2017-02-03, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Swedbank har ju gått ut och sagt att de inte kommer anmäla någon, om de velat så hade de gjort det. Tog inte illa upp, tycker bara att jag inte är naiv :P

Swedbank är en aktie-ägd bank, häri ligger juridiska intressen för aktiägarna enl bestämmelser - att banken beskriver sin fadäs i nykäcka fraser i media intill begäran om återbetalning sker är en sak - och samtidigt försöker vara humana i detta avseendet, har inget med att skaffa när de juridiska anspråken sätts i verken.
Citera
2017-02-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Så här e det pojkar och brödrer: först kommer swedbank att dra in varendaste krona från den som övertrasserat över ett visst belopp då man juridiskt hemställer det till bedrägligt förfarande. Därefter kommer kontot att stängas. Kortnummer kommer att försvinna. För vissa kommer kontona att anmälas som övertrassering av brottsgrad till bedrägeri. Här kommer swedbank att polisanmäla och via kronefogden hysa in vartenda ettöring resten av den personskulden resten av livet. Dessa samtliga kommer i ett bankregister vilket innebär: att de absolut med förmodan INTE kommer kunna öppna ett enda svensk bankkonto förutom valuta exchange banker. Att swedbank har varit " frikostiga " med mastercard - rimmar endast till det system som kallas för " verified by visa " för att för kunden skall kunna undvika s.k phising bedrägerier via internethandel och på vissa oauktoriserade utländska butiksavtal då man bara " drar kortet " utan att använda chip. Nog om det.

Det finns inget som stödjer ngn sorts " rättighet " i sveriges lag, el finans/banklag - att man har " rätt " till ett bankkonto - om man missbrukar eller äger oaktsam osedlighet gentemot en svensk bank. Tvärtom " förlorar " svenska banker på bidragskonto-havare. Exempel att ta hänsyn till är s.k penningtvättlagen: här kan banken på dagen säga upp kontona lika snabbt som en korv med mos på sibylla. Det är en idiopati att gemene folk tror att svenskägt bank-konto är synonymt med personnummer.

ja de stänger ner kontot sen blir du kallad till banken och du får förklara övertrasseringen att du inte kommer göra om samma sak, sen öppnar de ditt konto, nästa gång öppnar de inte kontot.
Citera
2017-02-04, 00:00
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixertx
Tror inte att de har swedbankkort med mastercard då om de är djupt skuldsatta.
swedbank har ju mastercard numera. vanliga jävla uttagskort, med eller utan kredit kopplad.

vad är detta? idioternas afton som inte lyckats dra ut stålar och grinar illa över det?
Citera
2017-02-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
swedbank har ju mastercard numera. vanliga jävla uttagskort, med eller utan kredit kopplad.

vad är detta? idioternas afton som inte lyckats dra ut stålar och grinar illa över det?

Grinar illa är det väl ingen eller väldigt få som gör.
Har gossebarnen tagit ut mer slantar än dom har så står det minus på kontot.
Detta minus dras så fort nya pengar kommer in om samma summa inte finns på kontot.

Så när lönen eller bidraget kommer in så dras pengar direkt från kontot.
Några större summor för var och en av gossebarnen tror jag numer inte att det handlar om.
Tror inte ens att pengarna räcker till ny moped
Citera
2017-02-04, 00:45
Bannlyst
Lyckades få ut cirka 20 000 från ett konto jag knappt använder. Är ännu inte fått något återbetalningskrav eller minus på kontot.
Citera
2017-02-04, 00:52
Medlem
vators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormdoktorn
Lyckades få ut cirka 20 000 från ett konto jag knappt använder. Är ännu inte fått något återbetalningskrav eller minus på kontot.

Ja, det är klart. Har ju inte gått många dagar. Vänta en vecka kanske.
Citera
2017-02-04, 08:27
Medlem
Citat:

Så du tycker det är smart att ha minus på kontot för resten av livet? lol
Citera
2017-02-04, 09:02
Medlem
styrlunds avatar
En bankrun.
Inte så smart gjort av de som plockade ut dessa pengar.
Banken kommer ha bra koll på vilka som tagit ut saker. Dessa raketforskare kommer få ett litet brev från banken närmsta dagarna.
Denna händelse är lite intressant ur bankernas kapacitet att hantera kontatrusningar.
Citera
2017-02-04, 09:42
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixertx
Så du tycker det är smart att ha minus på kontot för resten av livet? lol
nej, inte alls, det är inte min poäng heller.

grejen är att de flesta som tagit ut pengar ger blanka fan i att de har spätt på en skuld/skulder de redan hade.

många idag har redan mer än bara ett konto i en bank och skiter fullständigt i om deras gamla swedbankkonto står minus resten av livet då de ändå använder sig av en annan bank för att få in sin lön/socbidrag/f-kassepengar osv.

trodde fler begrep det i den här tråden.

sen finns det säkert även de som trott att detta är gratispengar och kommer sitta med minus på kontot tills det är reglerat. men det var liksom inte det som var min poäng.
Citera
2017-02-04, 10:36
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

grejen är att de flesta som tagit ut pengar ger blanka fan i att de har spätt på en skuld/skulder de redan hade.

många idag har redan mer än bara ett konto i en bank och skiter fullständigt i om deras gamla swedbankkonto står minus resten av livet då de ändå använder sig av en annan bank för att få in sin lön/socbidrag/f-kassepengar osv.

sen finns det säkert även de som trott att detta är gratispengar och kommer sitta med minus på kontot tills det är reglerat. men det var liksom inte det som var min poäng.

Säger banken upp kontot så är det till att betala det man häftar i skuld. Exempelvis så går många företag i konkurs när en bank säger upp lånen. Vilket kan ske med mycket kort varsel.

Så de som ligger pyrt till borde tänkt till lite innan de rusade till bankomaten.
Citera
2017-02-04, 10:57
Bannlyst
Citat:

Så är det många av de som plockat ut är säkerligen inte neurotiska familjelivare.

Hade skälv konto på bajsbanken swedbank som bara stod tomt. men använder annan bank.

-200000 på swed
då kör man bara nordea för soc hädanefter
Citera
2017-02-04, 11:19
Medlem
Badios avatar
Lite lördagshumor (tror inte det är postats innan). Någon tackar Swedbank på fejjan för 14000:- gratis. Tror hen iaf
https://pbs.twimg.com/media/C3wsRrPXAAAhNn5.jpg

https://pbs.twimg.com/media/C3wsSo0WYAALd4E.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in