2017-01-31, 23:47
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vad.e.Illuminati
Jag vet inte. Jag var på weekend resa i Rom i höstas och då gick jag och tittade på paraboler på husväggarna och dom pekade inte mer upp än hemma.

Då tittade du dåligt.
http://www.alamy.com/stock-photo/satellite-dish-home-italy.html
http://c7.alamy.com/comp/BD14MT/wall-with-vent-and-satelite-dish-in-toscana-italy-BD14MT.jpg

Trots att det är en väldigt enkel sak så har ingen FE:are någonsin lyckats att bevisa att satellit-tv är en bluff. Man kan undra varför, är FE:are lata eller går det inte?
Citera
2017-02-04, 10:42
Medlem
poppilos avatar
Får jag fråga er skeptiker varför det skulle vara så konstigt att jorden är platt? Alltså jag menar vad är grejjen, kan inte jorden få vara platt bara? Ser liksom ingen ideologi i det hela konceptet.
Citera
2017-02-04, 10:45
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Får jag fråga er skeptiker varför det skulle vara så konstigt att jorden är platt? Alltså jag menar vad är grejjen, kan inte jorden få vara platt bara? Ser liksom ingen ideologi i det hela konceptet.
Det är ju det för med fysiska lagar och sånt som spökar till det.
Citera
2017-02-04, 10:50
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det är ju det för med fysiska lagar och sånt som spökar till det.
Snälla koppla bort en sekund fysiska lagarna, eftersom dom gäller inte. Fysik, biologi o kemi är sånt allmänt man lär sig i skolan o så vidare. Faktum är att allt detta är en PÅHITT!!

Vi är tvunga gå till skolan o bli hjärntvättade o lära sig grunder o saker som är meningen att man ska använda livet ut, människan är som en robot.

För att inse att flath earth måste vi ta bort fysiska lagarna och acceptera att dom inte gäller. Därför tror jag på flath earth, för att jag tror inte på dessa lagar. Trots att jag pluggade kärnfysik på Princetion university
Citera
2017-02-04, 11:10
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Vetenskap är ingen ideologi. Vetenskap är sanning oavsett vad för misslyckad ideologi din inskränkta hjärna är fast i. Och sanningen är att jorden är rund. Det finns inga bevis som indikerar på något annat.
Citera
2017-02-04, 11:15
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Snälla koppla bort en sekund fysiska lagarna, eftersom dom gäller inte. Fysik, biologi o kemi är sånt allmänt man lär sig i skolan o så vidare. Faktum är att allt detta är en PÅHITT!!

Sluta äta mat så får du se om biologi är ett påhitt. Hoppa från en hög byggnad så får du se om fysik är ett påhitt. Häll syra på din hand så får du se om kemi är ett påhitt.

Citat:
Vi är tvunga gå till skolan o bli hjärntvättade o lära sig grunder o saker som är meningen att man ska använda livet ut, människan är som en robot.

Och vi använder denna kunskap livet ut för att den hjälper oss att förstå världen runt oss.

Citat:
För att inse att flath earth måste vi ta bort fysiska lagarna och acceptera att dom inte gäller. Därför tror jag på flath earth, för att jag tror inte på dessa lagar. Trots att jag pluggade kärnfysik på Princetion university

Vet inte vad Princetion är för något men på Princeton University har de inget kärnfysikprogram. Om du ska ljuga om att ha gått på universitet så borde du i alla fall försöka skriva namnet rätt...
Citera
2017-02-04, 11:30
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Vetenskap är ingen ideologi. Vetenskap är sanning oavsett vad för misslyckad ideologi din inskränkta hjärna är fast i. Och sanningen är att jorden är rund. Det finns inga bevis som indikerar på något annat.
Jo för mig är det ideologi. Dagens vetenskap är ingen sanning i min mening, det är ett rent skämt o inget annat allt för att hjärntvätta människan. Tänker man utanför ramarna så anses man vara ett troll eller idiot som inte gått i skolan
Citera
2017-02-04, 11:31
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Sluta äta mat så får du se om biologi är ett påhitt. Hoppa från en hög byggnad så får du se om fysik är ett påhitt. Häll syra på din hand så får du se om kemi är ett påhitt.

Och vi använder denna kunskap livet ut för att den hjälper oss att förstå världen runt oss.

Vet inte vad Princetion är för något men på Princeton University har de inget kärnfysikprogram. Om du ska ljuga om att ha gått på universitet så borde du i alla fall försöka skriva namnet rätt...
Varför ska jag göra det? Allt vi lärt oss är inte sant, man lär sig samma saker över hela världen för att man är som en robot
Citera
2017-02-04, 12:05
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Jo för mig är det ideologi.

För dig ja. Men inte för någon annan. Du vill bara ersätta vetenskapen med en annan ideologi. Och varför skulle din vara värd något?

Citat:
Dagens vetenskap är ingen sanning i min mening, det är ett rent skämt o inget annat allt för att hjärntvätta människan.

Finns det minsta osanning i vetenskapen så vore det dn enklaste saken i världen att bevisa. Jag gav dig metoder att motbevisa vetenskapen. Så varsågod: hoppa från ett högt hus och motbevisa tyngdkraften.

Citat:
Tänker man utanför ramarna så anses man vara ett troll eller idiot som inte gått i skolan

Alla stora vetenskapsmän har tänkt utanför ramarna. Det är så vetenskapen växer och utvecklas. Det bidrar till utvecklingen av mänskligt vetande. Du anses vara ett troll och en idiot som inte gått i skolan för att du ÄR ett troll och en idiot som inte gått i skolan.
Citera
2017-02-04, 12:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jo för mig är det ideologi. Dagens vetenskap är ingen sanning i min mening, det är ett rent skämt o inget annat allt för att hjärntvätta människan. Tänker man utanför ramarna så anses man vara ett troll eller idiot som inte gått i skolan
Du får tro att det är en ideologi, det struntar vetenskapen i.
Vetenskap är en metod, oavsett vad du tror.
Citera
2017-02-04, 12:14
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Varför ska jag göra det?

Det skulle ge oss alla ett väldigt gott skratt.

Citat:
Allt vi lärt oss är inte sant, man lär sig samma saker över hela världen för att man är som en robot

Man lär sig inte samma saker över hela världen. Se bara hur man använder matematik i kina. Väldigt annorlunda mot hur vi gör i väst. Resultatet blir detsamma för matematik är sanning.
Citera
2017-02-04, 12:23
Medlem
poppilos avatar
Citat:
För dig ja. Men inte för någon annan. Du vill bara ersätta vetenskapen med en annan ideologi. Och varför skulle din vara värd något?

Finns det minsta osanning i vetenskapen så vore det dn enklaste saken i världen att bevisa. Jag gav dig metoder att motbevisa vetenskapen. Så varsågod: hoppa från ett högt hus och motbevisa tyngdkraften.

Alla stora vetenskapsmän har tänkt utanför ramarna. Det är så vetenskapen växer och utvecklas. Det bidrar till utvecklingen av mänskligt vetande. Du anses vara ett troll och en idiot som inte gått i skolan för att du ÄR ett troll och en idiot som inte gått i skolan.

Vadå inte för nån annan? Finns många som tror som mig.

Man kan inte bara visa en osanning hur som helst. Forskare o asterologer sitter i klister om dom berättar för allmänheten att all dagens vetenskap är en bluff. Dom kan bli mördade av stormakten om dom går ut med sanningen. Detta har olika källor berättat för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in