2017-02-04, 11:21
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Lite lördagshumor (tror inte det är postats innan). Någon tackar Swedbank på fejjan för 14000:- gratis. Tror hen iaf
https://pbs.twimg.com/media/C3wsRrPXAAAhNn5.jpg

https://pbs.twimg.com/media/C3wsSo0WYAALd4E.jpg

Såg den på Twitter, underbar.
Citera
2017-02-04, 11:33
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Såg den på Twitter, underbar.
Jag med och tyckte den förärades äran att få vara med här i värmen också. Det är nog ganska många som tror att det var gratis riksdaler som pumpades ut.
Citera
2017-02-04, 11:47
Medlem
Ibiza80s avatar
En annan aspekt: När Swedbank sätter sig ner och listar vilka som tagit ut pengar och ser:

Ahmed - socialbidragstagare, 150 000 i skulder sedan förut.
Arian, fembarnsfar - arbetslös, 85 000 i skulder sedan förut.
Mohammed - långtidssjukskriven, 110 000 i skulder sedan förut.

...så tror jag knappast att banken anstränger sig särskilt mycket för att få tillbaka 1 000, 2 000 eller 3 000 kronor från var och en av dem.
Senast redigerad av Ibiza80 2017-02-04 kl. 11:49.
Citera
2017-02-04, 12:51
Medlem
Om inte Swedbank ser till att få tillbaka varenda jävla krona från dessa småtjuvar så kommer iaf jag avsluta samtliga mina konton hos dem. Ni tror väl inte att banken tar en ekonomisk smäll trots miljardvinster. Det blir vi ärliga bankkunder som får stå för notan i slutänden. Ni som nu försöker stjäla andras pengar pissar alltså på era medmänniskor på samma sätt som ni anser att invandrare gör. Ingen med någorlunda ordnad ekonomi skulle känna glädje över att ha stulit några ynka tusenlappar från sina medmänniskor, så jag utgår ifrån att ni är patetiska fattiglappar. Lev nu riktigt lyxigt i ett par dagar, längre räcker det inte. Sedan kan ni känna er stolta resten av era liv och skryta till era looserkompisar om hur ni blåste "banken" på vad ni verkar tycka, en förmögenhet.
Citera
2017-02-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
En annan aspekt: När Swedbank sätter sig ner och listar vilka som tagit ut pengar och ser:

Ahmed - socialbidragstagare, 150 000 i skulder sedan förut.
Arian, fembarnsfar - arbetslös, 85 000 i skulder sedan förut.
Mohammed - långtidssjukskriven, 110 000 i skulder sedan förut.

...så tror jag knappast att banken anstränger sig särskilt mycket för att få tillbaka 1 000, 2 000 eller 3 000 kronor från var och en av dem.

Inte ansträngande, det går ut automatiskt från systemen och sen till kronofogden resten av livet.
Citera
2017-02-04, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
nej, inte alls, det är inte min poäng heller.

grejen är att de flesta som tagit ut pengar ger blanka fan i att de har spätt på en skuld/skulder de redan hade.

många idag har redan mer än bara ett konto i en bank och skiter fullständigt i om deras gamla swedbankkonto står minus resten av livet då de ändå använder sig av en annan bank för att få in sin lön/socbidrag/f-kassepengar osv.

trodde fler begrep det i den här tråden.

sen finns det säkert även de som trott att detta är gratispengar och kommer sitta med minus på kontot tills det är reglerat. men det var liksom inte det som var min poäng.

sure folk kanske har flera konton, men dom flesta har inte flera konton kopplade med uttagskort så blir svårt o få ut pengarna då men som 90 % i denna tråden så vill ni inte förstå att folk som tagit ut pengar gjort bort sig oavsett.
Citera
2017-02-04, 13:43
Medlem
De svenska bankerna samarbetar ju om rätt mycket, så skulle inte bli förvånad om de gör det här också. Om man har ett övertrasserat konto på en bank och begär lön/bidrag in på en annan så kanske de kan ta tillbaka pengarna ändå? Någon som vet?
Citera
2017-02-04, 14:06
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfmamma
sure folk kanske har flera konton, men dom flesta har inte flera konton kopplade med uttagskort så blir svårt o få ut pengarna då men som 90 % i denna tråden så vill ni inte förstå att folk som tagit ut pengar gjort bort sig oavsett.
umm. jodå, de flesta som har ett konto i olika banker har även uttagskort för respektive konto. öppnar du ett helt vanligt lönekonto i en bank, så får du ett uttagskort till det.

och självklart har de gjort bort sig, har fortfarande inte sagt motsatsen - min poäng är att många av dem skiter i att de blir återbetalningsskyldiga - vad är så svårt att förstå?

och de som trodde det var gratispengar kommer få sitta med minus på kontot tills det är reglerat om de nu inte har andra konton.
Citera
2017-02-04, 18:56
Medlem
Och folk påstår att man inte kunde ta ut mycket pengar under kaoset...
Citat:
– tog ut 600 000 kronor.

– Jag kände mig mycket tung, jag bara fyllde väskan. Jag har flera kompisar som tog ut, men jag tror jag har rekordet. Jag har inte sett någon som tagit ut så mycket som jag, säger Ahmed.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1A2LG/ahmed-slog-rekord-i-bankomatkaoset-tog-ut-600-000-kronor
Senast redigerad av Sorbon 2017-02-04 kl. 19:00.
Citera
2017-02-04, 19:00
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon

– tog ut 600 000 kronor.

– Jag kände mig mycket tung, jag bara fyllde väskan. Jag har flera kompisar som tog ut, men jag tror jag har rekordet. Jag har inte sett någon som tagit ut så mycket som jag, säger Ahmed.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1A2LG/ahmed-slog-rekord-i-bankomatkaoset-tog-ut-600-000-kronor

Enligt Ahmed bestämde han sig då för att skicka pengarna till fattiga i hans hemland Jemen

Ofta att han skickade cashen till jemen, lever säkert på soc och kommer aldrig betala tillbaka
Citera
2017-02-04, 19:01
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon

Det stämmer väl ganska bra överens med vittnesuppgifter från b l a polisen och andra, även om det siffror som då figurerat ligger på mellan 10000 och 50000 per person.
Citera
2017-02-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Enligt Ahmed bestämde han sig då för att skicka pengarna till fattiga i hans hemland Jemen

Ofta att han skickade cashen till jemen, lever säkert på soc och kommer aldrig betala tillbaka

Han hade tydligen 10 000 på sitt konto (- 590 000 nu) så varför polisanmäler inte banken honom för bedrägeri/stöld? Han visste ju att han inte hade 600 000 på kontot.

Ahmeds kommentar på att han blir återbetalningsskyldig? - Det är ett jävla skit, jag skickar pengarna till fattiga.

Bild på kontot:
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/30235b8e-ea21-43d1-9410-5c7b2b4e5d25?fit=crop&h=526&w=1000&245c1964
Senast redigerad av Sorbon 2017-02-04 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in