2017-02-04, 17:56
Medlem
Samtidigt skapar det här systemet stora problem, vem fan ska myndigheterna lyda och jobba ifrån.

Nää Låt presidenten bestämma eller bryt upp unionen och låt staterna bestämma.

Går inte att ha båda.
2017-02-04, 17:56
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jaså, du vill inte "lägga ner tid" på att förklara varför det är olagligt men han ska minsann förklara varför det inte är olagligt? Är det ett vettigt sätt att föra den här diskussionen framåt?

Nej., jag vill inte lägga ner ytterligare tid på dig eftersom du hänger dig åt tillmälen och en allmänt otrevlig och konfrontativ ton i dina inlägg/repliker. Ha en fortsatt trevlig kväll.
2017-02-04, 17:57
Medlem
Steinarrs avatar
Det spelar väl ingen roll vad domare säger om Homeland Security anser någonting annat?

Just därför så känns det som att detta temporära uppehåll är VÄLDIGT temporärt.

Detta handlar bara om en markering från demokraternas sida.
2017-02-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det spelar väl ingen roll vad domare säger om Homeland Security anser någonting annat?

Just därför så känns det som att detta temporära uppehåll är VÄLDIGT temporärt.

Detta handlar bara om en markering från demokraternas sida.

Nej Homeland Security lyder domaren nu vilket de inte gjorde innan.

De ska lyda domarens beslut.
2017-02-04, 18:00
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Samtidigt skapar det här systemet stora problem, vem fan ska myndigheterna lyda och jobba ifrån.

Vad fan snackar du om? Det är klart att "Homeland Security" och alla andra myndigheter ska lyda lagen. Och domaren har faktiskt temporärt "ogiltigförklarat" Trumps EO.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-04 kl. 18:03.
2017-02-04, 18:00
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nej., jag vill inte lägga ner ytterligare tid på dig eftersom du hänger dig åt tillmälen och en allmänt otrevlig och konfrontativ ton i dina inlägg/repliker. Ha en fortsatt trevlig kväll.
Du måste svara. Det är olagligt för dig att inte svara (jag tänker inte förklara varför).
2017-02-04, 18:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
https://www.documentcloud.org/documents/3446398-Robart-TRO.html

Läs här och gör din egen analys.

Som sagt, läs själv.

Ja, men nu påstod ju du att det "verkar inte finnas något hållbart juridiskt resonemang bakom":

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Beslutet av domaren i Washington känns helt och hållet som ett politiskt beslut, verkar inte finnas något hållbart juridiskt resonemang bakom.

Domen läste jag i förmiddags, det är din analys jag efterfrågar.

Eller backar du från ditt påstående nu? Det är helt OK, skriv gärna det i sådana fall.
2017-02-04, 18:03
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Nej Homeland Security lyder domaren nu vilket de inte gjorde innan.

De ska lyda domarens beslut.

Ja men bara tills HS anser att det finns en stor säkerhetsrisk.

Då kommer domaren att ge vika direkt eftersom han knappast vill ta på sig hela ansvaret för en eventuell terrorattack i USA.
2017-02-04, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Vad fan snackar du om? Det är klart att "Homeland Security" och alla andra myndigheterna ska lyda lagen. Och domaren har faktiskt temporärt "ogiltigförklarat" Trumps EO.

Det gjorde de inte först.

Joe ScarboroughVerifierat konto

Agreed. But if the White House adopts a strategy to undermine or ignore the constitutional legitimacy of federal courts, that is a dead end.

Blir stora problem om presidenten och domaren ser på säkerhet från två olika fönster.
2017-02-04, 18:05
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ja, men nu påstod ju du att det "verkar inte finnas något hållbart juridiskt resonemang bakom":

Eller backar du från ditt påstående nu? Det är helt OK, skriv gärna det i sådana fall.
Okej, angående domen. Vilken irreparabel skada skulle staterna Washington och Minnesota lida av att USA inte släpper in flyktingar?
2017-02-04, 18:08
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Det gjorde de inte först.

Joe ScarboroughVerifierat konto

Agreed. But if the White House adopts a strategy to undermine or ignore the constitutional legitimacy of federal courts, that is a dead end.

Blir stora problem om presidenten och domaren ser på säkerhet från två olika fönster.

Jo, det finns helt enkelt en fördröjning mellan domstolens beslut och den faktiska tillämpningen (av t.ex. "Homeland Security") . Tror du att de visste i förväg vad domarens beslut skulle bli? De hade inte tid att förbereda sig helt enkelt.
2017-02-04, 18:11
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Min analys är att det finns inget att analysera eftersom ingen förklaring till något ges.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in