2017-02-04, 18:04
Medlem
anteri17s avatar
Däremot kan man inte undgå att dra vissa slutsatser av Malmös inledande träningsmatchande. Likt förra året verkar man ha svårt att öht föra matcher, dels att skapa nog med offensivt tryck. Malmö är ett gediget fotbollslag, men känslan är fortsatt att potentialen inte är i närheten av att nås. Mot det kan anföras att truppen kanske inte är sådär supervass. Utan AC och Rosenberg spelas fortsatt oprövade Svanberg, fortsatt mediokra Rakip, fortsatt träiga Lewicki.

Som det är nu behöver faktiskt Malmö oroa sig en del. Det håller såklart inte att slå ifrån sig och mena på att träningsmatcher inte betyder något. Träningsmatcher ger fingervisningar, som för Malmös del inte är positiva.
Citera
2017-02-04, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Däremot kan man inte undgå att dra vissa slutsatser av Malmös inledande träningsmatchande. Likt förra året verkar man ha svårt att öht föra matcher, dels att skapa nog med offensivt tryck. Malmö är ett gediget fotbollslag, men känslan är fortsatt att potentialen inte är i närheten av att nås. Mot det kan anföras att truppen kanske inte är sådär supervass. Utan AC och Rosenberg spelas fortsatt oprövade Svanberg, fortsatt mediokra Rakip, fortsatt träiga Lewicki.

Som det är nu behöver faktiskt Malmö oroa sig en del. Det håller såklart inte att slå ifrån sig och mena på att träningsmatcher inte betyder något. Träningsmatcher ger fingervisningar, som för Malmös del inte är positiva.
Inte bara de. Daniel Andersson har nästan stängt för nya värvningar och anställer M fucking aldrig presterat något Pehrsson. MFF fansen bör vara oroliga.
Citera
2017-02-04, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Inte bara de. Daniel Andersson har nästan stängt för nya värvningar och anställer M fucking aldrig presterat något Pehrsson. MFF fansen bör vara oroliga.

Dock hört denna typen av snack för. Åge skulle vara past due date, Rosenberg för gammal och inte presterat, Alan för oerfaren osv.

Har man Sveriges i särklass bästa Sportchef så går man inte runt och är orolig direkt.

Normalt att klaga på MFF, man var "dålig" förra året också och ändå joggades guldet hem.
Citera
2017-02-04, 21:30
Avslutad
Vad är nuvarande status på Mrbati och Radetinac och vad tror man om deras chanser till allsvensk premiär?
Citera
2017-02-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Visst finns det mycket att jobba på, inget snack om saken. Att föra matcher och etablera ett rejält tryck mot motståndarnas försvar har vi fortsatt problem med och det har vi haft mer eller mindre sedan 2014 och Hareides inträde i klubben, ingen skugga ska falla över honom då han förde oss till fantastiska framgångar men det spel som varit vårat signum mellan 2009 och 2013 nedmonterades ganska fort under 2014 för att vara så gott som bortblåst 2015. 2016 var ett fall framåt resultatmässigt men spelmässigt kunde man inte se någon utveckling jämfört med året innan.

Angående truppen håller jag också med, startelvan är såklart överlägsen konkurrenternas och truppen är såklart bred men det är ingen spetsig bredd om man kan säga så. Okej spelare som är rätt långt att ifrån att ta en startplats om alla är tillgängliga. Dessutom ett antal som är långt ifrån kostnadseffektiva.

Om vi håller oss till försäsongsmatcherna så har det spelmässigt sett helt okej ut tycker jag. Helsingør hade man slagit med ett par bollar vid normal utdelning, nu var laget ruggigt ineffektivt och danskarna gjorde mål på sin enda målchans som uppkom efter en försvarstabbe. Mot Östersund började det svajigt innan MFF tog kommandot och visade upp ett bra presspel som bara var något det pratades om förra året. Där blev jag faktiskt imponerad av att det satt så pass bra redan. Sista tredjedelen av matchen skänkte man bort resultatet med massbyten. Visst finns det orosmoln och många områden att jobba på men jag har varit med om på tok för många usla och fantastiska försäsonger för att gå upp i varv redan i början på februari.
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Han har sagt att han är höjd med truppen, varken mer eller mindre. Vad det innebär återstår att se. Apropå tränare som aldrig presterat något så kom varken Rolle, Norling eller Allan hit med särskilt tunga meriter men de lämnade som svenska mästare. Sitt ner i båten ett par månader till.
Citera
2017-02-04, 22:16
Medlem
mishimas avatar
Är det inte alltid så här? Jag kan inte minnas senast jag blev riktigt impad av en försäsongsmatch. Det har alltid målats fan på väggen. Vi gjorde ju ett par riktigt usla matcher vid den här tiden förra året.

Jag är inte orolig.
Citera
2017-02-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är det inte alltid så här? Jag kan inte minnas senast jag blev riktigt impad av en försäsongsmatch. Det har alltid målats fan på väggen. Vi gjorde ju ett par riktigt usla matcher vid den här tiden förra året.

Jag är inte orolig.
2005 var vi riktigt jäkla vassa på försäsongen, mästare i kebabcupen och på god väg att ta vår rättmätiga plats som stormakt i Europa. Sen kom Thun, femteplatsen och Åkeby.
Citera
2017-02-04, 22:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
2005 var vi riktigt jäkla vassa på försäsongen, mästare i kebabcupen och på god väg att ta vår rättmätiga plats som stormakt i Europa. Sen kom Thun, femteplatsen och Åkeby.

Jo, det kommer jag ihåg.

Såg returen mot Thun på storbild på Stortorget under Malmöfestivalen. Det var bittert.
Citera
2017-02-04, 22:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag är inte orolig.

Tror ni att det kommer fler till MFF innan fönstret stängs? Jag tror det.
Senast redigerad av bagarn29 2017-02-04 kl. 23:30.
Citera
2017-02-04, 23:00
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:

Jag är inte orolig.

Jag fattar inte att en del (inte du) lägger sånt fokus på träningsmatcher. Det är väl i sådana man ska prova sig fram och se vad som funkar eller inte? Jag är rätt övertygad om att MFF kommer att vara redo när allsvenskan börjar.
Citera
2017-02-04, 23:02
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Jag fattar inte att en del (inte du) lägger sånt fokus på träningsmatcher. Det är väl i sådana man ska prova sig fram och se vad som funkar eller inte? Jag är rätt övertygad om att MFF kommer att vara redo när allsvenskan börjar.

Ja träningsmatcher känns inte som de ger några särskilda signaler, allra minst resultaten. Svenska cupen är en bättre fingervisare, även om inte matcherna där heller bör tas på allvar vad gäller utgången i Allsvenskan.
Citera
2017-02-04, 23:24
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Varför inte riktigt gräs?
Klart jag föredrar gräs, men jag ser hellre hybrid än plast.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vi lirar redan på riktigt gräs. Ni som kör på potatisåkrar får gärna byta.
Nej det gör vi inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in