2017-02-03, 14:15
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Har förståelse för att ´lastbilarna inte kan köra så fort men att med en ny fin personbil ligga trycka i 80 på en 100 väg det är irriterande .
Men hur många gör det?
Jag körde tjugo mil 2+1 i går och kom inte ifatt en enda som körde 80, utom någon som skulle svänga av.
Citera
2017-02-03, 14:17
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Men hur många gör det?
Jag körde tjugo mil 2+1 i går och kom inte ifatt en enda som körde 80, utom någon som skulle svänga av.

Väldigt många skulle jag vilja säga åtminstone här där jag bor .
Citera
2017-02-03, 20:54
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Men hur många gör det?
Faktiskt, vanligt förekommande mellan Örebro o Karlstad på 2-1-vägen där. Eller iaf, var. Har inte kört där på några år nu.
Citera
2017-02-04, 00:09
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Väldigt många skulle jag vilja säga åtminstone här där jag bor .
Jag kanske inte uppfattar dom som sniglar, jag glider förbi vid nästa dubbelfil.
Är du säker på att dom inte kör i 90, för det gör ,många, nåja, i alla fall fler än 80körarna. .

Konstigt att det ska vara irriterande, är det mycket trafik, ja då blir det långtradarfart. För man kan knappt köra om med hedern i behåll när det är trångt.
Vid lågtrafik glider man förbi när det blir dubbelt.
Citera
2017-02-04, 01:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Är du säker på att dom inte kör i 90, för det gör ,många, nåja, i alla fall fler än 80körarna.

Tänk på att din hastighetsmätare på bilen visar 5-10 km/h för mycket. Folk kör mycket långsammare än du tror!
Citera
2017-02-04, 07:47
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Tänk på att din hastighetsmätare på bilen visar 5-10 km/h för mycket. Folk kör mycket långsammare än du tror!
Nej, folk kör enligt boken.
Några knyck under begränsningen. Så man inte riskerar att köra för fort.
Citera
2017-02-04, 13:41
Medlem
Citat:
Nej, folk kör enligt boken.
Några knyck under begränsningen. Så man inte riskerar att köra för fort.

Ja och det är väl enl din bils hastighetsmätare? T ex 90 enl bilens mätare är oftast ca 82-87 i verkligheten (så som det är på dom flesta bilar).

Inte för jag bryr mig så väldigt mycket om ifall jag hamnar bakom nån som kör 85 eller 90 eller ens 100 - det är normalt betydligt under vad jag vill ligga i på nämnda vägar ändå. Det är bara vänta tills nästa 2-filiga och köra om (ingen ide att reta upp sig - i genomsnitt går det ändå oftast snabbare på 2 + 1 än en landsväg med motsvarande trafikmängd).
Men i det här fallet var det ju dessa små skillnader som diskuterades - och jag irriterar mig på att folk går blint efter vad bilens mätare visar, eftersom den allt som oftast visar fel.
Senast redigerad av C20 2017-02-04 kl. 13:45.
Citera
2017-02-04, 15:06
Medlem
Avva66s avatar
Värst är de som inte kan hålla jämn fart, väldigt irriterande. Sådant skapar bilköer med.
Citera
2017-02-04, 15:34
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Ja och det är väl enl din bils hastighetsmätare? T ex 90 enl bilens mätare är oftast ca 82-87 i verkligheten (så som det är på dom flesta bilar).

Inte för jag bryr mig så väldigt mycket om ifall jag hamnar bakom nån som kör 85 eller 90 eller ens 100 - det är normalt betydligt under vad jag vill ligga i på nämnda vägar ändå. Det är bara vänta tills nästa 2-filiga och köra om (ingen ide att reta upp sig - i genomsnitt går det ändå oftast snabbare på 2 + 1 än en landsväg med motsvarande trafikmängd).
Men i det här fallet var det ju dessa små skillnader som diskuterades - och jag irriterar mig på att folk går blint efter vad bilens mätare visar, eftersom den allt som oftast visar fel.
Det är ingen som kan kräva att någon skall hålla sig precis på maxgränsen då är det nära till att köra för fort och man måste respektera folks vilja att hålla sig till lagen.
Citera
2017-02-04, 18:00
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20

Det finns två sorters människor som kör bil.
1. De som intresserar sig för bilar, dvs vi idioter som hänger här.
2. De som kör bil. Detta är den stora massan. Vilken hastighetsmätare tror du att de kör efter?

När det gäller att ligga bakom så ska man även veta att de man är sur på kanske till o med kör enl hastighetsbegränsningen enl deras mätare. Sedan visar din 10 under o du vet även att din visar för högt.
Så med lite fel dimension på däcken så kan din bil ligga 20 km/h under gällande hastighet o ändå visa att du ligger klockrent på den,
Citera
2017-02-04, 21:51
Medlem
Prostreet32s avatar
Stör mig så in i helvete på folk som kastar sig ut framför en.

T.ex man kör på en större landsväg. Sen kommer det en bil från en mindre landsväg och gör allt vad den kan för att komma ut före. Och bara kastar sig ut så man får bromsa som en idiot.
Och sen kör de 70 km/h på 80 sträcka.

Då är det hög ljudvolym i bilen från min del. Fy fan vad förbannad jag blir på sånt skit.
Hänt 3 gånger senaste veckan.
Citera
2017-02-04, 22:03
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Värst är de som inte kan hålla jämn fart, väldigt irriterande. Sådant skapar bilköer med.
Detta skriver jag under på.

Att ligga i en jämn trafikrytm även om det enligt "vissa" är 10-15 km för sakta är klart att föredra - och bättre för blodtrycket att inte irritera sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in