2017-02-05, 15:36
Medlem
Jag tyckte det var kul. Typiskt alla Flashbackpojkar att bli förolämpade över något sådant. Helt i Trumps lättsårade, narcissistiska anda.
Citera
2017-02-05, 15:43
Medlem
ESS-Lunds avatar
Bra markering mot en wannabe-despot. Skönt att det finns partier och politiker i Sverige som försvarar frihet och inte likt SD eller andra antisvenska partier går Putins eller andra diktatorers ärenden samtidigt som de lurar pöbeln att allt görs för deras skull.
Citera
2017-02-05, 17:15
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schopenhauerette
Jag förstår att du antagligen helst ser att "fruntimmer" stannar hemma framför spisen, men du är väl medveten om att man i Sverige får jobba även om man är gravid.....? Eller kvinna...? Eller väljer att inte sminka sig....?

Du missar poängen. Du får göra precis som du vill som kvinna inom lagens och reglers ramverk, men frågan är om man ser professionell ut när man väljer att se ut så?

Tänk dig om trump eller andra världsledare satt med mjukisbyxor, t shirt och rufsigt hår och skrev på exekutiva ordrar offentligt? Hade det sett bra ut? Alla yrken har sin kategori, tex som säljchef ska du se välklädd ut när du förhandlar med kundet, oavsett kön. Varför skulle det vara annorlunda på regeringsnivå? Jag skulle vilja säga tvärtom, man måste nästan se proper och fräsch ut i offentlighet just för man har den rollen att representera ett land och samtidigt inge förtroende i sitt folk genom att se välmående, fräsch och skarp ut. Ser man trött och bitter ut inger det tvivel om man är ens kapabel att fatta viktiga strategiska beslut åt folket.

Fattar du nu grejen?
Citera
2017-02-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jag tyckte det var kul. Typiskt alla Flashbackpojkar att bli förolämpade över något sådant. Helt i Trumps lättsårade, narcissistiska anda.
Det är ju kvinnorna på bilden som är narcissister, den politiska poängen uteblir då de bara är ute efter uppmärksamhet och har en annan agenda än den du tror.
Citera
2017-02-05, 17:57
Medlem
Citat:

Är väl inte själva grejen med den satiriska bilden att just driva med allt det Trump står för; yta, pengar, makt?
Citera
2017-02-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Regeringen, med Miljöpartiet i spetsen, väljer att på bästa betalda arbetstid lägga upp en flamsbild där de tror att de "driver" med bilderna på Donald Trump då han skriver under executiva beordringar.

Förutom att "ordern" eller lagen Miljöpartiets språkrör låtsas skriva under är just på låtsas, så får själva upplägget på bilden hela svenska regeringen att framstå som ett sorts vuxendagis.

På Trumps bild syns allvarliga, välklädda herrar i dyra kostymer i ett rum inrett för tiotusentals dollar. På bilden skriver Trump under skarpa order som redan börjat påverka inte bara USA, utan hela världen.

På Sveriges bild ser vi några fruntimmer utan smink och ofixat mammaledighetshår, diverse inkonsekvent klädsel hos kvinnogruppen med allt från billiga dresser från Indiska till knepiga kavajer avsedda för karlar. Även en höggravid kvinna, som borde vara hemma, är av oklar anledning med på bilden och ser mest ut som en vilsen hemmafru. Till råga på allt Isabella Lövin med gråmulen gropig hy, utan smink och ostylad frisyr. På-låtsas-underskriften sker dessutom i ett knepigt inrett konferensrum med möbler från Ikeas billigare sortiment (ser ut som något från valfri kommunal lågstadieskola).

Ser ju inte riktigt klokt ut med denna samling dagisfröknar.
Isabella Lövin (MP) sitter och skriver på låtsaspapper som om hon jobbade med barn på ett dagis.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/wBW6A/skrev-pa-klimatlag--med-kanga-till-trump
Texten i länken sket jag i. Men i bilden såg jag en smått kul ironi.

Men TS !
Varför Måste detta ses så förbannat gravallvarligt ???
Senast redigerad av zebop 2017-02-05 kl. 18:01.
Citera
2017-02-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Det är ju kvinnorna på bilden som är narcissister, den politiska poängen uteblir då de bara är ute efter uppmärksamhet och har en annan agenda än den du tror.
Den politiska poängen att driva med Trump som bara omger sig med män uteblir inte. Det är därför denna tråd finns och det är därför det skrivs om det.

Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Är väl inte själva grejen med den satiriska bilden att just driva med allt det Trump står för; yta, pengar, makt?
Åtminstone är "själva grejen" att Trump bara omger sig med män. Det tycker jag de illustrerar rätt kul, faktiskt.
Citera
2017-02-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet

Driva med Trump, ja hoppas han tar åt sig och lägger strafftullar på svenska varor.
citat
"Åtminstone är "själva grejen" att Trump bara omger sig med män. Det tycker jag de illustrerar rätt kul, faktiskt."

Smart med män så de slipper hönsgården likt svenska regeringen , tänk er den här som president
http://www.vaken.se/sanningen-om-hillary-clintons-bisarra-beteende/
Senast redigerad av a11byndy 2017-02-05 kl. 18:34.
Citera
2017-02-05, 19:36
Medlem
Koddmongots avatar
Bilden personifierar känslan jag får av i stort sett allt den svenska staten gör. Allt annat än fackmannamässigt.
Citera
2017-02-05, 20:10
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schopenhauerette
Det är alltså helt ok att klaga på kvinnors frisyrer, men inte på mäns?

? Det klagades ju en massa på Trumps hår under valkampanjen, så då bör det ju vara lika ok att klaga på dessa kvinnors hår.... eller... standarden har ju satts av msm.
Citera
2017-02-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Bra markering mot en wannabe-despot. Skönt att det finns partier och politiker i Sverige som försvarar frihet och inte likt SD eller andra antisvenska partier går Putins eller andra diktatorers ärenden samtidigt som de lurar pöbeln att allt görs för deras skull.
Hur kan övriga partiers folkutbytespolitik vara annat än anti-svensk? Snacka om nyspråk.
Citera
2017-02-05, 20:51
Medlem
Citat:
Den politiska poängen att driva med Trump som bara omger sig med män uteblir inte. Det är därför denna tråd finns och det är därför det skrivs om det.
Det är den billiga ursäkten till uppmärksamhets horeriet, ja.
De har inget emot något "patriarkat", tvärtom, deras agenda är att rasera det västerländska samhället.
Det är som sagt hudfärgen på Trump och hans anhängare som upprör kvinnorna på bilden, du tror väl inte att en liknande bild från mellanöstern med arabiska eller svarta män som beslutar över kvinnors rättigheter upprör haschflummarna? Samma haschflummare stödjer ju BLM-rörelsen som har band till Nation of Islam där en svart patriarkal kultur råder, den typen av patriarkat de ej har något emot dvs.

Citat:
Åtminstone är "själva grejen" att Trump bara omger sig med män. Det tycker jag de illustrerar rätt kul, faktiskt.
Och vi med analysförmåga ser den billiga ursäkten och hyckleriet.
Senast redigerad av xenomorph-ball 2017-02-05 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in