Citat:
Ursprungligen postat av
Schering
Så vad är det du gnäller om?
Och det innebär att han ska låta de andra bestämma...?
Trump har pratat om det, alltså sitt beteende. Han brukar ju säga att han kan vara mer presidential än alla (utom abe inkun) men att han valt att vara effektiv istället. Det är svårt att vara både och. Man kan inte stryka alla (media, liberaler, globalister, andra länders ledare, skribenter på Flashback) medhårs och vara ödmjuk och omtyckt, i alla fall inte om man vill få något bra gjort, för många av dessa personer vill inte att bra saker ska ske, tvärt om faktiskt.
Det återstår att se. Vi kan väl återkomma till det när man har prövat det i högre instans? Vad ska hända om de går på Vita Husets linje? Vad tycker du att konsekvenserna för domaren ska bli i så fall? Hans lilla stunt har nog kostat åtskilliga miljoner dollar.
Kan du sammanfatta det i korthet för oss som inte är tillräckligt kunniga för att nå samma slutsatser som du?
Nej, det tänker jag inte göra. Du verkar vara som de flesta Trumpvurmare, dvs känslomässigt involverad gentemot Trump oavsett topic och du har dessutom svårt att avhålla dig från osakligheter och tillmälen.
Så jag vill inte lägga ned mer tid på att förklara för dig, eftersom du pga ovanstående förmodligen inte kan eller vill ta till dig mina resonemang.
Inget personligt menat. Jag förstår att ni tycker det är jobbigt nu när fasaden rasar ihop mitt framför ögonen på er, tro mig.