad idiot... Sånt tal är att sänka sig till träskvänsterns usla nivå av personangrepp och rasistkort. Det är irrelevant, kontraproduktivt och småaktigt. För vänstern har det lett till förlusten av det amerikanska presidentskapet, det brittiska EU-medlemskapet och till och med den under 60 år ihopspikade åsiktskorridoren. Lägg av med den skiten innan högern halkar ner i samma jävla sörja!
Citera
2017-02-04, 15:13
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Fast ni feminister har ju inte problem om det bara varit svarta män på bilden istället, eran agenda är att rasera vita samhällen, inte att rasera patriarkatet. Patriarkat stör er inte det minsta så länge patriarkatet är muslimskt, arabiskt eller svart.
Har du skrumphjärna? Läs mitt inlägg igen och ta sen ditt restlager av halmgubbar och gå och skäms.
Citera
2017-02-04, 15:14
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Tycker dock de flesta har fokuserat på det värdelösa jobb som regeringen onekligen gör. Men du ser förmodligen inte de inläggen, du är förblindad av vänsterbias.
Ja, så kan det förstås vara. Jag tycker dock att fenomenet med fokus på utseende är jävligt fascinerande.
Citera
2017-02-04, 15:16
Bannlyst
Den bilden symboliserar ett Fittstim. Enda roliga klyschan Stig Malm bidrog med.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fittstim
Citera
2017-02-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Du låter som en journalfilm från 1930-talet. Gravida kvinnor borde vara hemma. Fruntimmer utan smink. Tillbaka till ålderdomshemmet med dig.

Eller som detta klassiska uppsatsämne från omkring 1950: "Kvinnor bör inte bära långbyxor: kjol fungerar bättre i köket och ser mer elegant ut, män uppskattar anblicken av kvinnor i kjol osv" (ur Körner: 5500 uppslag för skoluppsatser, tryckt någon gång på 50-talet).

Jag ser givetvis också att damerna på det här fotot är relativt (inte helt) osminkade, men jag tycker ärligt talat inte att kvinnliga politiker (eller chefer i näringslivet) behöver vara tungt sminkade och jätte-formellt klädda i alla lägen. Tror TS att Obama eller George W Bush jobbade i helknäppta 1000-dollars kostymer hela dagarna?
Senast redigerad av HepCat-X 2017-02-04 kl. 15:35.
Citera
2017-02-04, 15:31
Bannlyst
Är besynnerligt att svenska regeringsmedlemmar hånar utländska politiker. Tror att det kommer straffa sig med råge. Svetsarn borde ta Wallström och Lövin i örat och se till att dom feministiska pajasarna sköter sitt yrke professionellt. Sverige är mycket beroende av USA och UK, är tjänstefel att offentligt gå ut med barnsliga provokationer. Ytterst olämpligt. Resulterar endast i att Sverige får badwill utomlands.
Citera
2017-02-04, 15:34
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusskydd
Man skall alltså markera mot Trumps "gubb bild" genom att tillsammans med ett gäng "damer" (för att utrycka det diplomatiskt) posera på ett i stort sätt likadant sätt som Trump. Komplett med bistra miner och allt. Jag tycker inte detta slår igenom väl. Samma personer som så gärna pratar om mångfald jämlikhet osv kunde ju givetvis markerat detta genom att ta med båda könen och personer från andra kulturer. Istället lyckas man få med 10 vita kvinnliga feminister. Bra jobbat. Detta faller pladask.

Är det politiken eller budbäraren som är den felande länken när det gäller feministerna i regeringen?
Kom det liknande budskap från "hen" vid detta fototillfälle? Skulle inte tro det...

https://disq.us/url?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FC3xm wySWAAASHKC.jpg%3ABByO3GOwSPJDwWOJo6MJWlOT994&cuid =1086347
Citera
2017-02-04, 15:44
Medlem
CaptainNemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Fast vägrar lyssna.. På vem?

Vi samlar typ 150pensionärer till demonstrationerna, på internet är vi okänt antal som sitter och gnäller anonymt.
Regimens massmedia utklassar fortfarande våran egna i trafik.

Ja, 2018 kommer det "antirasistiska mittenpartiet" som konstant är villiga att "kompromissa"-SD att få över var 5e röst.
Detta i ett läge då över var 3e invånare är invandrare.

Första steget för att kunna bli frisk är sjukdomsinsikten, vi svenskar är sjukligt fjolliga, pinsamma mesar helt enkelt, detta gäller de flesta av oss, desto snabbare vi förstår detta desto snabbare kan vi komma till rätta med detta.
De enda som politikerna fraterniserar med är andra "adliga" så oss övriga är den stora massan som ständigt blir ignorerade mellan valen.

Det är oturligt att SD nu börjat vika sig i samma riktning som övriga partier. Inget som någon egentligen önskat förutom de som vill att SD återgår till att leva i marginalen.
Citera
2017-02-04, 15:47
Medlem
symers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugballe
Skillnaden är att trumps order har effekt. Lövins order är bara trams.. Därför faller det platt! Speciellt med hennes triumferande "nu måste alla regeringar "! Nä de måste dom inte alls, de kan bara upphäva skiten.

Istället för att lägga tiden på skämtbilder och trumslagare så kunde de ordnat en utredning om HUR vi ska kunna minska co2 och vilken forskning som behöver mer stöd. Dvs konkreta förslag på hur Detta ska lösas. Med MP är ju känt för en "det ordnar sig" mentalitet. Ungefär som när de släpper in 100tusentals flyktingar utan nån idé om var de ska bo eller försörja sig.
Tycker jag läser in en oerhörd ilska mellan dina rader, nästan som att du är personligt förolämpad. Det här är ju en solklar bagatell och jag tror att poängen med bilden inte handlade så väldigt mycket själva resolutionen isig, även om även det var en dimension av det hela, att medans Trump administration i stor utsträckning förnekar miljön, skriver svenska politiker under regleringar. Sen kan jag åhlla om med om att det definitivt går att diskutera vilken påverkan den kommer till att han.
Citera
2017-02-04, 16:05
Medlem
Libertarismuss avatar
Jag skrattade till när jag såg bilden. Det var roligt.

Budskapet är däremot barnsligt, som det alltid är när det kommer från vänstern. Jag får också en känsla över hur oseriösa dessa kvinnor är inom politiken. Istället för att vara seriösa skämtar de bort sin egna politik och ger hellre "kängor" till politiska motståndare.
Citera
2017-02-04, 16:10
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag skrattade till när jag såg bilden. Det var roligt.

Budskapet är däremot barnsligt, som det alltid är när det kommer från vänstern. Jag får också en känsla över hur oseriösa dessa kvinnor är inom politiken. Istället för att vara seriösa skämtar de bort sin egna politik och ger hellre "kängor" till politiska motståndare.

Verkligen? Rätt smart. Massa gratis uppmärksamhet.
De flesta utanför kissnödiga PK-Sverige har uppskattat gesten som pekar på det absurda i 8 män som stoltserar över ett beslut över kvinnors rätt till abort.
Citera
2017-02-04, 16:15
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Verkligen? Rätt smart. Massa gratis uppmärksamhet.
De flesta utanför kissnödiga PK-Sverige har uppskattat gesten som pekar på det absurda i 8 män som stoltserar över ett beslut över kvinnors rätt till abort.
Donald Trump och de andra männen har inte inskränkt kvinnans rätt till abort. De har helt enkelt gett vanliga amerikaner rätten att slippa tvingas betala för kvinnor som vill utföra abort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in